Priser i SATS - Huh???


Sp@rrow
 Share

Recommended Posts

Iøvrigt så kunne jeg aldrig drømme om at give 1 kr over 300 kr for at træne i et center. Hvis jeg var tvunget til dette, så ville jeg hellere træne med sten ned på Fredericia strand.

Thomas

Jeps, der findes ikke noget som at slå smut og bygge sandslotte, når man skal blive stor og massiv ;) :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det kan godt være ubehageligt at få sand i skoen eller øjet, så

Tror jeg på :unsure:

Iøvrigt så er der ikke noget som rock-curls og granit-dødløft. Alle de suværene stenøvelser man kan lave sparker vitterligt røv. Bare vent, når priserne i SATS og de andre pop-centre stiger endnu mere, så bliver det den nye trend.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Oliver> Det er også de færreste Mol'ere, som er startet med at styrketræne for at blive store og stærke, som følgende poll antyder:

Hvorfor startede du med at styrketræne

Mange folk startede med de samme mål, som du nævner, men de har siden fået større ambitioner, og det har man ikke mulighed for i et center, hvor håndvægtene kun går til 30kg, og man ikke kan feks squatte og dødløfte.

Jeg mener ikke, at det er et problem, at folk træner sådan et sted. Men det er et problem, hvis de tror, at det er en effektiv træning.

Men til folk, som hader SATS, kan jeg foreslå Hard Work, hvor jeg træner i stedet. Det er samme koncept, men der er gode muligheder for squat og dødløft (man bliver dog næppe populær, hvis man smider stangen i dødløft) og håndvægtene går til 46kg (ok det er der sikkert også mange MOL'ere, som er vokset fra).

Jeg kan dog ikke bidrage til det oprindelige spørgsmål, da jeg ikke ved, hvad gæstetræning koster,

Link to comment
Share on other sites

--> Maxpower

Det handler nu ikke om  at folk med overarme på 40 cm er voldlige, men for fru dk eller den mandlige utrænede kontormus osv kan sådanne "typer" virke lidt skræmmende (larmer og pruster) mv og folk kan have svært ved at identificere sig selv med sådant et typer/miljø osv. Folk vil ofte hellere træne side om side med "ligestillede" Det handler også om folks opfattelse af fitness og mange har ikke positive tanker om det miljø.

Det er i mine øjne noget pjat du skriver, når du siger at de har fjernet alt det effektive udstyr. Der er nu stadigvæk stænger og skiver, håndvægte op til 30 kg, udemærket maskiner mv i de større centre.  Og det er de færreste kvinder som kan bruge 30 kg håndvægte til noget som helst bortset fra one arm dumbell row(og dem er der heller ikke mange af) og det samme gælder næsten for mændene. Der findes nu mange udmærkede alternativer til one arm dumbell row.

Og det er nu heller ikke alle, der træner for masse og styrke men snarer et øget velvære, sundhed og vægttab. Dem er der langt flere af end dem der træner for masse og styrke. Kæderne vil hellere fokusere på sundhed og velvære frem for styrke og masse da der er flere mennesker, der interesserer sig for dette, dermed flere kunder og penge.

mvh

oliver :)

det er da muligt at de ik er interesseret i at få "store folk" ind i deres centre,

humlen er bare at der i nogle mindre byer måske ik er andre muligheder,

det center jeg trænede i blev simpelthen købt ud af equinox, faktisk tror jeg det var 2 centre de fik sat ud af spil,

herefter stod valget mellem det lokale hormon-center som lå ret langt væk, og equinox...

erfaringen herfra sir at de kun er interesseret i 2 ting, penge og penge...

at deres kunder så tåger rundt og kommer til skade og ik har det grej de skal bruge,

det var de ret så ligeglade med... :chicken:

desuden var der MANGE folk på kruudt, men det valgte de at ignorere... :blink:

Link to comment
Share on other sites

For lige at vende tilbage til Sparrows opringelige indlæg.

Det er et hav af andre centre i Kbh og omegn, det passer ikke at der ingen alternativer er til SATS.

Så er spørgsmålet: Er det ligegyldigt hvor centeret ligger, eller er der visse områder der er for langt væk?

