Shootfighting


Sil
 Share

Recommended Posts

Det er stort set det samme tror jeg.

Jeg ved ikke om der egentlig er foreskel på dem. Men ihvertfald tror jeg at reglerne er det samme.

UFC: Ultimate Fightning Championship

Og Shootfighting.

Det er stort set bare Slagsmål. Du må faktisk alt bare ikke bruge våben. Så der er alle mulige former for kamp, nogle er Kickboksere, andre Judo og andre kampsporte, og brydere alt muligt. Jeg ved ikke om det samme Gælder i UFC men ihvertfald kæmper de til en af dem overgiver sig i Shootfighting. Dvs nogle gange med Døden som årsag. Fordi de er for stædige til at overgive sig. Kæmpere forlader tit og ofte ringen i Shootfighting med brækkede ben , arme og ribben.

Det er muligt at købe film optagelser i DK fra mange af disse kampe. Du kan også downloade dem fra nettet.  Jeg gik i klasse med en som havde til hensigt at stille op  en Shootfighting kamp i Holland. Men han droppede det trods alt.

Link to comment
Share on other sites

Shootfighting er en gren for sig selv indenfor kampsportsverdenen, ligesom karate, judo, jeet Kune do osv.

UFC er et kampsportsmesterskab uden (næsten) regler, hvor alle former for kampsports atleter kan kæmpe imod hinanden. Nogen er shootfightere, andre er karate kæmpere, andre igen sumobrydere, eller kickboxere. De fleste kombinere tingene. Shootfightere klare sig som regel godt, fordi de både kan grapple, slå og sparke.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nej Shootfighting er ikke den vildeste kampform

Det er tibetansk hvid krane kung fu... :)

Spøg til side...

Shootfighting er en sport, rettere sagt en kampsport på linie med boksning, brydning, WTF TKD, osv. Den findes ingen kampform, som er specielt vildere end andre. De har alle deres fordele, og ulemper.

Populært sagt siger man at Shootfighting mest er en kombination af Thaiboksning og BJJ, og er derfor allround end f.eks. judo og brydning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share