COC


Martin
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt emnet har været oppe før, men der bliver folk oftest rådet til at købe trainer OG 1'eren.

Jeg synes imidlertid at 600,- (2*299,-) er lidt pebret, så hvis man kunne "nøjes" med 1'eren (eller traineren) ville det være rart...

Jeg kan løfte 185 kg i dødløft (min PR so far) én gang uden grebsproblemer, men når jeg træner 5 reps (hvilket er det højeste repantal jeg træner med) med 120-140 kg så kommer jeg i krise på de sidste reps. Hertil skal det siges at jeg løfter Technoshit -stænger, som efter sigende er langt dårlige at holde på end rigtige stænger (har desværre aldrig prøvet en rigtig stang :lol: :cry: ).

Vil jeg kunne lave en negativ med etteren, og så arbejde mig op derfra, eller er det trainer'en jeg skal have fat i?

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at sige hvor stærk du er, hvad du kan holde i dødløft kan du nok kun bruge som en svag sammenligning.

Hvis du kan vente til MOL-træf, så kan jeg tage Trainer, 1 og 2 med der. Ellers skal du være velkommen til at komme forbi Nærum og prøve dem, hvis det er i nærheden for dig.

Du skal helt sikkert have 1'eren vil jeg sige (og nr 2), spørgsmålet er om traineren allerede er for let for dig.

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at sige hvor stærk du er, hvad du kan holde i dødløft kan du nok kun bruge som en svag sammenligning.

Hvis du kan vente til MOL-træf, så kan jeg tage Trainer, 1 og 2 med der. Ellers skal du være velkommen til at komme forbi Nærum og prøve dem, hvis det er i nærheden for dig.

Du skal helt sikkert have 1'eren vil jeg sige (og nr 2), spørgsmålet er om traineren allerede er for let for dig.

Nærum er i hvertfald nærmere end Aarhus! (Desuden regenr jeg ikke med at komme til MOL 4).

Jeg troede faktisk at de var psykohårde, så jeg turde slet ikke drømme om 2'eren. Hvor mange reps kan du tage med hhv. 1'eren og 2'eren (bare for at sammenligne de to), og kunne du tage en rep med 1'eren første gang du fik den i hånden??

Link to comment
Share on other sites

Først skal det siges at mit greb nok ikke er specielt godt.

Da jeg fik dem kunne jeg lave under 10 med traineren, kan ikke huske tallet præcis.

Jeg kunne lukke 1'eren efter et par måneder tror jeg. Jeg kom vist op på at tage ca 5 med 1'eren, 2'eren er LAAAANGT fra.

Jeg har ikke fået brugt dem i et stykke tid, men jeg kunne da uden videre lave 2 reps med 1'eren med begge hænder.

Jeg vil sige 2'eren burde være realistisk at træne sig op til for de fleste, HVIS man husker at træne :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik desværre aldrig taget mig sammen til at køre noget superkonsekvent, men det meste af tiden efter jeg var kommet op og kunne tage 1'eren trænede jeg følgende:

ca 5 reps med trainer som opvarmning.

singles skiftevis med højre og venstre hånd uden pause, ofte 3-5 stykker pr omgang, og 1-3 sæt afhængig af hvor meget jeg havde lyst til.

ca 3 gange om ugen.

Det var en metode TJ vist havde fundet et sted. Hvis jeg så bare kunne tage mig sammen til at lave sådan en omgang hver dag, skulle det nok gå stærkt.

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at sige hvor stærk du er, hvad du kan holde i dødløft kan du nok kun bruge som en svag sammenligning.

Hvis du kan vente til MOL-træf, så kan jeg tage Trainer, 1 og 2 med der. Ellers skal du være velkommen til at komme forbi Nærum og prøve dem, hvis det er i nærheden for dig.

Du skal helt sikkert have 1'eren vil jeg sige (og nr 2), spørgsmålet er om traineren allerede er for let for dig.

kommer du aldrig til nordsjælland??? ville gerne prøve traineren før jeg køber den og se om det vil hjælpe, eller jeg bare er svag

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at sige hvor stærk du er, hvad du kan holde i dødløft kan du nok kun bruge som en svag sammenligning.

Hvis du kan vente til MOL-træf, så kan jeg tage Trainer, 1 og 2 med der. Ellers skal du være velkommen til at komme forbi Nærum og prøve dem, hvis det er i nærheden for dig.

Du skal helt sikkert have 1'eren vil jeg sige (og nr 2), spørgsmålet er om traineren allerede er for let for dig.

kommer du aldrig til nordsjælland??? ville gerne prøve traineren før jeg køber den og se om det vil hjælpe, eller jeg bare er svag

Du burde kunne tage nogle reps med traineren, jeg har ladet *mange* i min omgangskreds prøve min trainer (og selvfølgeligt også min 1'er og 2'er ;)) - og ALLE (lige pånær min mindste lillebror på 10) har kunnet tage i hvert fald en 2-3 rep med den...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil andbefale dig at købe 1 og 2.. trænernen vil være for nem for dig.. Du vil måske ikke kunne lukke 1'eren første gang, men dedømt ud fra din dødløft styrke vil du hurtig lukke den.. 2'eren er meget sværere en 1'eren... Kan du lukke 2 eren en gang kan man ifølge ironmind (som laver dem) lave 20- 25 reps med 1'eren...

Du kan iøvrigt købe dem fra ironminds hjemmeside... Der vil du kunne få 1'eren og 2'eren for 500 inkl. porto,told og skat..(ved doller kurs 6.00)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil andbefale dig at købe 1 og 2.. trænernen vil være for nem for dig.. Du vil måske ikke kunne lukke 1'eren første gang, men dedømt ud fra din dødløft styrke vil du hurtig lukke den.. 2'eren er meget sværere en 1'eren... Kan du lukke 2 eren en gang kan man ifølge ironmind (som laver dem) lave 20- 25 reps med 1'eren...

Du kan iøvrigt købe dem fra ironminds hjemmeside... Der vil du kunne få 1'eren og 2'eren for 500 inkl. porto,told og skat..(ved doller kurs 6.00)

Tak for info.

Regner med at købe 1'eren når jeg skal have prot's næste gang, så kan jeg evt. supplere med 2'eren hvis jeg synes det er sjovt at COC-træne, næste gang igen jeg skal købe prot's :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har engang lukket 1'eren 25 gange, efter at have kørt lave reps med 2'eren, men har aldrig kunne gøre det uden at have kørt med 2'eren først :)

Mener du også det princip er anvendeligt når man kun kan lave forced eller partielle reps med 2'eren, altså lave et par forced med nr 2 og så lave nogle stykker med nr 1?

Link to comment
Share on other sites

Doggie> Det tror jeg gerne...

Syntes også det lyder lidt vildt med 20-25 gentagelser, men det er som sagt en info jeg har fra ironmind.

Det har vel noget med fordelingen af muskelfibertyper - lige så vel når det gælder.

En fyr som Ripper kan lave et hav af reps ganske tæt på sin 1RM i de fleste øvelser - i forhold til mig selv der i den grad er en low-repper.

Kommer naturligvis også an på hvordan man træner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share