Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

EDT session A

Bearhug squat m. 55 kg sæk PR

95 reps

Kropshævninger

42 reps

OAPU - hænder 42 cm over gulv. PR

21 reps på hver arm

Hang curls m. 42 kg sæk PR

98 reps

Reps i alt 256

Håååård træning. Squatten og OAPU var dræbere. :devil:

Dagenstræning får en 8'er i hårdhed.

Stærkt minister.

Er du blevet glad for at lave OAPU?

Link to comment
Share on other sites

EDT session A

Bearhug squat m. 55 kg sæk PR

95 reps

Kropshævninger

42 reps

OAPU - hænder 42 cm over gulv. PR

21 reps på hver arm

Hang curls m. 42 kg sæk PR

98 reps

Reps i alt 256

Håååård træning. Squatten og OAPU var dræbere. :devil:

Dagenstræning får en 8'er i hårdhed.

Hvor lang tid er du om de 256 reps?

Link to comment
Share on other sites

EDT v. 2.0

Dynamisk udstrækning som opvarmning.

Clean'n'press m. 36 kg sæk PR

i alt 92 reps

Get up sit up m. 7 kg DB

i alt 60 reps

OAPU - hænder 42 cm over gulv. PR

i alt 25 reps på hver arm

Bent over rows m. 39 kg sæk PR

i alt 122 reps

Hårdhedsgrad 8 eller 9 :crazy:

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Vale Tudotræning

Dejlig varm træning :cool:

Vi lå ud med sædvanlig sjipning og brydning. Herefter stod den på teknikarbejde op ad buret. Det er altid dejlig at mase folk :4thumbup:

Til sidst stod den på sparring med Flodhesten. Jeg fik en god smækker på tuden, og det summer stadig i den. Dejlig at mærke man lever.

mma2.jpg

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Så er squatracket ankommet og står glisende og prangende i ekstraværelset. :wub: Der var desværre ikke mere strøm på kameraet, så et billede kommer senere.

Nu skal jeg så til at revurdere mit øvelsesvalg, så jeg kan køre et sammenspil mellem stangøvelser og sandsæk.

Umiddelbart tænker jeg:

A-træning

BB Squat - One arm push ups

Liggende kropshævninger - Hang curls med sæk.

B-træning

BB Bent over rows - One arm push ups

BB Power curls (evt. power shrugs) - Clean'n'press med sandsæk.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt er konen i gang med at træne intensivt igen også. Lige som inspiration for andre vil jeg poste hendes program. Det er temmelig godt synes jeg:

Det kører over den klassiske 4-split med overkrop/underkrop

Sun Mon Tues Wed Thur Fri Sat

X A B X A B X

Heavy Light Light Heavy

T= tung dag, L = let dag

Overkrop – B

Bænkpres T2-4/L5-8

Bent over rows T3x6-8/3x10-12

Liggende kropshævning 3 x Max reps

Rygbøjere på bold T3x6-8/3x10-12

Mågen T3x6-8/3x10-12

Siddende skulderpres T3x6-8/3x10-12

Curls T3x6-8/3x10-12

Smal bænk T3x6-8/3x10-12

Ben – A

Squat/front squat T2-4/L5-8

Stiv dødløft T3x6-8/3x10-12

Lægpres T3x6-8/3x10-12

Goodmornings T3x6-8/3x10-12

Mave på bold T3x6-8/3x10-12

Hængende knæløft 3 x max

Sådan .. nice and simple.

Link to comment
Share on other sites

EDT version 3.0

BB Full Squat m. 50 kg

I alt 57 reps

OAPU skammel

I alt 25 reps på hver arm

BB Stivbenet dødløft

I alt 75 reps

Kropshævninger

I alt 42 reps

God træning. Det tager længere tid at gå fra racket og hen til næste øvelse sammenlignet med sækken, men det må jeg bare justere efter. Mine ben og ryg er brændt totalt af, så det skal nok blive spændende at være mig i morgen.

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Skulle egentlig have trænet i dag, men mine ben og min ryg er stadig knust af sidste træning. :laugh:

Tror bare, at jeg venter til engang i morgen eller måske søndag. Satan så ondt EDT kan være til tider.

