Hjælp - hvad fejler jeg?


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Jeg kender en som for 2 uger siden var ved læge pga. ekstrem hovedpine. Lægen sagde at det nok bare var optakten på noget influenza. En uge senere da hovedpinen fortsatte tog han igen til læge. Her fik han at vide at han havde "kysse syge" (Jeg kender ikke lige den faglige betegnelse)

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg har ikke været til læge.

Men jeg tror nu det er eftervirkninger fra influenzaen jeg fik omkring jul.

Da jeg vendte tilbage til arbejde idag, da var der godt nok mange som havde oplevet influenza - enten dem selv eller pårørende. Og mange af dem kunne nikke genkendende til, at hovedpine var yderst typisk efter deres sygdom.

Så jeg regner skam med det er det!

PS: Det er faktisk ikke helt over endnu - svinger fra dag til dag, men trenden er, at det langsomt fader ud. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ved en blodprop/blødning i hjernen har jeg aldrig hørt om nogen som ikke fik føleforstyrrelser og/eller problemer med at styre arme eller ben!

kan sagtens lade sig gøre ved små hjerneblødninger, men det giver altid max hovedpine!

Huh? Det er vist lidt af en røver BaskeT..

Link to comment
Share on other sites

Fitt: Hovedpine er et af symptomerne..

Hvis der "kun" er hovedpine er det ikke så sandsynligt at det skyldes en blødning/prop. Hjernevæv er uden nerver, og derfor er det først ved større blødninger - hvor det intrakranielle tryk stiger - at man ser svær hovedpine.

Fra netdoktor:

Hvordan føles hjerneblødning?

Blødning i selve hjernevævet

Pludselig lammelser uden forudgående symptomer. Typisk får personen halvsidig lammelse og eventuelt talebesvær, som kan forværres over timer.

Der er ofte ledsagende hovedpine samt varierende grad af påvirkning af bevidstheden. Den ramte person kan for eksempel blive tiltagende træt og falde i søvn hele tiden og være svær at vække. Der kan være kvalme og opkastninger.

Ved meget store hjerneblødninger kan personen blive bevidstløs og dø i tilslutning til blødningen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share