Succes med 20 rep breathing squat:)


Splint
 Share

Recommended Posts

Det er nok det forkerte fora, men blir sgu nød til at fortælle at 20 rep breathing squat, er satme et godt program (for dem der ikke vidste det:).

Har kørt det i ca. 2,5 måned nu, og har taget godt 6 kg på (uden at "forværre" fedtprocenten særligt). Hvad der er endnu bedre er at jeg er gået næsten 25 kg op i squat-max, og ca. 20 kg. i dødløft.

Er godt klar over det her måske er lidt træls blærerøvsagtigt, men når man nu engang har lidt succes med sin træning, er det nu rart at fortælle lidt om det. Og desuden er det ligeledes også en varm anbefaling til at prøve dette program, for dem der måtte have lyst.

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Er godt klar over det her måske er lidt træls blærerøvsagtigt...

Overhovedet ikke. Der er intet galt i at være stolt af frugten af sit arbejde. I øvrigt er det rigtig fedt, at vide at programmet rent faktisk virker efter hensigten. :4thumbup:

Hvordan har de 6 kg i øvrigt fordelt sig på dig?

Janteloven længe leve... :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke, men jeg er nu ret sikker på at det er noget andet end dit træningsprogram, der har gjort at du har taget 6kg på. Er dit program godt sørger det jo bare for at så stor en del som muligt af din vægtstigning er gået til muskelvækst.

Hvor længe havde du trænet inden du begyndte på 20 reps breathing?

Link to comment
Share on other sites

Tillykke, men jeg er nu ret sikker på at det er noget andet end dit træningsprogram, der har gjort at du har taget 6kg på. Er dit program godt sørger det jo bare for at så stor en del som muligt af din vægtstigning er gået til muskelvækst.

Jeg har selv oplevet samme form for gains og observeret lignende resultater hos andre på et sådant program. 20 reps breathing squat har en effekt på hele det fysiologiske system, som jeg ikke har oplevet på andre programer. :)

Link to comment
Share on other sites

Min pointe er bare, at hvis du ikke spiser igennem, så tager man altså ikke 6kg på på 2,5 måned, uanset om du har supergener eller træner verdens bedste program :)

Det er meget muligt 20 RBS har en tydelig effekt på en masse ting, meeen mon det også kan trylle muskler ud af den blå luft :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke helt hvad der har gjort jeg har taget så meget på, udover at det er et meget hårdt program, og selvom det som regel ikke er hensigtsmæssigt at 'bulke', så er dette program måske undtagelsen. Desuden er en del af filosofien bag programmet, en forøget hormon produktion!

Til Voravong: Benene har selvfølgelig fået noget mere masse, men især også armene og skuldrene er blevet større! Dejligt :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
hmm prøv lige at beskriv hvordan et program der indeholder 20 rep breathing squat kunne se ud?

Du kan jo altid kigge på denne artikel, som i øvrigt er ganske fortræffelig, skrevet af TJ.

Ellers bliver 20 rep breathing squat diskuteret temmelig endgående i denne tråd. - Søg og du skal finde...

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvordan du har det med at faile i squat feks.

Men jeg vil jo påstå at en stor del af ideen med 20 rep bs, ryger hvis du er bange for at faile. Ideen er vel at man skal køre så tæt på failure som man overhovedet kan hver gang, uden egentlig at det sker.

Dette mener jeg ikke er muligt hvis ikke man har spottere eller har et meget afslappe forhold til det at skulle smide stangen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg driller også bare lidt... Men jeg har faktisk endnu ikke haft brug for at smide stangen, selv om jeg flere gange har været *for* tæt på at faile 100%! - Men det er endnu ikke sket, og når det gør, for det skal skam nok ske på et tidspunkt, håber jeg bare jeg kan få smidt stangen tilpas hurtigt til at jeg ikke ryger direkte på røven...! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share