Kost råd i politiken


Oliver Hansen
 Share

Recommended Posts

Jeg har aldrig hørt om emnet før, så jeg skal ikke kunne sige om det "blot" er en teori, eller om det er anerkendt fakta at kroppen fungere som beskrevet i den artiklen. Sidens øvrige indhold styrker ikke ligefrem min tro på at det er reel videnskab ;)

Videnskabelige referencer/undersøgelser i den sammenhæng kunne i hvert fald beskæftige sig med to ting:

1. Påvirker syre/base balancen rent faktisk kroppens funktioner i en sådan grad som artiklen giver anledning til.

2. Forsøg der påviser at kostsammensætningen kan påvirke kroppens syre/base balance

Lige en bemærkning i øvrigt:

Der kan være skrevet hundredevis af bøger o.a. om et emne uden at dette behøver at være videnskabeligt dokumenteret. Uden at det her skal starte en større religionsdiskussion, så er biblen heller ikke dokumentation for at gud eksistere, f.eks. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Uden at det her skal starte en større religionsdiskussion, så er biblen heller ikke dokumentation for at gud eksistere, f.eks.  ;)

Jammen - hvis det vitterligt er Guds ord, hvordan kan Han så i Sin visdom have nedfældet dem hvis Han ikke eksist ...... . . ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzz . ... . :dozingoff: :cry::crazy: :lol:

Tommyboy> Alt dit gedeprotein og hokus pokus - hvordan kan du blive ved med at finde på nyt ?

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig hørt om emnet før, så jeg skal ikke kunne sige om det "blot" er en teori, eller om det er anerkendt fakta at kroppen fungere som beskrevet i den artiklen. Sidens øvrige indhold styrker ikke ligefrem min tro på at det er reel videnskab ;)

Til tider er du for diplomatisk, Max. ;)

B@mbus indgår som en vigtig bestanddel i alle diæter, det være sig i syre/base, blodtype og savsmuldsdiæter. :lol:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig hørt om emnet før, så jeg skal ikke kunne sige om det "blot" er en teori, eller om det er anerkendt fakta at kroppen fungere som beskrevet i den artiklen. Sidens øvrige indhold styrker ikke ligefrem min tro på at det er reel videnskab ;)

Til tider er du for diplomatisk, Max. ;)

B@mbus indgår som en vigtig bestanddel i alle diæter, det være sig i syre/base, blodtype og savsmuldsdiæter. :lol:

'Pyt

HAHA - det kan du nok have ret i :lol:

Men uanset hvor kvak-salversk den slags lyder, så ville jeg ikke udelukke at der måske var en anelse reelt i det - da jeg som nævnt ikke ved særligt meget på den slags.

Klog er den der ved hvad han ikke ved ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig hørt om emnet før, så jeg skal ikke kunne sige om det "blot" er en teori, eller om det er anerkendt fakta at kroppen fungere som beskrevet i den artiklen. Sidens øvrige indhold styrker ikke ligefrem min tro på at det er reel videnskab ;)

Til tider er du for diplomatisk, Max. ;)

B@mbus indgår som en vigtig bestanddel i alle diæter, det være sig i syre/base, blodtype og savsmuldsdiæter. :lol:

'Pyt

HAHA - det kan du nok have ret i :lol:

Men uanset hvor kvak-salversk den slags lyder, så ville jeg ikke udelukke at der måske var en anelse reelt i det - da jeg som nævnt ikke ved særligt meget på den slags.

Klog er den der ved hvad han ikke ved ;)

Jeg er ikke afvisende overfor at der kan være gode grunde til at spise makrobiotisk og efter syre-basebalancen, men når man melder ud at "Havregryn er da bare langt ude at spise til morgenmad", så synes jeg sgu' ikke der er meget basis for en konstruktiv debat :angry:

Link to comment
Share on other sites

Klog er den der ved hvad han ikke ved ;)

Det er en dejlig kliché (vidende er den - som indser han intet ved) - et godt forsvar for naiviteten - jeg kan jo se på ordrelisten, at du ikke har fornyet dit B@mbus-abonnement. :tongue: :lol:

Som udgangspunkt tog makrobiotik ikke udgangspunkt i syre/base balance, så det er ganske belejligt tilført senere. Det er en zenbuddhistisk livsfilosofi med udgangspunkt i yin/yang og vegetabilske fødevarer.

Det er da fint at leve efter en livfilosofi, hvis det giver mening for dig, men at prædike det som et evangelie, en sandhed - er rent medløberi for en stærkt kommerciel branche (kosttilskud).

Vil du have skødet på Eiffeltårnet rammet ind, inden jeg sender det? ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Lige en bemærkning i øvrigt:

Der kan være skrevet hundredevis af bøger o.a. om et emne uden at dette behøver at være videnskabeligt dokumenteret. Uden at det her skal starte en større religionsdiskussion, så er biblen heller ikke dokumentation for at gud eksistere, f.eks. ;)

Bionordic skal oplyse, at virkninger af råd og behandlingsformer, relateret til specifikke lidelser, ikke er dokumenteret. De oplysninger som findes her på siden har til formål at skabe velvære. De er ikke tænkt som erstatning af lægeordineret medicin og behandling. Anvendelse af oplysninger på siden bør ske i samråd med læge. Bionordic kan på ingen måde drages til ansvar for brugen af de oplysninger som findes her på siden.

