militarypress


jenz
 Share

Recommended Posts

hey!

Ved ikk helt hvorfor det er sket, men er begyndt at sveje i lændet når jeg laver military press. har ikk øget i kg så forstår det ikk helt nogen som kan give min en ide om hvorfor jeg gør dette og kan give en metode til hvordan jeg ikk gør det mere??? kan det være fordi jeg holder mine hænder for langt ude eller?

mvh Jenz

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

Det er måske en dårlig vane. De har det jo med at komme med tiden. Du får kan få en smule mere schwung i bevægelsen ved hjælp af svajet. Og omvendt kan man bruge svajet til at fjedre med, Hvilket så ikke er den fede idé.

Jeg har investeret i et bælte. Og det har hjulpet rigtig meget.

Link to comment
Share on other sites

Et simpelt gæt, jeg synes godt jeg kan genkende det.

Kan det være for meget styrke bag på lænderyggen i forhold til

mavemusklerne ?

Og manglende stræk i hoftebøjerne ?

Eller alligevel for tung vægt, har du ?

Har du prøvet med noget lettere vægt ?

Hvor meget under dit 1 rep max, træner du øvelsen med ?

Ja, beklager det svar du efterlyser er lavet om til 5 nye spørgsmål.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Henning:

1. Kunne godt være jeg har for lidt mavemuskler, men arbejder kraftigt på sagen med flere mavemuskler.

2. er ikke helt sikker på hvad du mener med det... forklar venligts dybere.

3. Kan godt ske, men har kørt med denne vægt uden problemer. men prøver med mindre vægt næste gang

4. Har prøvet med mindre vægt, var lidt let, men kan godt ske det er det der skal til for at kunne få passet min teknik af.

5. Har ikke prøvet 1rm endnu så kan ikke rigtig udtale mig, men det er nok omkring 66,6 af min 1rm jeg træner med.

Mdk:

Hvad heddet det bælte du har købt og hvor kan man købe det henne? ( er det bare et alm styrketræningsbælte?)

mvh Jenz

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

Det hedder Bente, men jeg kalder det Svend. :lol:

Nej, pjat, det hedder Twinlab og er vist et ret alm. bælte. Koster 500 kr. hos Bodycore.

Det skal så siges, at jeg primært købte det, fordi Military kan gøre min sarte ryg øm. Bæltet stiver ryggen af. Men det er kun sekundært som afhjælpning af dårlige vaner.

Her er en lille illu.

post-10-1075391939.jpg

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

military press samt bænkpress giver til den forreste del af skuldren hvis det var det du ville vide :)

Takker mdk, tror jeg køber sådan et bælte for at kunne få justeret teknikken lidt

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

Nosa, her er et tip: besøg www.exrx.net. Der har du overskuelige beskrivelser af alle mulige og umulige øvelser i brugervenligt system.

Military KAN osse gi en del i trapzne, har jeg nyligt konstateret.

Jenz << Jeg vil helst ikke tages til indtægt for, at et styrkebælte skal bruges til at forbedre teknikken. Jeg bruger bæltet, fordi jeg har en notorisk følsom ryg. Det at bruge bælte er ikke en måde at forbedre teknikken afgørende. ;)

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Det er da absolut yes-yes at spænde mavemuskler og rygmuskler. Hvis du roder rundt med 80 kilo over knolden, så er det bedst at være spændt op som en ... en .... en ja som en der er spændt op. Jeg er bestemt ikke afslappet på nogen punkter.

Jeg kan godt forstå, du er lidt nervøs for det, Don, men hvis du arbejder med en vægt, du kan håndtere, koncentrerer dig om sagen, så bør det da gå godt.

Jeg er heller ikke kommet på en fed måde at slippe ud af øvelsen på, hvis uheldet sku være ude.......

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg problemer med ryggen, da min hæl er brast sammen og så går jeg lidt forkert og derved er der kommet smerter i ryggen, er dog blevet meget mindre efter jeg er begyndt at træne ryggen. Ville det så kunne hjælpe med et bælte eller lidt spild af penge?

Mvh Jenz

Link to comment
Share on other sites

Jeg svajer også meget i ryggen under tund militrærpres. Jo mindre vægt, jo mindre er problemet. Når det er meget tungt, så kan jeg godt mærke, at min læng er blevet strukket lidt for meget. Dette giver ofte ubehag senere hen på dagen. Det er ikke smerter, men mere som om min ryg ikke har fundet sin naturlige stilling igen, og derfor bliver ved med at være overstrukket. Jeg har dog fundet ud af, at det hjælper rigtigt meget at strække ryggen ud umiddelbart efter træningen. Dette kan enten være ved at hænge sig i en ribbe og så bare slappe helt af, eller ved at lægge sig på ryggen, og så svinge beneneså langt op som muligt (Se om du kan få knæene i jorden ved hovedet).

Link to comment
Share on other sites

Jenz, inden du farer ud og køber et bælte, så var det da værd at undersøge, om der findes andre skulderøvelser, du bedre kan tåle i ryggen. ;) Military er fedt, men der findes jo andre øvelser.

Jeg ville prøve mig lidt frem med håndvægte, skulderpres osv. Hvis rygproblemerne hænger sammen med, at du står/går forkert, så virker det ret åbenlyst at forsøge med siddende øvelser. De er så på en anden måde ikke så gode for ryggen, fordi du ikke har benene til at tage stød af med. Men prøv nogle siddende øvelser.

MRB << Det lyder lidt lissom min ryg, du der beskriver. Bortset fra, at jeg ikke havde problemer ret lang tid efter en øvelse. Jeg strakte lidt ud, krummede sammen i ryggen, og det var så det.

Link to comment
Share on other sites

MRB << Det lyder lidt lissom min ryg, du der beskriver. Bortset fra, at jeg ikke havde problemer ret lang tid efter en øvelse. Jeg strakte lidt ud, krummede sammen i ryggen, og det var så det.

Jeg vil nærmere side, det lyder meget som din ryg, for hvis jeg krummer sammen og strækker ud, så forsvinder den ubehagelige følelse næsten med det samme. Det føles som om ryghvirvlerne bliver mast sammen, og så bare skal "trækkes" fra hinanden igen.

Edited by MRB
Link to comment
Share on other sites

ville lige tilføje at det gik meget bedre i dag med military pres. Havde ikke min hænder så langt ude og så koncentrerede jeg mig meget om at spænde min mave, gjorde ikke ondt i ryggen efter øvelsen. Kørte med lige så meget belastning som jeg plejer...

Takker for de mange gode svar :)

Mvh Jenz

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share