Bliver i også mistænkt


Guest Slettet 05102011
 Share

Recommended Posts

jow men der er vel ikke større unaturligt aspekt ved at dyrke styrke eller muskelmasse, end der er ved at samle på frimærker, økonomisk lir eller intellektuelt lir? Det er ikke nødvendigt for mig at få en Ph. D., men derfor vil jeg satme gerne have en alligevel. Jg syntes eggface ramte hovedet lige på sømmet.

Måske kan man ligefrem sige at det er mere naturligt end så mange andre ting, da en vil krop mere direkte giver mere sex end en et stort hus, en fin titel eller en stor frimærkesamling. Og det er vel på en eller anden måde en slags bottom line for enormt mange i dette samfund......

Og jeg skal iøvrigt ikke kunne se mig fri for at have visse fordomme overfor mange fitness og BB typer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg synes generelt ikke at folk 'spørger'; de konstaterer nærmest istedet.

Når man siger nej, så tror de det ikke alligevel.

Ytringen er vel nærmere en form for 'jeg synes ikke at det er iorden'.

Generelt er det min opfattelse, at almindelige (ikke trænende) folk tror at bare man skal have lidt 'kø' på ben'ene' så skal der AS til.

Link to comment
Share on other sites

jow men der er vel ikke større unaturligt aspekt ved at dyrke styrke eller muskelmasse, end der er ved at samle på frimærker, økonomisk lir eller intellektuelt lir? Det er ikke nødvendigt for mig at få en Ph. D., men derfor vil jeg satme gerne have en alligevel. Jg syntes eggface ramte hovedet lige på sømmet.

Måske kan man ligefrem sige at det er mere naturligt end så mange andre ting, da en vil krop mere direkte giver mere sex end en et stort hus, en fin titel eller en stor frimærkesamling. Og det er vel på en eller anden måde en slags bottom line for enormt mange i dette samfund......

Og jeg skal iøvrigt ikke kunne se mig fri for at have visse fordomme overfor mange fitness og BB typer.

Du kender det jo osse indefra, ik? Hvis jeg ikke havde haft en kammerat med, første gang jeg bare skulle til spinning, havde jeg aldrig vovet mig inden for dørene i mit pumpecenter.

Når man står uden for hele den her fitness/BB/styrke/whatever-verden, så har denne verden instinktivt noget forfængeligt, overdrevet over sig. Man kompenserer for indre fattigdom osv.

Det tror jeg, det er meget svært at ændre på. Jeg kommunikerer bedst med min familie om min træning, når jeg gør opmærksom på, hvilke funktionelle fordele, den har: Mindre nakkespændinger, når jeg sidder ved comp'en, mental afstresning osv.

Vi har i vores kultur stadig den instinktive opfattelse, at kroppen skal afspejle dens formål. Blir man atletisk af at spille fodbold, så er det fint. Det har et formål ud over udseendet. Vægttræning har ikke umiddelbart et formål for dem, der ikke kender den verden.

At tage en uddannelse tjener umiddelbart "det indre", så det er ikke suspekt - bortset fra, hvis man kommer fra en ikke-boglig baggrund, for så er det at dyrke intellektet i høj grad suspekt. I min svigerfamilie (som bor på en gård ude på landet) læser man ikke bøger, og man ser ikke avantgardefilm osv. Det opfattes lidt suspekt, hvis man bliver for "dyb", så er man ikke "hyggelig" mere.

Der er lidt en frygt for det ukendte i det her. Frygten for udvendighed i vægttræning, frygten for det mentalt komplicerede hos dem, der bryder ud af ikke-boglige miljøer.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Anyway, Rommel jeg er slet ikke enig i dig.. I kan kalde mig discotekspumper alt det i vil osv, men jeg træner for et godt udseende, og ikke for at være et kæmpe prustende monster med 4 oldemorbrød fra guldbageren under armene og strækmærker over det hele  :lol:

Enig, også her, man er vel DIFD diskopumper

> PlayboY, måske kun delvis :)

Har iøvrigt igen fået ros og positive bemærkninger, om at jeg ser veltrænet ud,

selv om jeg har tabt mig og det også er muskelmasse.

Noget tyder på at det er sådan pigerne synes om det.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

folk der lever usundt påstår at det er fødevarer industrien der er lumsk og narre dem. de står selv uden ansvar.

folk der lever usundt og er dovne påstår at folk med resultater, fx en flot krop eller stor styrke er dopet. i virkeligheden er "folk" utrolig sunde da de er de eneste som er clean.

osv. osv. den dårlige samvittighed er stærkere end det rationelle i folk.

måske er det lidt overdrevet det her men jeg er en smule bitter efter at blevet mistænkt et par gange i forbindelse med den nye fokus på de unge på steroider :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er blevet spurgt et par gange af min mor, og også en ~10 gange af klassekammerater og deres venner. Det virker som om det er åbentlyst, at hvis man er styrkeløfter, er man på krudt... :lol:

Måske hjælper det heller ikke at veje 20 kg mere end gennemsnittet af alle drenge på min skole... :unsure::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Prøver det også af og til, men mange kan du godt fatte hvordan det hænger sammen når man fortæller dem lidt om hvordan tingene hænger sammen.

Jeg snakkede en gang med en læge i det gamle center, jeg var ved at køre dødløft og havde squattet lidt og sådan. Nå manden som var læge spurgte så om det var styrkeløft øvelser hvilket jeg svarede ja til og jeg fortalte så lidt om at jeg skulle til at gå til det og sådan.

Mandens første svar var så " nå så skal du vil til at tage AS " hvad sker der for sådan en klaphat, en læge burde vide bedre, men nej.

