Priser i SATS - Huh???


Sp@rrow
 Share

Recommended Posts

Jeg har skrevet og spurgt SATS hvad det vil koste for mig, (er udenlandsdansker og derfor ikke medlem längere) , at träne i Parken i de 11 dage jeg er hjemme i julen.

Her er hvad de svarede:

Hej J

Du har den mulighed, at du betaler pr. trænings-gang = 150,- kr.

ellers bliver det for 1. md = 899,- kr.

Det er skuda helt uden jordforbindelse. :blink: :angry:

Er der nogen af jer der kender noget billigere?

/J

Edited by Sp@rrow
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det lyder helt vanvittigt ! Det havde en forestilling om sådan noget kostede omkring 300-400 kr. max pr. måned. De fleste steder har jo ikke engang det udstyr man skal bruge - tænker her på håndvægte der stopper ved 30 kg. osv.

Det kan da ikke passe ?! - Kan nogle SATS brugere bekræfte eller afkræfte ?

Men det kan da være det er et lille sted - så får man ventetiden når maskiner/bænke er optaget med i prisen ;)

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Normalprisen per måned i SATS er 300-429 afhængigt af hvilken tyype medlemsskab - men så skal man binde sig for 6-12 måneder.. Det der er jo helt forykt. Hvis du kender noigen der er medlem, så få dem til at skrive dig op til 7 dages gratis prøvemedlemsskab.... eller find et andet sted at træne :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet i Fitness.dk igennem 4 år nu, dog har det ikke altid heddet Fitness.dk. Men hvis du gerne vil træne styrketræning, så er det ikke stedet! Det er for dyrt + Der er somregel mangler på udstyr(medmindre du er helt vild med maskiner) + håndvægtene kommer kun på i en 30 kilo... :thumb_down:

Find en god styrketræningsklub, det er billigere! Du kan jo bruge centertrackeren fra forsiden af MOl ;)

Link to comment
Share on other sites

Du skal da i bedste nasserøvs-stil bare bestille en (gratis) træningstime hos 11 (?) træningscentre, tage lidt løst tøj på, så man ikke kan se dine store muller, og så slippe af med ham den tyndarmede fitness-instruktør hver gang så du kan træne i fred... det er da lige til "Rabatten" ;)

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Enig, eller bedre endnu, kør den her stil.

Sig du lige er flyttet til byen og overvejer at melde dig ind i netop "deres" center. Fortæl at du har trænet før så bare vil ind og prøve faciliteterne en gang - er endnu aldrig selv blevet afvist på den metode... (Har prøvet en 4-5gange - også i Sats :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg benytter mig pt. af FitnessDK tilbud med en måneds træning for 199kr. Det er afdelingen på Østerbro. De har DBs til 37,5kg og tonsvis af udstyr, ingen power rack eller squatrack.

Jeg ville helt sikkert foreslå det til der kun har brug for 11 dages træning, om ikke andet så pga deres dampbad… :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

om ikke andet så pga deres dampbad…

Fitness.dk er klart det "lækreste" træningscenter jeg har været i. Som sagt er der MANGE maskiner, og ikke så mange frie vægte, men for 11 dages træning finder du nok ud af noget.

Centeret på Østerbro (Nylandsgade, tror jeg det hedder) har ikke noget squatrack, men har tilgengæld "store" skiver, så du kan lave ok dødløft.

Det nye center i Adelgade (sidegade til gothersgade, 100 m fra Kgs. Nytorv) har et squatrack, men små (Technogym-)skiver, så her er DL ikke så godt.

Go fornøjelse med dampbadet hvis du vælger Fitness.dk! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Prisen i centrene bliver ikke billigere hos de store kæder i fremtiden medmindre der bryder en eller anden priskrig ud. Prisenpå 300 - 420,- er efter min mening fair nok for de store kæder. De har jo ofte betydelig større udgifter end mindre steder. Endvidere er svaret på ,at de sjældent har store håndvægte (30+), at de appellere til her og fru dk, overvægtige, kvinder, utrænede osv. For store vægte vil bare tiltrække "uønskede" kunder, som kan skræmme masserne væk.

Man kan heller ikke købe klippekort eller et dags pas til fornuftige priser, da de store kæder ikke er interessede i den type kunder (ingen penge i dem og for administration), og hellere vil satse på længere medlemsskaber.

mvh

Oliver :)

Link to comment
Share on other sites

Problemet med de store kæders priser (ud over at det grænser til stavnsbinding med de medlemskaber) er hvis de kun tilbyder EN pris for HELE pakken. Hvis man kun vil bruge vægte så er det tåbeligt at skulle betale for muligheden for at hoppe på spinning, aerobic, step og hvad de ellers tilbyder.

Og hvorfor skulle man dog fjerne alt det effektive udstyr og tunge vægte, for at hr og fru danmark kan føle sig trygge og ha' fred til at snakke sammen over en 50 reps abduktor/adductor-marathon. Alle raske mænd og de fleste piger kan da komme op og bruge mere end 30kg håndvægte en visse øvelser, hvis det er styrke og masse de træner efter. Bare fordi man har overarme over 40cm betyder det ikke man er voldelig

nå, det sku' lige ud :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg anbefaler La Fit Motion i Nørrebrohallen.