Er du til hard core steder med skummel belysning og håndvægte over 60 kg, eller er det fint med peck-decks og benspark?

I Valby ligger der The Gym, Webers Gym, Hard Work. På Vesterbro ligger SATS, Vesterbro svømmehal, Vesterbro Fysioterapicenter, Wing Tsun centeret, Multisport plus et par andre mindre steder jeg har glemt hvad hedder. På Frederiksberg er der Frederiksberg svømmehal, FitnessDK (er relativ ny - jeg opdagede den først i går. Den ligger på Frederiksberg Alle) På Østerbro, indre by og Amager er der også et hav af centre, så der er faktisk nok at vælge imellem.

Prøv at kigge i centerguiden her på siden, der er en del med. Jeg ved at Webers Gym og Vesterbro svømmehal har 10-turs kort, og det ville komme bag på mig om ikke de andre steder havde noget tilsvarende.

Prøv at specificere dine ønsker omkring standard og placering. :)

Link to comment
Share on other sites

Mht. priserne. Hvis man kommer 2 gange om uge er det mange penge. Hvis man som mig kommer 5-8 gange om ugen - - og tager lige så mange bade der -og vel og mærke bruger holdtilbudene med instruktør på, så er det faktisk ikke så dyrt - og der er faktisk mange der kommer rigtigt meget - og det fastsætter de, surprise, deres priser efter.

Njah, jeg tror at der er langt flere der kommer 2 gange om ugen, end der er der er folk som kommer 5-8 osv. Jeg tror snarere at det er folk der tilpasser de udstedte vilkår!

Klaus J>> Er priserne i orden ?

Både og... ! Folk kan jo bare holde sig væk, det siger sig selv. Men jeg synes lidt at det minder om Coca Cola og det prisniveau som den koncern har lagt i DK. Er det i orden er danskere ska betale langt mere for deres coke end fx tyskere? - Jeg synes det ikke ! Det samme gælder de bindinger der gælder i SATS, Fin Form oa. - Men jeg er dog ikke mere harm end at jeg vælger at se igennem fingre med det. Om end man istedet burde starte en væbnet revolution.

Link to comment
Share on other sites

--> chris27

Mange folk startede med de samme mål, som du nævner, men de har siden fået større ambitioner, og det har man ikke mulighed for i et center, hvor håndvægtene kun går til 30kg, og man ikke kan feks squatte og dødløfte
Jeg tror nu at det er ganske få steder hvor du ikke har mulighed for at lave f.eks. squat og bænkpres, og hvor at de stænger ,skiver og håndvægte som er tilstede ikke tilfredsstiller de flestes behov. De fleste steder er der jo mulighed for at squatte og bænkpresse med 160+ kg, endvidere er maskiner jo ikke helt nyttesløse. Og som tidligere nævnt er der mange øvelser med håndvægte hvor at 30 kg er rigeligt for rigtig mange mennesker.
Jeg mener ikke, at det er et problem, at folk træner sådan et sted. Men det er et problem, hvis de tror, at det er en effektiv træning.

Effektiv træning mht til hvad? Du kan sagtens få glimrende hypertrofitræning i maskiner. Det kan jo også være at nogle mennesker finder det mere motiverende at træne i maskiner.

mvh

Oliver :)

Link to comment
Share on other sites

Oliver:

Jeg tror nu at det er ganske få steder hvor du ikke har mulighed for at lave f.eks. squat og bænkpres, og hvor at de stænger ,skiver og håndvægte som er tilstede ikke tilfredsstiller de flestes behov. De fleste steder er der jo mulighed for at squatte og bænkpresse med 160+ kg, endvidere er maskiner jo ikke helt nyttesløse. Og som tidligere nævnt er der mange øvelser med håndvægte hvor at 30 kg er rigeligt for rigtig mange mennesker.

Hvis det alligevel er muligt at bænkpresse 160+ - hvorfor i alverden fjerner man så håndvægte over 30 kg ? - det er rigtigt, kører man bicep curl, så er det begrænset hvor mange der har brug for mere end 30 kg - men bænkpresser du 60-80 kg - vil du også køre med 30 kg i f.eks. db pres / og incline - det er da ihvertfald øvelser der er guld værd.