Link to comment
Share on other sites

Er blevet spurgt mange gange og nogen gange svarer jeg pænt, andre gange ikke. Da en eller anden idiot jeg har gået i parallelklasse med engang i gymnasiet, spurgte mig til min klasses 10 års jubilæum (han kom tilfældigt forbi restauranten hvor vi sad), spurgte jeg ham tilbage om han nogensinde tog stoffer når han var i byen? Han kunne ikke se, at det var samme betvivling af den andens integritet, der var tale om. Derefter slog jeg ham oven i hovedet med sedlen fra ADD (ikke bogstaveligt) og det var mig en udsøgt fornøjelse.

Min mening er, at det IKKE er en uskydig kommentar for det er en betvivling af min personlige integritet, som nævnt.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hehe, ja jeg skal sgu også høre fra famillie at jeg er blevet små-fed eller noget i den dur.. Bare fordi jeg ikke er en micro pind som jeg altid plejede at være, behøver jeg jo ikke være fed..

Jeg synes du skal give din onkel igen, jeg havde sgu ikke fundet mig i det.. Havde da bare sagt til ham han var et snæversynet fed læs eller noget..

Bedste svar på tiltale ville være at flå trøjen af, og vise dem dine mulder og lave fedtprocent.. Det havde jeg sgu gjort i det givne tilfælde ;)

Link to comment
Share on other sites

Får tit stillet spørgsmålene: tager du noget? eller er du på noget? Eller lige frem hvad er du på?

Kan kun ryste lidt på hovedet af det, men kan godt blive lidt sur, når de samme spørger flere gang, da det jo så virker som om, at de ikke tror på en, når man nu siger, at man ikke tager noget.

At tage AS eller noget i den stil har man ikke brug for, hvis man gider gøre en indsats for at opnå resultaterne. At tage AS er et klart tegn på manglende talent, svaghed, dumhed og manglende indsigt i konsekvenserne. Så jo kan godt blive lidt sur, hvis der er nogen, der sætte en i den kasse, når man træner hårdt 4 gange om ugen for at opnå sine resultater.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ofte været dybt skuffet over, at jeg aldrig er blevet spurgt om noget i den stil.

Når jeg fortæller, hvad jeg vejer, så tror folk tydeligvis, at jeg lyver. (Antageligt, fordi de ikke kan forestille sig, at jeg skulle have muskler et eller andet sted.

Link to comment
Share on other sites

En go' finte jeg har lært, er at opbevare en kopi af sin negative dopingtest i sin pengepung, når spørgsmålet så popper viser man ganske simpelt den frem og så er det (oftest) på plads.

Den duer ikke for mig, da jeg ville blive positiv pga min AD/HD(damp) medicin. Den er skam på recept og det hele(og osse rimelig uskadelig synes jeg) og har intet at gøre med at jeg kan blive større, men er nu på ADD's liste over stimulerende stoffer.. Undskyld at jeg ikke så godt kan koncentrerer mig i skolen, altså <_<

Link to comment
Share on other sites

En go' finte jeg har lært, er at opbevare en kopi af sin negative dopingtest i sin pengepung, når spørgsmålet så popper viser man ganske simpelt den frem og så er det (oftest) på plads.

Den duer ikke for mig, da jeg ville blive positiv pga min AD/HD(damp) medicin. Den er skam på recept og det hele(og osse rimelig uskadelig synes jeg) og har intet at gøre med at jeg kan blive større, men er nu på ADD's liste over stimulerende stoffer.. Undskyld at jeg ikke så godt kan koncentrerer mig i skolen, altså <_<

Fandme fucked!!! - Knapt så fedt. :(

Link to comment
Share on other sites

Den duer ikke for mig, da jeg ville blive positiv pga min AD/HD(damp) medicin. Den er skam på recept og det hele(og osse rimelig uskadelig synes jeg) og har intet at gøre med at jeg kan blive større, men er nu på ADD's liste over stimulerende stoffer.. Undskyld at jeg ikke så godt kan koncentrerer mig i skolen, altså

det er ikke noget problem. hvis du dyrker elite idræt skal du blot havce et læge certificat. hvis det er nede i centret mener jeg du kan krydse af hvilken medicin du tager og så kan du da bare vise dem recepten :)

udover det tror jeg ikke de tester for stimulanser i centrene. gør de det?

Link to comment
Share on other sites

det er ikke noget problem. hvis du dyrker elite idræt skal du blot havce et læge certificat. hvis det er nede i centret mener jeg du kan krydse af hvilken medicin du tager og så kan du da bare vise dem recepten smile.gif

udover det tror jeg ikke de tester for stimulanser i centrene. gør de det?

Godt jeg stoppede med atletik for mange år siden :lol:

Så nej, der bliver vidst aldrig nogen elite idræt for mig hehe, men om de tester for stimulanser? Aner jeg ikke :)

Fandt det alligevel underligt at ritalin(det jeg får) er på deres liste.. Troede det var rimelig normalt? Nu vel :lol:

Link to comment
Share on other sites

det er ikke noget problem. hvis du dyrker elite idræt skal du blot havce et læge certificat. hvis det er nede i centret mener jeg du kan krydse af hvilken medicin du tager og så kan du da bare vise dem recepten smile.gif

udover det tror jeg ikke de tester for stimulanser i centrene. gør de det?

Godt jeg stoppede med atletik for mange år siden :lol:

Så nej, der bliver vidst aldrig nogen elite idræt for mig hehe, men om de tester for stimulanser? Aner jeg ikke :)

Fandt det alligevel underligt at ritalin(det jeg får) er på deres liste.. Troede det var rimelig normalt? Nu vel :lol:

På folk med DAMP virker ritalin afslappende, men på "almindelige" virker ritalin jo som en slags speed. Det er nok derfor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share