Bragesgade 5 - 2200 København N, Tlf: 35 31 05 50

Enkelt billet/prøvetime kr. 50,00

10 turs klippekort kr. 270,00

Måneds kort kr. 265,00

3 Måneders kort kr. 625,00

6 Måneders kr. 975,00

12 Måneders kr. 1.695,00

Åbningstider:

Mandag - torsdag kl. 6.30 - 22.00

Fredag kl. 6.30 - 21.00

Lørdag - Søndag kl. 8.00 - 21.00

Mhv Jonas :xmas:

Link to comment
Share on other sites

--> Maxpower

Det handler nu ikke om at folk med overarme på 40 cm er voldlige, men for fru dk eller den mandlige utrænede kontormus osv kan sådanne "typer" virke lidt skræmmende (larmer og pruster) mv og folk kan have svært ved at identificere sig selv med sådant et typer/miljø osv. Folk vil ofte hellere træne side om side med "ligestillede" Det handler også om folks opfattelse af fitness og mange har ikke positive tanker om det miljø.

Det er i mine øjne noget pjat du skriver, når du siger at de har fjernet alt det effektive udstyr. Der er nu stadigvæk stænger og skiver, håndvægte op til 30 kg, udemærket maskiner mv i de større centre. Og det er de færreste kvinder som kan bruge 30 kg håndvægte til noget som helst bortset fra one arm dumbell row(og dem er der heller ikke mange af) og det samme gælder næsten for mændene. Der findes nu mange udmærkede alternativer til one arm dumbell row.

Og det er nu heller ikke alle, der træner for masse og styrke men snarer et øget velvære, sundhed og vægttab. Dem er der langt flere af end dem der træner for masse og styrke. Kæderne vil hellere fokusere på sundhed og velvære frem for styrke og masse da der er flere mennesker, der interesserer sig for dette, dermed flere kunder og penge.

mvh

oliver :)

Link to comment
Share on other sites

Der er slet slet ingen tvivl om at centrene tænker med pengepungen - og fair nok i en eller anden grad, da man næppe kan forvente de ville tilbyde deres service hvis de tabte penge.

At man larmer og pruster fordi man løfter mere end 30kg er noget BS - og det er heller ikke stilleleg vi leger, vel ;)

Det med at de fleste kvinder kan kommer op og bruge over 30kg var måske en overdrivelse, men der er da masser af øvelser hvor mænd kan bruge det. Diverse former for bænkpres, rows som du selv nævner, sidebends, en arms dødløft, pullovers, skulderpres osv.

Du siger at de fleste træner for velvære, sundhed osv, men det udelukker jo ikke at man også bliver stærkere og måske endda får lidt ekstra masse oven i hatten.

Men nok spam herfra :)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Der er folk der betaler priserne i SATS og andre steder på trods af der er andre muligheder, ergo er priserne i orden.

Ja sådan er det jo. Jeg er i gang med at forsøge at få mit SATS center til at købe bare n god stang og nogle skiver - det har da kunnet lade sig gøre i Vesterbro afdelingen. Det gør jeg (vi) med henvisning til at vi gerne vil kunne træne ordentligt dødløft - hvilket mange er begyndt på. Men nå det så er sagt - så rækker udstyret og vores håndvægte på op til 40 kg, nok så rigeligt til de fleste mennesker.

Man kan mene, som jeg gør, at det er ærgeligt at et sted som SATS ikke har udstyr i samme høje kvalitet som præger deres holdaktiviteter - men med mindre man kan argumentere for det foretningsmæssigt - så ændre det sig næppe - et værdiladet "bør" er de nok helt ligeglade med. B)

Mht. priserne. Hvis man kommer 2 gange om uge er det mange penge. Hvis man som mig kommer 5-8 gange om ugen - - og tager lige så mange bade der -og vel og mærke bruger holdtilbudene med instruktør på, så er det faktisk ikke så dyrt - og der er faktisk mange der kommer rigtigt meget - og det fastsætter de, surprise, deres priser efter.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man som mig kommer 5-8 gange om ugen - - og tager lige så mange bade der -og vel og mærke bruger holdtilbudene med instruktør på, så er det faktisk ikke så dyrt - og der er faktisk mange der kommer rigtigt meget - og det fastsætter de, surprise, deres priser efter.

Fuldstændigt enig. Går jeg amok med spinning engang igen, så tror jeg også gerne jeg vil give 300-400kr/mnd i Equinox.

Link to comment
Share on other sites

Sålænge der er gode alternativer, kan de beholde deres homocentre, med tilhørende puny vægte og girlieman dumbbellettes for dem selv :evillaughter:

Amen.

Men som kommentar til KJ, vil jeg da lige sige, at da min søster boede i KBH havde hun efter eget udsagn ikke andre alternativer, og jeg synes sku det er lidt skarpt at skulle betale omkring 400 kroner om måneden for et inferiort center med dårligt udstyr.

OBBC rules, selvom de kun har håndvægte i par op til 60 kg. Det kan godt være belastende, kun at have dem enkeltvist op til 80. Men det er da kun i 2 kgs spring, så man kan da binde vægte fast på dem. :santa2:

Ellers skulle jeg købe nogle flere Plate Mates..

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Men måske er det bare fordi jeg har det lidt svært ved at skulle betale alt for meget for min træning, lidt ligesom Bill Starrs onkel

Hahaha....Bill Starr´s historier rulez. Jeg elsker når han fortæller historier om et par tynde knøse som lige skal sættes ind i korrekt træning. 3 måneder senere er de store massive power-houses. Yeah, sådan går det når man træner powertræning :devil:

Iøvrigt så kunne jeg aldrig drømme om at give 1 kr over 300 kr for at træne i et center. Hvis jeg var tvunget til dette, så ville jeg hellere træne med sten ned på Fredericia strand.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share