Stor og stærk uden plads!


nilsson10
 Share

Recommended Posts

Min eneste mulighed for at træne er hjemme, og problemet er så, at jeg ikke har plads til udstyr nogen steder!!! Dog er er der et lille areal på vores terrasse, som er dækket af tag, hvor man kan stå i regnen!!! Mit spørgsmål lyder så: Hvis jeg køber et vægtsæt på 140 kg og måske et par billige savbukke i en tømmerhandel, vil det så være muligt at træne sig stor og stærk med dette udstyr, med det forbehold at man køber ekstra vægte hvis det bliver nødvendigt!

Hvad vil sådan et par savbukke koste og hvor meget holder de til???

Hvis det er muligt håber jeg at der er en som vil være hjælpsom og forsøge at lave et program, med det forbehold at dette er det eneste udstyr som er til rådighed?????? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mene du bør investere i en alm. bænk, der kan vinkles som minimum. Hvad skal savbukkene bruges til ?! Hvis du tænker på dips, så er det altså ikke noget der spiller, medmindre de er fastgjort i gulvet el. lign. - det er ikke "sjovt" for dine knæ, når den ene savbuk pludselig smutter.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

hej

Uden at lyde som om det bliver nemt, vil jeg sige SAGTENS!!!

Mange af de tidligere gamle stærke mænd trænede med lign udstyr.

Prøv evt at kig forbi www.dragondoor.com og en rigtig god investering ville være Power To The People af Pavel.

Læs også følgende artikel: http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=336

Men drop bare sav bukkende, du kan bare køre dødløft i stedet for squat

Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens træne hele kroppen med bare en vægtstang. Du behøver ikke engang håndvægte. Savbukkene er dog en god ide til squat. Et program kunne se således ud:

Dag 1:

Squat 5 sæt x 5 reps

Military presses 5 sæt x 5 reps

Bent rows 5 sæt x 5 reps

Dag 2:

Dødløft 5 sæt x 5 reps

Pushpresses 5 sæt x 5 reps

Shrugs 5 sæt x 5 reps

Mere skal der faktisk ikke til for at blive mega stor og stærk.

Træne programmet således...

Mandag: dag 1

Tirsdag: off

Onsdag: dag 2

Torsdag: off

Fredag: dag 1

Lørdag: off

Søndag: dag 2

Mandag: off

Tirsdag: dag 1

Onsdag: off

Torsdag: dag 2

Fredag: off

Lørdag: dag 1

Søndag: off

osv.

Du kan godt fylde flere øvelser på, men ovenstående kan sagtens gøre det. Hvis du synes at brystet mangler lidt træning, så lav armbøjninger med vægtskiver eller evt. en sandsæk på ryggen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved faktisk ikke hvad prisen er for sådan et par savbukke, men jeg kan ikke tro det er voldsomt meget. Og de kan med garanti holde til en pæn portion vægt. 150 kg skulle ikke være noget problem.

Shrugs kan du se her:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Trapez...er/BBShrug.html

Når du laver dem, så sker der intet ved at du laver power-versionen, hvor du går lidt ned i knæ inden du power vægten op.

Push-presses er egentlig bare et military press, hvor du starter presset med hjælp fra benene. Noget ala det her. Pigen bruger dog lidt mere ben end jeg vil anbefale. Det mindre mere om et push-jerk. Men du får en ide om hvad det går ud på alligevel.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Olympi.../PushPress.html

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Billedet af vægtsættet mangler, men efter beskrivelsen tror jeg at det vil være en god investering.

Jeg startede selv hjemme med brugt vægtsæt og hjemmelavet bænk og

2 hjemmelavede sammenklappelige bukke som squatstaiv.

Det har jeg stadig meget gavn af.

Og iøvrigt velkommen her på MOL, nilsson10

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Det er et 25mm sæt. Vær lige opmærksom på det. Der findes også 50mm (hullerne og stangen). Der var vist en tråd for lidt siden om hvad forskellen på de to var.

Skal det ikke også være 25 mm til hjemmebrug ?

Så passer skiverne både til håndvægte og til vægtstangen.

Der findes også nogle håndvægtssæt med 30 mm hul.

Dem skal man efter min mening ikke købe.

Pas på det, for 25 mm er den mest udbredte til håndvægte.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Ring og snak med Fitnessgruppen omkring deres sæt. De har en del mere info end du kan se på deres side. Og visse af deres sæt vil de sende fragtfrit, andre ikke... Jeg formoder det er fordi deres grossist vil sende direkte hjem til en...

I denne tråd http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=11357 kan du også se lidt om det.

Link to comment
Share on other sites

Hej nilsson10 jeg træner også hjemme, du kan lige se mit forholdsvise enkle program.

Træningsdag:

8*3 BB Curls

8*3 Dødløft (Hver anden gang Sumo)

8*3 BB Rows

8*3 Military presses

8*3 DB Bænk (Enhånds da jeg endnu ingen bænk har ;))

5*3 Dips

på off dage træner jeg 3*33 db curls fordelt ud på dagen. (100 reps to bigger muscles)

Min uge er fordelt således:

Mandag: off

Tirsdag: off

Onsdag: træningsdag

Torsdag: off

Fredag: træningsdag

Lørdag: off

Søndag: træningsdag

Jeg har endnu ikke trænet det så langt tid, men det ser ud til at virke. I andre må selvfølgelig korrekse mig hvis jeg kommer med nogen form for sludder :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share