Link to comment
Share on other sites

Clayman og i andre -> Tak for svarene. Jeg havde ikke set centerguiden, det er efterhaanden lönge siden jeg har väret paa forsiden :) Jeg vil kigge ind i FitnessDK. 199kr lyder som et godt tilbud. Alternativet er selvfölgelig et semipassivt medlemsskab i en styrkelöftklub.

De höje priser paa enkelte träningsbesög og kortere medlemsskaber i SATS er formodentlig et udtryk for at centrene foreträkker at binde kunderne länge. Jeg kunne sagtens forestille mig at de tjener en bunke penge paa folk der köber et medlemsskab og derefter mister interessen efter et par uger. Det er saadan set ogsaa fint nok, de skal jo tjene penge.

Det irriterer mig bare at jeg aabenlyst er "dumpet ned" i en uattraktiv kundegruppe. Jeg har väret medlem i SATS i flere aar. De priser er jo klart et udtryk for at SATS ikke önsker saadanne kunder overhovedet.

/J

Link to comment
Share on other sites

Sp@rrow, hold 11 dages ferie fra den benhårde daglige træning, og giv dine led mm. et break. Når du kommer du hjem fra ferie, er du så sulten efter jern, at du kaster rundt med stængerne.

kan de beholde deres homocentre

Crawdaddy, det lyder som om, du har haft en forsmående oplevelse der. Op med humøret, der kommer altid en fyr mere.

Link to comment
Share on other sites

Op med humøret, der kommer altid en fyr mere.

Og en stor én hvis du er heldig :lol:

Ahhh, det er sådan det fungerer. Man giver udtryk for at de her homocentre er elendige, og straks får man insinuationer kastet i hovedet at så er man selv en homo :unsure:

Koblingen holder ikke.

En Homo på vejen er IKKE tegn på Homoer i Spanien ;)

Link to comment
Share on other sites

Klaus J>> Er priserne i orden ?

Både og... ! Folk kan jo bare holde sig væk, det siger sig selv. Men jeg synes lidt at det minder om Coca Cola og det prisniveau som den koncern har lagt i DK. Er det i orden er danskere ska betale langt mere for deres coke end fx tyskere? - Jeg synes det ikke!

Gu er priserne da i orden! Hvis man vil ha et center med enormt mange hold, masser af personale og enormt dyre maskiner, gode badefaciliteter etc, så koster det mere end en lokal jernhule (som måske er en forening med dertil hørende kommunalt tilskud) - med 800kg eleiko, en håndfuld racks og badet er en hullet spand fyldt med regnvand.

Markedskræfterne længe leve!!

Iøvrigt køber jeg mit cola i tyskland. :angelgrin:

Link to comment
Share on other sites

Oliver> Nu har jeg ikke selv trænet i SATS, så jeg må holde mig til, hvad jeg hører fra MOL'erne, som træner i diverse SATS, og det lader til, at der er store forskelle på standarden og nogen steder er rimeligt veludstyrede. Men i SATS i parken har de vist een technogymstang til bænkpres, som folk må låne til dødløft, altså en stang til begge øvelser. Et andet sted, hvor Jarvig trænede havde de ikke squatrack, så den eneste mulighed for squat er at cleane stangen og derefter frontsquatte, hvilket for mig ikke lyder særlig optimalt.

Det er rigtigt, at der er mange øvelser, hvor 30kg db er meget, men der er også mange, hvor det ikke er (hvilket er mere interessant), og dem må man så fravælge, hvis man træner et sted, hvor der kun er 'små' håndvægte, og det er jo paradoksalt, at man bliver begrænset i frivægtsøvelser, samtidig med, at man har fuldt sortiment i dyre maskiner.

Effektiv træning mht til hvad? Du kan sagtens få glimrende hypertrofitræning i maskiner. Det kan jo også være at nogle mennesker finder det mere motiverende at træne i maskiner.

Nybegyndere i et træningscenter ved sjældent meget om styrketræning, så de følger typisk helt ukritisk de træningsprogrammer, som instruktørerne laver (jeg fik selv, da jeg startede, et program med 14 trykluftøvelser), så de vælger i høj grad maskinerne, fordi instruktørernee anbefaler dem, men det er da rigtigt at squat og dødløft kan se skræmmende ud for den uindviede. Men der er vel ikke tvivl om, at de hypertrofimæssigt er enhver kabel- eller maskinøvelse overlegen.

