Ernæring efter træning.


jsc
 Share

Recommended Posts

og jeg har andetsteds ladet mig fortælle at en (alm.str.) krop kun kan optage 20-30 gram protein i timen/ad gangen?

Det er en myte. Der findes ingen undersøgelser som har undersøgt den fysiologiske grænse for hvor meget protein der kan optages pr. måltid. Der ER en grænse, men den ligger ganske givet ikke ved 20-30 gram.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Torben F.

Jeg har et seriøs spørgsmål: Er det ikke lidt vildt at hælde 100g proteinpulver i en shake? Jeg går ud fra at du ikke drikker den over 3 timer, og jeg har andetsteds ladet mig fortælle at en (alm.str.) krop kun kan optage 20-30 gram protein i timen/ad gangen?

Hilsen Bimse

Hej Bimse. Jeg drikker shaken før, under og efter træning. Og det er ikke pga. en videnskabelig artikel eller anbefaling, men blot et lille eksperiment på baggrund af artiklen i starten af tråden. :)
Har lige fundet din super-shake og for en bimse-størrelse kunne den ernære en familie på 11 i 14 dage 

Hehe, så er det jo godt at jeg er ikke er Bimse-størrelse, men Bamse-størrelse :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hmm .. jeg har aldrig overvejet at drikke kakao *under* træningen. Bliver det ikke frygtelig kvalmende?

Personlig at jeg kanon svært ved at spise noget som helst efter træning - kan næsten ikke spise andet end frugt,

Hr. K

Hmm .. jeg har aldrig overvejet at drikke kakao *under* træningen. Bliver det ikke frygtelig kvalmende? 

Personlig at jeg kanon svært ved at spise noget som helst efter træning - kan næsten ikke spise andet end frugt, 

Jeg drikker henholdsvis en mundfuld vand og en mundfuld kakao imellem hvert andet sæt. Og jo i starten var det ret kvalmende, men min mave vænnede sig ret hurtigt til det. Hvis jeg derimod drikker en stor portion kakao bliver det meget kvalmende. :wacko:

Mit program tager ca. 1½ time det bliver til 1 liter kakao og lidt under én liter vand alt efter hvor varmt det er.

Q

Link to comment
Share on other sites

og jeg har andetsteds ladet mig fortælle at en (alm.str.) krop kun kan optage 20-30 gram protein i timen/ad gangen?

Det er en myte. Der findes ingen undersøgelser som har undersøgt den fysiologiske grænse for hvor meget protein der kan optages pr. måltid. Der ER en grænse, men den ligger ganske givet ikke ved 20-30 gram.

Thomas

Ok, hvor meget kan den så ca. indtage?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share