Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Stadig going strong med HST.

Jeg har fået anskaffet mig en vægt med fedtprocentmåler, og selv om den ikke er præcis, så kan den bruges relativt. I går viste den 91,5 kg og BF 13,2 %.

Går alt efter planen skulle vægten forøges og BF formindskes.

Jeg leder stadig efter en bedre måde at måle fremgang på. Målebånd er slet ikke præcist nok - måske har I andre et forslag?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Færdig med 15 rep. cykel af HST 3.0

Endte ret tæt på mine estimerede 15 RM. Nogle kunne sagtens have fået en tak mere andre skulle have lidt mindre.

Front squat 2x70 kg

Bænkpres 1x77 kg

Snatch grib romanian deadlift 2x100 kg

Push ups 2xmig+15 kg

Power curls m. sandsæk 2x42 kg

Smal bænk 2x65 kg

Bent over rows 2x65 kg

Jump Shrugs 1x65 kg

+ noget resistancebandtræning for skulder, biceps og triceps

Vægt 92 kg BF ca. 13%

Fuck jeg glæder mig til 10 sweets reps. 15 reps er sgu i overkanten - især med front squat og dødløft.

EDIT: Angående min boksetræning, så har jeg været sygemeldt pga. en smadret albue. Det går bedre med den, og i morgen prøver jeg igen.

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

MMA-træningen gik over alle forventninger. Jeg mærkede stort set intet til min albue :w00t:

Tilgengæld fik jeg et chock over at lande i en flying armbar, og jeg kom til at råbe op, da vi landede på måtten. Min makker troede vist at armskaden var sprunget op igen, men det var mere forskrækkelsen end decideret smerte.

Anyhow ... alt vel mht. albuen.

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så blev jeg færdige med 10 reps cyklen og glæder mig i den grad til 5 reps. :wub:

Jeg landede rigtig fint og tæt på de estimerede 10 RM.

Front squat 85 kg

Bænkpres 87 kg

Snatch grib deadlift 122 kg (her brokkede min lænd sig desværre)

Push-ups, elevated legs mig + 17,5 kg

Power curls 57 kg (mere bearhugagtigt, da sækken blev for stor)

Smal bænkpres 77 kg

Bent over rows 77 kg (samme problem med lænd)

Jeg er oppe på 94,3 kg m. fedt% på ca. 14.

Efter denne her HST-cyklus, så springer jeg tilbage på Bill Starr i en periode. HST har ellers virket rigtig fint, og jeg vender bestemt tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Så er det ved at være slut på HST 3.0 .. og jeg overvejer endnu en runde.

Lidt tanker mht. HST 4.0:

Power curls med sandsækken er ikke gode til HST, da sækken bliver for udspilet ved 65 kg. Den øvelse skal udskiftes.

Romanian deadlift ryger også. Af en eller anden årsag bliver den for hård ved lænden.

Jumping shrugs er totalt overflødig ... ut af min kiosk.

DB swings er rigtig gode - de skal med.

Hyper extensions skal med ind også

Jeg savner mine chins, så de skal også tilbage.

Hvad er der så tilbage?

Frontsquat

Bænkpres

Push ups på swissball

smal bænkpres

Bent over rows

+ chins, DB swings og alm squat.

Der skal klippes og tilføjes lidt hist og her .. det må jeg lige tænke over. I hvert fald vil jeg have en overvægt af trækkeøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider også godt spamme logbogen. Men opdateringerne er lidt sporadiske og frekvensen alarmerende lav. Jeg har denne kvlt-log mistænkt for kun at blive opdateret når der rent faktisk bliver trænet. :tongue:

Ellers nogle gode løft du holder dig, Hr. K. 10 x 120 i kødløft... så tror jeg sgu også min lænd ville være lidt brugt. Jeg kører aldrig mere end 5 gentagelser i den øvelse. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider også godt spamme logbogen. Men opdateringerne er lidt sporadiske og frekvensen alarmerende lav. Jeg har denne kvlt-log mistænkt for kun at blive opdateret når der rent faktisk bliver trænet. :tongue:

Ellers nogle gode løft du holder dig, Hr. K. 10 x 120 i kødløft... så tror jeg sgu også min lænd ville være lidt brugt. Jeg kører aldrig mere end 5 gentagelser i den øvelse. :blush:

nej alt over 5 i dødløft kører jeg normalt heller ikke, netop for ikke at miste spændet i dødløft.

