Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

EDT-træning v2.0

Bearhug squat m. 53 kg sæk

94 reps

Kropshævninger

49 reps

OAPU fra skrivebord.

36 reps på hver arm

Hang curls m. 42 kg sæk

62 reps

Reps i alt 241

Squatten drænede mig fuldstændig for energi. Faktisk så meget, så jeg gik i knæ på vej op ad vores trappe efter træningen :devil:. Derfor blev de to sidste øvelser temmelig tynde og slatne.

På en hårdhedsskala fra 1-10, hvor 10 er hårdest, får dagens træning en 9'er. Jeg fik både sol og stjerner for øjnene under squatten.

Link to comment
Share on other sites

Vale Tudotræning.

Vi begyndte med en stille opvarmning. Derefter stod den på gransking af clinchen, hvor vi satte et knæslag ind ved hver overhook/underhook-skift. Det kommer til at virke godt, når den sidder på rygraden.

Jeg fik nogle fif mht. clinchen i går. Bl.a. at holde hofterne tæt ind til modstanderens krop og holde hovedet lavere. Hmmm .. og så nogle teknikker, som en høj fyrs om mig skal have styr. Mener Kim kaldte det for en "wizz". Dvs. fra en overhook, slynge modstanderen rundt og bringe ham i ubalance ved at løfte hans ben.

Og så fik jeg nogle råd mht. min evindelig "altid-ende-i-den-forpulede-fullguard" tendens. Very very nice.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

For pokker, hvor er min krop gennemtærsket i dag. Især benene og vinger.

Thank you E:D:T :4thumbup:

Jeg kom til at tænke på, at Charles Staley kun anbefalede at køre EDT i 4 uger ad gangen. Hvorefter en pause med et andet program var tiltrængt. Måske burde jeg begynde at tænke i den retning også? 4 ugers EDT og 1-2 ugers Bill Starr måske?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik nogle fif mht. clinchen i går. Bl.a. at holde hofterne tæt ind til modstanderens krop og holde hovedet lavere. Hmmm .. og så nogle teknikker, som en høj fyrs om mig skal have styr. Mener Kim kaldte det for en "wizz". Dvs. fra en overhook, slynge modstanderen rundt og bringe ham i ubalance ved at løfte hans ben.

Det staves "wizzer". Jeg gik længe og troede det hed "wizard" :tongue:

wizard_large.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vale Tudotræning.

Ok træning med fokus på clinch og lidt teknikarbejde op ad buret.

Sluttede af med boksetræning, som i den grad trænger til en kærlig hånd. Fy for pyffer, hvor skal jeg blive bedre til at bokse :nonono:

Desværre fik jeg et pres på struben under træningen, så jeg har døjet noget med at synke i nat og i dag. Håber det bliver bedre.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

EDT

Clean'n'press m. 34,5 kg sæk

i alt 89 reps PR

Get up sit up m. 5 kg sæk

i alt 70 reps

OAPU på skrivebord

i alt 40 reps på hver arm PR

Bent over rows m. 37 kg sæk

i alt 113 reps PR

God træning, der rev i lungerne. Jeg forsøgte mig med get-up sit-ups og den virker nogenlunde. Jeg tror bare ikke den er god i forlængelse af cleans, da den også stresser skulderne.

Link to comment
Share on other sites

EDT

Clean'n'press m. 34,5 kg sæk

i alt 89 reps PR

Get up sit up m. 5 kg sæk

i alt 70 reps

OAPU på skrivebord

i alt 40 reps på hver arm PR

Bent over rows m. 37 kg sæk

i alt 113 reps PR

God træning, der rev i lungerne. Jeg forsøgte mig med get-up sit-ups og den virker nogenlunde. Jeg tror bare ikke den er god i forlængelse af cleans, da den også stresser skulderne.

Du skal vidst også ha' øget vægten i Clean and press. Der er da fremgang med dine OAPU, dem skal jeg også have gang i.. Det er blær at kunne.

Har også fået overtalt daddy til at have en chin-up bar (et tørre stativ af art) plantet ude på vores terasse, så jeg kan komme i gang med Chins herhjemme også. Skal bare have min svoger til at smede den..

Findes der nogle tegninger på nettet, du er stødt over?

Held og lykke med træningen!

Link to comment
Share on other sites

EDT session A

Bearhug squat m. 55 kg sæk PR

75 reps

Kropshævninger

48 reps

OAPU fra skrivebord. PR

62 reps på hver arm

Hang curls m. 42 kg sæk PR

76 reps

Reps i alt 261

God træning i dag. Hang curls var hårde i forhold til sidst.

Dagenstræning får en 6'er i hårdhed.

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Du skal vidst også ha' øget vægten i Clean and press. Der er da fremgang med dine OAPU, dem skal jeg også have gang i.. Det er blær at kunne.

Har også fået overtalt daddy til at have en chin-up bar (et tørre stativ af art) plantet ude på vores terasse, så jeg kan komme i gang med Chins herhjemme også. Skal bare have min svoger til at smede den..

Hej LM

Clean'n'press er øvelse nummer uno!