Hr. K

EDIT: Jeg fandt forresten ud af at stivbenet dødløft ikke kun er for nedre ryg, men stort set hele ryggen. Jeg tjekkede exrx fro at være sikker, og det ser ud til at passe.

Link to comment
Share on other sites

EDT 3.0

Dynamisk udstrækning som opvarmning.

Clean'n'press m. 38 kg sæk

i alt 59 reps

BB upright rows m. 30 kg

i alt 42 reps

OAPU - hænder 42 cm over gulv.

i alt 28 reps på hver arm

BB Bent over rows m. 40 kg

i alt 85 reps

Ok træning. Øvelserne passer dog ikke sammen. Der er alt for stor belasting på nedre ryg. Det skla jeg have ordnet.

Hårdhedsgrad var omkring 8 igen i dag

Link to comment
Share on other sites

mandag + onsdagens Vale Tudotræning

Mandag

Ok træning. Der var en del arbejde op ad muren. Desværre var min makker af den dovne type, så alting blev gjort i low-low-low-tempo. :nonono: Jeg kan så undre mig over, hvorfor man kommer til træning, når man har den holdning

Onsdag

Sjipning as usual. Mine tanker går op,om ikke intervaltræning ville være bedre som opvarmningsøvelse? Som jeg ser det, er en kamp mere intervaltræning end ensformig ydelse a la sjipning. :eh:

Igen en del arbejde op ad muren, og det gik rigtig fint. Vi fik også kigget på monkey defence med ryggen til muren.

Jeg fik desuden nogle pointers af Flodhesten: Når jeg bliver presset i outfight, så skal jeg skyde frem for at bakke og tage imod. Mine jabs skal slås med fuld armlængde og jeg skal "stikke" en del mere til modstanderen.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Sjipning as usual. Mine tanker går op,om ikke intervaltræning ville være bedre som opvarmningsøvelse? Som jeg ser det, er en kamp mere intervaltræning end ensformig ydelse a la sjipning. :eh:

Sjipning ensformigt :eh: Mener du ikke at din sjipning er ensformig :tongue:

Edit: jeg kan ikke finde finde ud af at poste videoen direkte

http://www.youtube.com/watch?v=MdgXgjCaus4

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

Haha ... Jo, det kan godt være. Det er nu ingen hemmelighed, at jeg er en tumpe til at hoppe i sjippetov.

Men seriøst ... der vil være mere menig i, at vi trænede et kredsløb med sække/brydning i stedet som opvarmning. Det giver den kamprelevante træning og bevægelsesmønster.

Hr. K

Nu kender jeg ikke lige formålet med at køre det hver gang i opvarmningen, men mon ikke Kim har en bagtanke. Da jeg skulle kæmpe sidste gang kørte vi det optil kampen for at sikre at jeg kunne holde et højt tempo gennem hele kampen, og det synes jeg det fungerede godt til. Men det er klart, at resultatet bliver bedre, jo bedre teknik man har, så er det nemlig også muligt at lave intevaller a la 10 sekunder inde i de længere runder (2-3 min?), både i højere tempo, men også mere atletisk(eg Kristian der squatter i mens han sjipper). Samtidig er det vel også intervaltræning, idet skiftet går fra sjipning til brydning(?) men du tænker måske på markant kortere intervaller, når du tænker intervaller? Her giver det måske fint mening at opvarmingen ikke er så intensiv og udfordrende, fordi det er øh opvarmning.

Sidst er der også at tilføje at sjipning også er skilltræning, der gerne skulle hjælpe på dit fodarbejde :bigsmile:

--

Når ovenstående er sagt, så synes jeg også at der er andet man kan lave der både er sjovere og mere relevant.

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg ikke lige formålet med at køre det hver gang i opvarmningen, men mon ikke Kim har en bagtanke. Da jeg skulle kæmpe sidste gang kørte vi det optil kampen for at sikre at jeg kunne holde et højt tempo gennem hele kampen, og det synes jeg det fungerede godt til. Men det er klart, at resultatet bliver bedre, jo bedre teknik man har, så er det nemlig også muligt at lave intevaller a la 10 sekunder inde i de længere runder (2-3 min?), både i højere tempo, men også mere atletisk(eg Kristian der squatter i mens han sjipper). Samtidig er det vel også intervaltræning, idet skiftet går fra sjipning til brydning(?) men du tænker måske på markant kortere intervaller, når du tænker intervaller? Her giver det måske fint mening at opvarmingen ikke er så intensiv og udfordrende, fordi det er øh opvarmning.

