Små ændringer


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Mit sidste program jeg har kørt de sidste 12 Uger har set sådan her ud.

Mandag:

Cat Squat 5X3

Tung Bænkpres 5X3 (senere 5X2 og 3X2)

Cabel rows 3X8

MOL Curls

Tri Set.

Onsdag:

Dødløft (Skiftevis tung og Cat) 5x2 og 5X3

Incline Benchpres 3X8

Frenchpres 3X8

Pullups (Ladders til 5)

Fredag:

Tung Squat 5X3 (senere 5X2 og 3X2)

Cat bænkpres 5X3

Cabel Rows 3X8

Mol Curls

Det har jeg så kørt med I disse 12 uger. Og nu har jeg deloadet og skal til at starte forfra.

Konklusionen er at det for det meste har kørt rigtig godt. Cabelrows har givet mig enormt meget, Triset virker efter formålet. Bænkpres kører rigtig godt. Squat lige så.

Dødløft virker det som om at workloaden er for lille. Men jeg fik lagt ud med for lav vægt.

Biceps træningen har været helt i skoven og skal ligges om.

Jeg har i dag forsøgt ny PR i Benchpres.Desværre uden held.

Jeg ville ha 1X1 med 112,5 kg. Lige de sidste 15-20cm inden Lock Out. Altså der hvor tricepsen skal til at i gang døde jeg. Den lå bare stille.

Det var VIRKELIG tæt på. Indtil jeg nåede det punkt var der ingen problemer, og styrken der fejler intet. Dvs min triceps halter lidt.

Jeg overvejer derfor om jeg Onsdag skal skifte incline ud med noget Close grip, eller noget Floor pres.

Nogen der har forslag på dette punkt?

Og eventuelt et forslag til en forbedring eller ændring til noget interesant på biceps siden. Lidt disko er man vel altid.

Link to comment
Share on other sites

Close grip lyder ikke som en dum idé, for at give tricepserne lidt ekstra.

Men du skulle nok eksperimentere med et bredere greb i din almindelige bænk. -Så vil du kunne få noget mere ud af din gode pat. :)

Jeg ved ikke helt, hvordan du skal tackle biceps, da jeg ikke ved, hvor mange sæt, du har kørt hidtil?

Link to comment
Share on other sites

Biceps kører jeg meget sjældent med få reps.

Jeg træner dem for størrelse (og det regner jeg også med, du gør), og de skal desuden nok få den tunge træning fra de forskellige rygøvelser.

Jeg ynder at fyre 3 sæt db-curls, oppe omkring de 8-10 reps, af til alle træningspas.

Min nye plan er dog, at variere lidt i intensiteten fra gang til gang.

At prøve sig frem plejerat være vejen i biceps. :)

Man kan altid skifte, hvis det ikke virker.

Link to comment
Share on other sites

Kan så ikke tage så meget vægt, men det rammer mere direkte ind i

biceps.

Skulle isolation nødvendigvis være en fordel ??? Jeg er helt klart af den holdning at man IKKE skal forsøge at lave ikke-isolerende øvelser om til isolationsøvelser ved f.eks at stå op af en væg. Lidt synergi og en anelse moment i bevægelsen, gør efter min mening bare øvelsen til en masseøvelse. Det betyder ikke altid at det er bedre, fordi man kan mærke en given øvelse mere. Jeg kan også mærke mine brystmuskler arbejde, hvis jeg ligger med ned på gulvet og kører langsomme og koncentrerede push-ups, men det får jeg ikke større patter af.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Kan så ikke tage så meget vægt, men det rammer mere direkte ind i

biceps.

Skulle isolation nødvendigvis være en fordel ??? Jeg er helt klart af den holdning at man IKKE skal forsøge at lave ikke-isolerende øvelser om til isolationsøvelser ved f.eks at stå op af en væg. Lidt synergi og en anelse moment i bevægelsen, gør efter min mening bare øvelsen til en masseøvelse. Det betyder ikke altid at det er bedre, fordi man kan mærke en given øvelse mere. Jeg kan også mærke mine brystmuskler arbejde, hvis jeg ligger med ned på gulvet og kører langsomme og koncentrerede push-ups, men det får jeg ikke større patter af.

Thomas

Mener du så at Preacher Curls ikke er en masse bygger og man heller skulle ta en omgang pullups?

Link to comment
Share on other sites

Nå men der sker ikke så meget her. så jeg har tænkt på følgende:

Mandag:

Cat Squat 5X3

Tung Bænkpres 5X3 (senere 5X2 og 3X2)

Cabel rows 3X8

EZ curls 3X8

Tri Set.

Onsdag:

Dødløft (Skiftevis tung og Cat) 5x2 og 5X3

Closegrip benchpres (rep range ukendt)

Dips 3X8

Endnu ukendt biceps øvelser. Evt noget med drop sets

Fredag:

Tung Squat 5X3 (senere 5X2 og 3X2)

Cat bænkpres 5X3

Cabel Rows 3X8

EZ Curls 3X8

Så er mit spørgsmål.

Om Onsdagen hvor jeg skal til at køre closegrip benchpres i stedet for incline.

Hvilken reprange er bedst for at oparbejde en god styrke i min triceps. Med henblik på at øge min lock out styrke. Taler vi noget 5X3 her også?

Tror i det vil være en væsentlig faktor for min hypertrofi udvikling i brystet at jeg ikke træner incline mere?

Og så er forslag til en fed biceps øvelser Onsdag meget velkommende. Gerne noget med drop sets. En der tæver bicepsen totalt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share