Hvad foreslår en SATS-instruktør, hvis en ung gut spørger efter det program, som han vil vokse mest på? Og hvad siger instruktøren, hvis en pige spørger ham (eller hende) om, hvorfor hun skal træne i inderlårs- og yderlårsmaskinen?

Link to comment
Share on other sites

Bare lige rettelse af en misforståelse. Vi har 4 stænger til bænkpres, samt stænhger til såvel decline som incline - sant et squatrack med stang - det er her jeg som regel dødløfter. Det er ikke mængden der er problemet - det er kvaliteten. DB har vi til og med 40 kg. I øvrigt tror jeg at instruktørene godt ved hvad de snakker om. "Problemet" er snarre hvor meget de går i rette med folks egne ideer....

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Ok, nu skal jeg heller ikke gøre mig klogere end jeg er ;)

Men Arne, hvad mener du at en instruktør i SATS ville svare på mine to nederste spørgsmål.

Jeg har ikke prøvet at spørge dem - så det kan jeg ikke vide ;) De gange jeg har hørt dem sige noget har det været rimeligt fornuftigt - og der gøres faktisk en del mht. kontinuerlig efteruddannelse - jeg er positivt overasket i forhold til mine fordomme.. Dem jeg har lyttet til, er dem der fungere som "Personlige trænerer" - de er de bedst uddannede - og jeg har da set dem instruere i fri squat mv - og faktisk aldrig set dem i nærheden af de der maskiner - men mit grundlag er spinkelt.

Link to comment
Share on other sites

---> Chris27

Vi bliver nok ikke enige forløbig, så der vel ingen grund til at tæske rundt i det så meget længere :) . Men du kan da ikke benægte at langt de fleste kan få en ganske fornuftig træning med de ting, der er tilrådighed i de fleste centre, specielt hvis man tænker på hvis deres mål bare er alment velvære, vægttab osv.

Men der er vel ikke tvivl om, at de hypertrofimæssigt er enhver kabel- eller maskinøvelse overlegen

Det ved jeg ikke om de er. Hvad skulle argumentet være for det (måske et dumt spg)? Kan du eller andre ikke foreligge en videnskabelig undersøgelse, som kan gøre mig klogere.

mvh

Oliver

Link to comment
Share on other sites

Oliver - det kan jo diskuteres! Træning for velvære - det giver ikke meget mening, hvis det ikke også indebære at man kommer nogen vegne med sin træning! Hvis man bruger. lad os sige 2 eller 3 gange 90 minutter per uge - så er der jo ingen som helst grund til at den tid ikke skal bruges bedst muligt - det vil sige på den bedst mulige træning! Der er ingen grund til at forholde folk oplysningen om hvad der er de grundlægende principper - ej heller grund til at indrette sit center så optimal træning ikke er mulig...

Frivægte har nogle kvaliteter - maskiner har nogle kvaliteter. På nogle områder er frivægte helt overlegne. Ingen maskinøvelse kommer i nærheden af det potentiale der ligger i fri squat - derfor bør et ordentligt center tilbyde den mulighed!

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

--> chris27

Men Arne, hvad mener du at en instruktør i SATS ville svare på mine to nederste spørgsmål.

Jeg godt at dit spg var rettet mod Arne (men jeg sidder og keder mig lidt), men hvor i alverden skulle han dog vide det fra? Det er jo umuligt at generallisere på det måde. Det er nogle instruktører, der helt sikkert stinker og ingen uddannelse har og så er der dem som har en uddannelse som fitnessinstruktør/pt (eller har en anden relevant udd.), så svarene på dine spg vil sandsynligvis være meget forskellige (desværre)

mvh

Oliver :)

Link to comment
Share on other sites

Det var dog utroligt så meget jeg ender med at forsvarer SATS - (som jeg faktisk er ret sur på lige nu - men om det en anden gang) - de har faktisk ikke instruktører uden uddannelse af en slags - men hvordan kvaliteten af deres basisuddannelse er - det ved jeg ikke....

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share