Sidst er der også at tilføje at sjipning også er skilltræning, der gerne skulle hjælpe på dit fodarbejde :bigsmile:

--

Når ovenstående er sagt, så synes jeg også at der er andet man kan lave der både er sjovere og mere relevant.

Lige for at slå det fast med syvtommersøm, så er det ingen kritik af Kim som træner. Jeg er overbevist om, at han så rigeligt har styr på sin træningslære.

Min vinkel på opvarmningen er, at den skal være træningsspecifik. Dvs. opvarmningen skal efterligne det bevægelsesmønster som selve træningen har. Jeg kan godt se din pointe med fodarbejdet og koordination ved sjipningen, og selvfølgelig kan jeg også gøre mit til at sjipningen bliver mere intervalpræget a la dit eksempel med Kristian. Jeg spekulerer bare op, om der ikke var andre måder at gøre det på.

Dynamisk udstrækningn kunne være en del af det? Så vidt jeg kan se, så er det kun os to, som kører den slags opvarmning, og den burde egentlig gøre sjipningen overflødig. Med mindre man selvfølgelig vil arbejde på koordinationen, men det kan vel gøres bedre med skyggeboksning?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

EDT version 3.0

BB Full Squat m. 60 kg

I alt 68 reps

OAPU skammel

I alt 14 reps på hver arm

BB Stivbenet dødløft m. 60 kg

I alt 80 reps

Kropshævninger

I alt 45 reps

I alt 207 reps.

Hård træning, men de sidste par nætter har også været utrolig korte. Jeg er nødt til at få kigget på øvelserne igen, for jeg kan ikke blive ved med at restituere fra dem. Måske skulle jeg vende tilbage til det originale EDTprogram.

Link to comment
Share on other sites

Lige for at slå det fast med syvtommersøm, så er det ingen kritik af Kim som træner. Jeg er overbevist om, at han så rigeligt har styr på sin træningslære.

Nej selvfølgelig ikke :smile: vi vil jo alle den bedste træning, så sådan konstruktiv kritik er brugbar.

Hvad har du lavet de sidste to MMA-dage :4flex: ligner ikke dig at blive væk.

Link to comment
Share on other sites

Nej selvfølgelig ikke :smile: vi vil jo alle den bedste træning, så sådan konstruktiv kritik er brugbar.

Hvad har du lavet de sidste to MMA-dage :4flex: ligner ikke dig at blive væk.

Jeg har været til møder begge aftener :dry: Sådan er det altid i begyndelsen af et nyt skoleår. Jeg er back on track fra på mandag af.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

EDT compound classic m. ca 20-30 sek pause mellem sæt.

bredt greb stivbenet dødløft m. 67,5 kg

i alt 76 reps

bænkdips m. 5 kg

i alt 90 reps

Skrå bænkpres m. 50 kg

i alt 76 reps

Cheat DB curls m. 14 kg

i alt 66 reps

Ok træning. Bænkpressen brændte mig totalt af. Hvis jeg nogensinde har haft nogle kræfter i bænkpres, så er de i hvert fald væk efter det halve år uden øvelsen.

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Sidder igen og overvejer om jeg vil fortsætte med at opdatere denne her log regelmæssigt.

Min hverdag er temmelig stramt skruet sammen. Konens studie og mit arbejde plus vi begge træner fire gange om ugen, og selv om vores hjemmegym har gjort træningen betydlig mere fleksibel, så er jeg stadig på udkig efter steder, hvor jeg "spilder" tid. Jeg fører min egen excellog her på pc'en, så MOL er strengt taget dobbelføring.

Selv om MOL er hyggeligt, så må tv/internet aldrig blive en prioritet over det familiære.

I bedste tilfælde sætte jeg opdateringsintervallerne op her på MOL.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share