Mht. chin up bar, så købte jeg min i Jem og Fix for 150 kr for nogle år siden. Den er af træ og fungerer upåklageligt.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Nu er min træningsfrie uge næsten ovre, og jeg glæder mig til at komme i gang igen. :innocent:

Som en slags "næsten" træning tager konen og jeg en vandretur på 40 km her på lørdag. Sidst klarede vi 50 km på 11 timer, så vi burde nok kunne klare de 40 km på 8-9 timer.

Denne går tager vi ruten langs vestkysten fra Grønhøj og sydpå ned omkring Bulbjerg.

hiking.gif

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Turen fra Grønhøj til Svinkløv tog ca. 8 timer og 30 min. Ruten var omkring de 40 km, så tiden er bestemt fornuftig.

Vejret var ikke fantastisk, men heldigvis nåede regnen aldrig at slå over i mere end støvregn. Senere på dagen kiggede solen frem og vi nød solskinet.

Ruten gik langs stranden fra Grønhøj til Blokhus og gennem Blokhus plantage til Rødhus og til Tranum plantage og strand. Herfra gik vi Svinkløv by gennem plantagen.

Alt i alt var det en fantantasisk tur. Jeg overraskes altid af, hvor flot og varieret naturen er her i Danmark.

stenbjerg.jpg

thumb302_baggrund.jpg

Overdrev_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vale Tudo-træning

For første gang prøvede jeg at køre en dynamisk udstrækningsopvarmning. Det gik rigtig fint. Helt klart noget jeg vil fortsætte med i fremtiden. Tak til Blackmoore i øvrigt. :ninja:

Dagens træning lå ud med lidt thaiclinch. Det gik stærkt med forklaringerne i dag, men det skyldes nok at vi havde to kæmpere, der skal være klar til konkurrence.

Jeg tumlede lidt med en ny gut, og det gik også fint. Jeg kan godt se logikken i det Svendsen siger med at uanset, hvilken træningspartner man har, så kan man fint øve sine svagheder. I dag lod jeg mig falde ned i fullguard og halfguard, og kæmpede mig ud af dem.

Senere stod den på lidt infight og outfight med spark og knæ. Jeg er utrolig begejstret for knæslag. De er super sweet at trække modstanderen rundt i hovedet, og kaste knæene ind fra højre og venstre.

Til slut lidt vale tudo sparring med een af kæmperne. Det går rigtig godt, og jeg bliver ikke tævet så meget rundt i ringen som tidligere. Nu begynder det at koste at slå på mig. :devil:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

EDT v. 2.0

Dynamisk udstrækning som opvarmning. :ninja:

Clean'n'press m. 36 kg sæk

i alt 70 reps

Get up sit up m. 7 kg DB

i alt 70 reps

OAPU - hænder 42 cm over gulv.

i alt 17 reps på hver arm

Bent over rows m. 39 kg sæk

i alt 90 reps

Godt at være tilbage på date med frk. EDT igen. :wub: Hun kyssede godt og grundigt som hun plejede.

One arm push ups var hårde. Springet fra skrivebord til skammel var ret stort, så jeg skal have bygget volumen op igen.

Hårdhedsgrad var 5

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Vale Tudo-træning

Dynamisk udstrækning som opvarmning. Jeg tilføjede broomstick-stretch for at få løsnet op i bryst/ryg/skuldre.

Vi lå ud med clinch og gulvarbejde. Fokus var på halfguard counters.

Senere stod den på stående outfight med shoots. Kim smed hele molevitten ind en en drill på 5 positioner, hvor alle foregående øvelser blev kombineret. Hård som helvede, men det gør godt! :devil:

Til sidst fuld vale tudo kamp med Flodhesten. Jeg kom til at ligge nederst og fik smæk for alle skillingerne, og kunne ikke komme fri. Rigtig møgirriterende bare at ligge nederst og kysse læder.

mb5_dangerd.jpg

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Så er hjemmeudstyret i hus (eller næsten. Det bliver leveret senere her i ugen). Vi var nede i forretningen, og fik beset udstyret.

Vi fik købt:

Denne bænk:

313051-L.jpg

140 kg gummivægte + yderligere 40 kg + OL Stang

406011-L.jpg

Og dette rack med en max belastning på 300 kg

762130-L.jpg

Nu glæder jeg mig som et lille barn til at komme i gang! :wub:

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Vale Tudotræning

Dynamisk udstrækning som opvarmning.

Vi lå ud med sjipning og brydning/clinch.

Fokus i dag var på stående kamp og "in'n'out" slagkombinationer. Kims yndlings med jab og stenkastslag efterfulgt af et shoot var også på dagsordenen.

Kørte en omgang fuld vale tudo med Kristian og er helt blå i den ene side af ansigtet :laugh::crazy: Mand jeg fik smæk, men det går bedre og bedre med at køre kontra og forsvare mig.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

EDT session A

Bearhug squat m. 55 kg sæk PR

95 reps

Kropshævninger

42 reps

OAPU - hænder 42 cm over gulv. PR

21 reps på hver arm

Hang curls m. 42 kg sæk PR

98 reps

Reps i alt 256

Håååård træning. Squatten og OAPU var dræbere. :devil:

Dagenstræning får en 8'er i hårdhed.

Et forsigtigt spørgsmål: Hvad får den i tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share