Need I say more?

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skulle være i tvivl så forholder jeg mig personligt meget kritisk til teorier/livsfilosofier eller whatever som f.eks. makrobiotik, syre/base-teorien, homøopati :tongue: (som også er beskrevet på siden) osv.

Jeg er bare ikke meget for at tilsvine eller nedgøre den slags hvis ikke jeg har sat mig grundigt ind i sagerne først - that's all ;)

hehe, det citat til sidst undre mig absolut ikke - men i det mindste er de ærlige og forsøger ikke direkte at vildlede og påstå det er bevist osv.

OT:

jeg kan jo se på ordrelisten, at du ikke har fornyet dit B@mbus-abonnement

DO'H - var det nu??? kan jeg stadig nå at blive guldsælger? :tongue:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg er bare ikke meget for at tilsvine eller nedgøre den slags hvis ikke jeg har sat mig grundigt ind i sagerne først - that's all ;)

Kalder du min konstruktive kritik nedgørende? :lol:

Jeg er enig i din betragtning, men jeg bliver provokeret af individer, der prøver at udnytte folks uvidenhed (naivitet) omkring diverse dommedagsprofetier. ;) Det være sig telesælgere, kostprædikanter og frelste i det hele taget. :)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bare ikke meget for at tilsvine eller nedgøre den slags hvis ikke jeg har sat mig grundigt ind i sagerne først - that's all  ;)

Kalder du min konstruktive kritik nedgørende? :lol:

Det ved jeg ikke, men hvis jeg gør så var det jo tydeligvis fordi du kendte til emnet og dermed kunne udtale dig konkret :)

Jeg finder det naturligvis helt i orden med en tilpas dosis tilsvining, hvis noget er fup og svindel.

Jeg er enig i din betragtning, men jeg bliver provokeret af individer, der prøver at udnytte folks uvidenhed (naivitet) omkring diverse dommedagsprofetier. ;) Det være sig telesælgere, kostprædikanter og frelste i det hele taget.  :)

'Pyt

Ditto - og hvis er føler jeg ved nok om en sag skal jeg nok sige min mening ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er da fint at leve efter en livfilosofi, hvis det giver mening for dig, men at prædike det som et evangelie, en sandhed - er rent medløberi for en stærkt kommerciel branche (kosttilskud).

Pyt' har fat i noget helt central her - et er at have en personlig overbevisning ift. en sag af den ene eller anden karakter. Problemet opstår når den fremføres som faktuel viden og ikke som ovenstående.

Jeg kan såmend selv tilslutte mig en masse ting, som af andre bliver betragtet som hokus pokus eller lign. - men i min argumentation i en debat, bliver jeg selvsagt nødt til at tage høje for at mit standpunkt bygger sit fundament på en trossag.

Dvs. at mødt med udsagn som "kan det dokumenteres" vil svaret altid være "Nej - men jeg tror" - det er her hele forskellen ligger, som jeg ser det.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

*lol*

Dette her er bedre end "Comedy Zoo" !!!! *GG*

Vandpyt; du er for kritisk over for "hokus-pokus" (ifølge dig) teorier/livsstile, som du sikkert ikke selv har efterprøvet eller sat dig nok ind i! Hvorfor ikke være åben og afprøvet det efter motoden "trial-and-error" eller er du bare for bedre vidende????? (det virker absolut ikke og det er noget fub)

MaxPower du har tilgengæld en åben og ikke afvisende holdning til det! (ja det er den måde man bedst lærer på.....for dermed at danne signe egne erfaringer (både skidt og ondt))

Jeg må skynde mig at sige, at det på bionordic's hjemmeside ikke er forfattet af dem, men bare en generel opsummering af teorien bag syre/base balancen! Der findes massere artikler og bøger om det!!!!

Jeg kan kun sige at Syre/base balancen virker dokumenteret for mit vedkommende og ren faktisk virker! Hvis jeg spiser for meget syre/base-holdigt mad, så kan jeg mærke det med det samme. Hvad angår Makrobiotikken, så er jeg ikke nået så langt endnu, men synes det er spændende at udforske og afprøve ;) ( å må jeg se om den holder i længden)

Just do it *G*

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg er ikke afvisende overfor at der kan være gode grunde til at spise makrobiotisk og efter syre-basebalancen, men når man melder ud at "Havregryn er da bare langt ude at spise til morgenmad", så synes jeg sgu' ikke der er meget basis for en konstruktiv debat :angry:

Havregryn er da langt ude at spise....medmindre man ikke har andet *GG* B)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Havregryn er da langt ude at spise....medmindre man ikke har andet *GG*  B)

Vil du ikke foreklare os hvorfor? ;)

Var det bedre hvis man lavede havre-GRØD? :tongue:

Ja meget bedre *G*

Fordi du kan få en bedre vitamin/mineral/sporstoffer/hokus-pokus udbytte ved at blande forskellige kornsorter!! Smagen kan til med blive bedre end hvis det bare var havregryn alene!! (Men seriøst, så var det ment lidt for sjovt - folk må da spise hvad de har lyst til *S*)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share