Stigning i bænkpres


MaxPower
 Share

Hvor meget er du steget i bænkpres det sidste år?  

168 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg snyder dog lidt, jeg har kun trænet ½ år og ikke 1 år som poll'en gerne vil have :(

Mon ikke det går :)

Jeg er egentlig noget overrasket over resultatet, at så forholdsvis mange har haft under 10kg stigning på 1 år. Der er selvfølgelig nogle stykker som er højt oppe og hvor fremskidtet kommer langsomt, men det kan ikke være mange af dem.

Link to comment
Share on other sites

Denne poll er ond! Den minder mig om at jeg er gået fra 3x8x100 i jan 2003 til 0x0x0 i jan 2004 :cries: Blev skadet i maj og er endnu ikke kommet over den :cries:

Jeg tror, at jeg går ud og spiser en kiks.............................

PS. Kunne af gode grunde ikke afgive en stemme :)

Edited by Soulfly
Link to comment
Share on other sites

Er gået en smule frem, vi lskyde på ca 10-15 kg fra sidst i oktober og så indtil nu..

Min daværende PR var på ca 110-115 kg vil jeg tro, og jeg er nu god for mellem 125-130 kg

Snuppede 125 kg forleden :devil:

Men har fået en ganske god volume på, så den er steget meget mere, jeg kan nu tage 6 x 6 med 100 kg, jeg ville max kunne tage 6 rep i oktober...

Link to comment
Share on other sites

er gået fra ca. 135 kg i starten af 2003 til 160 i starten af 2004. Så jeg stemte 21-25 kg.... jeg har også forsøgt mig med bænkprestrøje her i januar, det blev til 170 i første forsøg - så det kunne blive helt sjovt hvis jeg kan fastholde fremgangen - så er der jo en realistisk chance for at runde de 200 i år :devil: og så kan jeg dø som en lykkelig mand....

mvh.

Jay

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i løbet af et år steget fra ca. 5 x 5 @ 70kg til 5 x 5 @ 75kg. Jeg er meget langsom til at stige i styrke, og min træning har ikke været så god/struktureret, som den kunne være. Dette er også grunden til jeg starter på WSB meget snart.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er steget 0 kg men jeg har lige et spørgsmål. Jeg har løftet 7 gentagelser med 90kg i bænk men på trods af det har jeg kun presset 100kg, burde man ikke kunne løfte lidt mere end 100. Jeg har en ide om at det skyldes for hård opvarmning. Hvis jeg har skal være helt ærlig jeg har kun test 1rm efter normale arbejdssæt. Men hvor meget opvarmning vil være passende hvis man skal teste max.

Edited by Blitzer
Link to comment
Share on other sites

Jeg er steget 0 kg men jeg har lige et spørgsmål. Jeg har løftet 7 gentagelser med 90kg i bænk men på trods af det har jeg kun presset 100kg, burde man ikke kunne løfte lidt mere end 100 så. jeg har en ide om at det skyldes for hård opvarmning. Hvis jeg har skal være helt ærlig jeg har kun test 1rm efter normale arbejdssæt. Men hvor meget opvarmning vil være passende hvis man skal teste max.

Når du har testet dit max efter almindelige worksæt, så er det klart den er væsentlig lavere end hvad den kunne være.

Det er forskellige fra person til person og for de forskellige løft hvor meget opvarmning, der er optimalt.

Hvis jeg skulle varme op til et max på 100 i bænkpres kunne de f.eks. se cirka sådan her ud:

generel opvarmning

6-8 x 50kg

4 x 70kg

2 x 80kg

1 x 90kg

1 x 95kg

1 x 100kg

Men for andre vil det måske være for få lette løft, eller for tungt med den på 95 osv osv. Prøv dig frem.

Link to comment
Share on other sites

6-8 x 50kg

4 x 70kg

2 x 80kg

1 x 90kg

1 x 95kg

1 x 100kg

Gik lidt efter din metode maxpower, var bare ikk til 100 kg men lidt over de 90 kg. Takker skal du have for en god opvarmning :)

Jeg tog selv

5*30kg

5*50kg

3*70kg

2*80kg

1*87,5kg

1*95kg (ny 1rm, lå på 90 før)

1*97,5 kg (ny 1rm) heh

Har ikk 100 kg her hjemme så kunne ikk prøve det <_< , men begynder snart i finform så der vil være mulighed for 100 kg der :) Er ellers pænt tilfreds med 7,5 kgs stigning på 8 træningspas (med opstartsface efter en uge på ski hvor jeg ikk har lavet bænkpress)

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

Hvordan virkede opvarmningen så? Virkede det som det skulle uden at du blev træt inden det tunge?

har ikke prøvet det endnu, holder faktisk pause fra vægtene lige for tiden heh har for mange timer i skolen til det lige nu. Men vil prøve det når jeg begynder igen...ville lige vide det så jeg ikke begår samme fejl, var nemmelig ved at være lidt nede over at jeg ikke er steget overhovedet i bænk.

Link to comment
Share on other sites

Det virkede rigtig godt, var overhovedet ikk træt på nogen måde. Min forrige 1rm var 90kg så steg 7,5 kg efter 8 træningspas med genoptræning efter en vinterferie i uge 3. Var os derfor jeg havde lavet lidt om på det du havde skrevet, da jeg ikke regnede med at komme så højt op. Men spruttede af energi ved 87,5 kg så tog lige 95 for at se om jeg kunne, endte derefter på 97,5 kg og klarede den, har dog ikke flere skiver her hjemme så ved ikk om de 100 kg er mulig at tage for mig endnu. Men de 97,5 kg var nu ellers hårde nok :)

Link to comment
Share on other sites

i 1rm er jeg steget nul og niks... har ligget på 95 kg i tjah 2 år nu... har dog haft pauser osv... og jeg har kørt ren bb - er dog steget meget i 7rm og 8rm osv... men nu er jeg på styrkeløfts vognen igen... glæder mig til at se om min hatfield giver noget eller om jeg er dømt til at sidde fast på 95 kg FOREVER!!... det underlige er sku at 95 kg er supernemt at køre singler med.. men ligeså snart jeg går på 97½ eller 100 er det for tungt..

Edited by therealhurra
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share