Hjælp - hvad fejler jeg?


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Meget mystisk. Har de sidste to dage oplevet noget jeg aldrig har prøvet før - og som jeg simpelthen ikke kan finde ud af selv.

Nu ved jeg godt at man ikke kan stille diagnoser over nettet. Men er der ikke en med.stud eller læge som kan give et godt bud?

Da jeg vågnede op igår, så gjorde det ondt ved øjet. En nærmere "undersøgelse" viste at på et område der i størrelse svarede til et knappenålshoved, da var jeg ret øm på øjenbrynet en ½ cm fra næseryggen.

Det tænkte jeg ikke nærmere over, for så slemt var det heller ikke.

Men som dagen skred frem, så gjorde det mere og mere ondt.

Et nærmere kig på området afslørede intet. Ingen hævelse, ingen rødme, intet blåt øje, ingen tegn på bumser eller bygkorn. Hmmmmmmmmmmmm :angry: :blink:

Helt slemt blev det over natten. Vågende op flere gange. Nu sad det som migræne - bare ikke der hvor migræne sidder normalt. En migræne - ikke "bag øjet", "i hjerne" - men derimod på ydersiden af øjenbrynet. Og værre endnu. Som sporre trak ømheden/smerten sig fra øjenbrynet og nedaf gennem øjet og ned gennem kinden - og opaf langs panden i en smal passage op til issen. Og mærkeligt nok kun i den ene halvdel af ansigtet (det venstre)

Det gjorde så ondt at jeg simpelthen ikke kunne sove.

Idag har det fortaget sig lidt og et par panodil holder det i ave. Hvad fanden er der sket?

PS: Jeg er hyperlidt hyperkonder. Så jeg tvivler meget stærkt på det er psyko-somatisk!

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Hvis det var en blodprop (i hjernen), ville du have føleforstyrrelser og funktionsnedsættelser i kroppen.

Det har jeg heldigvis ikke. Faktisk har jeg ingen gener overhovedet udover ømheden/smerten.

Syntes bare det er mærkeligt med stort fysisk ubehag, uden at der er nogen logisk forklaring på det. :unsure:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Man kan håbe du har ret - tvivler stærkt på der vil komme jarviger ved kønnet formering. :thumb_down:

Meld dig som sæddonor!!!

Uden at have noget at bakke det op med, vil jeg gætte fuldstændig ukvalificeret på, at det er en nerve i ansigtet, der har slået "knuder".

På Netdoktor kan du smide spørgsmålet ud blandt professionelle og andre hypokondere. :)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Idag har det fortaget sig lidt og et par panodil holder det i ave. Hvad fanden er der sket?

Du kan muligvis være blevet stukket af et eller andet dyr under søvnen ?

Jeg oplevede sjovt nok noget lignende da jeg forleden skulle rode efter en dims på en høj hylde som jeg sjældent benytter. Bedst som jeg står og famler oplever jeg et lille prik i spidsen af pegemand men der var ikke at se på hylden.

Jeg tænkte ikke mere over det før nogle timer senere hvor fingeren blev meget øm netop på et lille punkt - umiddelbart var der intet at se. Den efterfølgende dag blev den en smule rød og i skrivende stund er den faktisk stadig øm, når der trykkes på tasterne.

Har naturligvis ikke fortalt det til kæresten - så vil hun bare afluse hele skabet for evt. kryb - men seriøst tror vi skal være glade for vi ikke ser vore stuer gennem et mikroskop - der er fyldt med alt muligt.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Du kan muligvis være blevet stukket af et eller andet dyr under søvnen ?

Det kunne måske være den ret sjældne øjeninfektion "Collumbardella". Læg især mærke til den næsten lodrette hvide plamage i venstre side - det skulle være ret typisk for de indledende stadier.

seika4-1.gif :retard:

Edited by cfred
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jeg tvivler på det er øjeninfektion.. Har jeg haft adskellige gange.. Og der klør øjnene, er røde og løber i vand.. Men det gør hverken ondt i eller ved siden af øjet.. Mit bud er muskelkrampe i ansigtet, men jeg er langt fra sikker.. I mine øjne lyder det som en ret godt idé at kontakte en læge, bare lige for at være sikker!..

Link to comment
Share on other sites

Hessel -> Ja, det vil jeg nu også mene.

Men jeg tror ikke det er en hjerneblødning. De gør jo ikke ondt! Hvis det absolut skulle være noget "grimt", så synes jeg en blodprop lyder mere sandsynligt.

Men mon ikke det bare er en virkelighedens små pudsigheder, der ikke har nogen betydning, når det kommer til stykket. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Man kan sagtens få en hjerneblødning uden at miste førligheden og hukommelsen.

Nu skrev jeg jo heller ikke noget om at miste førligheden eller hukommelsen ;)

Ved en blodprop/blødning i hjernen har jeg aldrig hørt om nogen som ikke fik føleforstyrrelser og/eller problemer med at styre arme eller ben!

Men jeg tror ikke det er en hjerneblødning. De gør jo ikke ondt!

Sludder! Hjerneblødninger efterfølges - og forudgås iøvrigt - ofte af svær hovedpine.

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte nok, Jarviger formerer sig ved knopskydning.  :lol:

Man kan håbe du har ret - tvivler stærkt på der vil komme jarviger ved kønnet formering. :thumb_down:

I den slags sager er der jo også en statistisk signifikant arvelighedsfaktor, der kan spille ind. Har éns forældre for eksempel ikke fået børn, er det overvejende sansynligt, at man heller ikke selv får det. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share