Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Okay, noget der falder mig i øjnene er dit øvelses valg i HST. Swings, hvorfor har du valgt at tage det med?

Hmmmm ....

Jeg synes øvelsen så skæg ud, og kunne være et alternativ til clean'n'press, som jeg har kørt tidligere. Desuden kunne jeg få brugt mine håndvægte og senere slå over til sandsæk. En tredje årsag kunne være, at den river godt i midtkroppen, og coretræning er altid godt.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

ingen tvivl om, at øvelsen er genial. One leg deadlift, hvorfor det?

Det er der flere grunde til.

1) Som et alternativ til romænsk dødløft, der tidligere gjorde nas i min lænd. Problemet er dog løst efter jeg begyndte på hyper ex.

2) For at styrke mine ben. Jeg har en ide om, at min vattede front squat skyldes en ubalance/svaghed i eet af mine ben.

3) For at styrke min balance/core

4) Fordi den var skæg. :smile:

Det er i øvrigt af samme grund jeg kører push-ups (styrkelse af skuldre), og af samme grund jeg sikkert smider pistols ind i næste runde.

Link to comment
Share on other sites

Mystisk mystisk ....

Jeg anser ikke HST for at være et program for styrke. Nærmere det modsatte, men alligevel oplevede jeg noget spøjst i går.

Jeg har en tudsegammel 1RM på 112,5 kg i bænkpres fra mine styrkeløfter dage, som jeg længe ikke har været i nærheden af. Bænkpres har altid været mit svage løft af de tre store.

Så i går forsøgte jeg at køre med 110 kg og fik 2 lette reps. Jeg var en smule forbavset, så jeg forsøgte umiddelbart efter at få nogle flere reps .. og haps 2 x 110 kg mere.

Nu tænker jeg så, at min 1RM må været flyttet til 115 eller måske 117,5 kg, hvilket jeg vil forsøge i morgen. Det spøjse er, at jeg slet ikke har haft fokus på bænkpres, men tilgengæld har jeg kørt en masse armstrækkere med vægt. Måske er det den nøgle jeg har ledt efter til at forbedre min 1RM?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gået og syslet lidt med pistols i dag for at se, hvor min 15, 10 og 5RM ligger.

Damn, jeg kan ikke engang lave dem ordentligt med touch'n'go fra en alm. træningsbænk. Det tror da pokker, at jeg ikke få flere kg på min frontsquat, hvis min stabilitet i benene er så elendig.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg igang med HST v. 5.0

Alting gik fint, men jeg er stadig overrasket over, hvor meget one legged deadlift og pistols river i midtkroppen. Jeg glæder mig til at få bygget en god grundstyrke op i de øvelser, og så håber jeg på, at det kommer til at smitte af på min front squat.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ser fint ud, men har du krudt i triceps efter one arm pushups og bænk til close grips? Og er det ikke mange presseøvelser i forhold til en roøvelse?

Ja, det går fint. Mine maxreps er sat efter det.

Og med hensyn til forholdet mellem trække/presse, så er der en lille øvervægt af trækkeøvelser, hvis du kigger på antal sæt.

Hyper ex 2 sæt.

One arm push ups 1 sæt Egentlig mere end coreøvelse end presse

Front squat 2 sæt

Bænkpres 2 sæt Presse

Kropshævninger 2 sæt Trække

sandbag Swings 2 sæt Trække

OLDL 2 sæt

Smal bænk 2 sæt Presse

BOR 2 sæt trække

Pistols 1 sæt.

Link to comment
Share on other sites

Skulle du ikke i gang med at fører noget log igen?

Alle de versioner af dine HST indbyder jo ligesom til det. :nissecool:

Tak for interessen, men jeg har tidligere brugt megen tid på min log, og fundet, at det er tæt på tidsspilde. Der er stort set ingen, der læser den, og da min tid i forvejen er presset er MOL skåret væk.

Nå ja ... pt. har jeg ferie, og derfor er jeg online ret ofte.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er jeg færdig med de første to cykler af HST 5.0. Som forudsagt har jeg rykket mine RM'er lidt, og det er fint nok. Tilgengæld har jeg været ude og købe nye jeans fordi mine ben ikke længere kan være i de gamle + jeg er ved at få tøndemave igen. Så et eller andet sker der altså.

Jeg har desuden smidt rack shrugs/pulls ind og dødløft igen. Dødløften bliver højreps og let i forhold til tidligere. Gulvet kan ikke holde til andet og naboerne hoster sikkert deres kaffe op, hvis jeg smider +200 kg på gulvet.

Videre med 2 x 5RM runder. Hooya.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg er begyndt at få problemer med knæene. Især højre knæ. Jeg er temmelig sikker på, at det skyldes frontsquatten. Umiddelbart virker det bedre, når jeg bruger et bredere stand, men jeg er bekymret for at det kommer til at smadre knæene helt.

Tilgengæld kører dødløften rigtig fint, selvom jeg lægger ud med latterligt lette vægte.

Rack pulls/shrugs er også på vej til at ligne noget. Håber, at jeg kan begynde at cleane ordentligt på et tidspunkt.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share