Men ja er imponerende som han løfter når man tænker på det jo nærmest virker som god gammeldavs HIT træning han kører :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider også godt spamme logbogen. Men opdateringerne er lidt sporadiske og frekvensen alarmerende lav. Jeg har denne kvlt-log mistænkt for kun at blive opdateret når der rent faktisk bliver trænet. :tongue:

Ellers nogle gode løft du holder dig, Hr. K. 10 x 120 i kødløft... så tror jeg sgu også min lænd ville være lidt brugt. Jeg kører aldrig mere end 5 gentagelser i den øvelse. :blush:

Heh ... Jeg når nu som regel at styrketræne tre gange ugentlig, men jeg har også min MMA-træning at passe. Tilgengæld, så tror jeg ikke, at ret mange brugere læser denne her log - hverken nu eller før. Tiden er nok bedre brugt andensteds. :smile: Men der kommer da opdateringer engang i mellem.

nej alt over 5 i dødløft kører jeg normalt heller ikke, netop for ikke at miste spændet i dødløft.

Men ja er imponerende som han løfter når man tænker på det jo nærmest virker som god gammeldavs HIT træning han kører :laugh:

Nu er det ikke alm. dødløft, men romænsk dødløft, jeg kører. Hverken 10 eller 15 reps plejer at give problemer med så lav en vægt, men for tiden er der altså knas med ryggen. :nonono:

Har I i øvrigt selv prøvet HST? Jeg er i hvert fald positivt overrasket over programmet.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Her er så kladden til det nye HST 4.0. Kritik modtages gerne (undtagen fra Teddy :nonono:)

Skubbe

Bænkpres x 2

push-ups x 1 (evt. på swiss ball)

Trække

Bent over rows x 2

Chins x 2

Core

DB swings x 2

Hyper extensions x 2

Underkrop

One legged deadlifts x 2

Squat x 1

Front squat x 2

Hmmmmm ... gad vide om der er nok guf i dem?

Link to comment
Share on other sites

med lidt held får jeg købt og afhentet et par håndvægte med 50 kr til hver inden længe (hint hint Lars-Bo), og det vil give mig nogle nye muligheder.

I så fald skal jeg til at kigge på nogle bilaterale øvelser som one hand clean'n'press og rows ...

Hr. K

er det i sedler eller mønter :laugh:

Link to comment
Share on other sites

HST 4.0

Smed skuden i vandet i dag for at se om projektet holder vand. Det skal siges, at jeg stadig knokler med at overvinde verdens ondeste influenza, men trænes skal der fandme.

dag 1 af 6 x 15 reps

Hyper extensions 2 x 15 x 15 kg

Push ups 1 x 15 x mig

Front squat 2 x 15 x 60 kg

Bænkpres 1 x 15 x 65 kg

Kropshævninger 1 x 13, 10 x mig

Squat m. 60 kg.-> Fuldstændig no go. Jeg sad fuldstændig i bunden fast ved 3 rep. Benene var så syret til efter frontsquatten.

One arm DB swings 2 x 15 x 10 kg

One leggede deadlift 1 x 15 x 5 kg. Total dårlig balance :laugh: Den skal der arbejdes på.

Smal bænkpres 2 x 15 x 52 kg

Bent over rows 2 x 15 x 52 kg

Programmet holder nogenlunde. Hvis jeg dropper squatten kommer jeg til at mangle noget seriøs bentræning. But what to do?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Færdig med HST v. 4.0

Øvelserne var:

15 RM

Hyper extensions 2 x 25 kg

Push ups 1 x mig+17 kg

Front sq 2 x 70 kg

Bænkpres 1 x 75 kg

Kropshævninger 15 reps + 7 reps

One Arm DB swings 2 x 15 kg

One leggede deadlift 1 x 12,5 kg

smal bænk 2 x 62 kg

Bent over rows 2 x 62 kg (15 + 10 reps)

10 RM

Hyper extensions 2 x 45 kg

Push ups 1 x mig+30 kg

Front sq 2 x 87 kg

Bænkpres 1 x 92 kg (8 reps)

Kropshævninger 2 x 13,25 kg (10+8 reps)

One Arm DB swings 2 x 22,5 kg

One leggede deadlift 1 x 22,5 kg

smal bænk 2 x 80 kg (10 + 8 reps)

Bent over rows 2 x 80 kg

5 RM

Hyper extensions 2 x 60 kg

One arm push ups 1 x 5 reps (på bænk)

Front sq 2 x 100 kg

Bænkpres 1 x 107,5 kg (2 reps)

One armed handed chinups 2 x 5 reps

sandbag swings 2 x 40 kg

One leggede deadlift 1 x 40 kg

smal bænk 2 x 95 kg ( 5 + 4 reps)

Bent over rows 2 x 95 kg

Sådan .... måske en runde mere?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share