Kost råd i politiken


Oliver Hansen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tja, cornflakes blev i sin tid opfundet af en hvis Hr. Kellog, for at forebygge at teenagere onanerede. Det synes jeg siger det meste  <_<

Du har naturligvis en reference som dækker dig ind for den påstand ? :lol:

Kim S

Jeg har personligt aldrig onaneret, mens jeg spiste cornflakes, det være sig Kelloggs eller andre varianter. <_< Jeg tror heller ikke jeg kender nogen der har. :unsure:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til kartofler ville jeg nu mene at ris mætter mere, men jeg er ikke lige inde i det.

100 gram ris = mere end 300 Kcal

100 gram almindelig kartoffel = mindre edn 100 Kcal

300 gram kartoffel mætter med garanti langt mere end 100 gram ris - det skal lige med Hessel B)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Havregryn er da bare langt ude at spise til morgenmad......tænk på hvor mange gode morgen produkter fx. Aurion har!!! ( brug dog dem) Eller Aurions grød ( fx. den gode maves grød) Spis deres brød med noget lynghonning på (eller andet) et æble osv......slut af med en shake til dessert *G*

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Eller Aurions grød ( fx. den gode maves grød)

Synes du den er bedre end "altid mæt grød" eller "den glade maves grød"?

Sorry....mente selvfølgelig "Den glade maves grød" :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Havregryn er da bare langt ude at spise til morgenmad......tænk på hvor mange gode morgen produkter fx. Aurion har!!! ( brug dog dem) Eller Aurions grød ( fx. den gode maves grød) Spis deres brød med noget lynghonning på (eller andet) et æble osv......slut af med en shake til dessert *G*

:blink:

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

Havregryn er da bare langt ude at spise til morgenmad......tænk på hvor mange gode morgen produkter fx. Aurion har!!! ( brug dog dem) Eller Aurions grød ( fx. den gode maves grød) Spis deres brød med noget lynghonning på (eller andet) et æble osv......slut af med en shake til dessert *G*

:blink:

:blink: Han overrasker mig gang på gang. :blink:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Havregryn er da bare langt ude at spise til morgenmad......tænk på hvor mange gode morgen produkter fx. Aurion har!!! ( brug dog dem) Eller Aurions grød ( fx. den gode maves grød) Spis deres brød med noget lynghonning på (eller andet) et æble osv......slut af med en shake til dessert *G*

:blink:

:blink: Han overrasker mig gang på gang. :blink:

'Pyt

Ja der er mange ting du ikke forstår.....måske du skulle bruge noget tid på makrobiotik! *G*

Link to comment
Share on other sites

Ja der er mange ting du ikke forstår.....måske du skulle bruge noget tid på makrobiotik! *G*

:lol: Måske du skulle være lidt kildekritisk. :lol: Makrobiotik adskiller sig jo ikke meget fra alt muligt andet hokus pokus - jeg tror jeg holder mig til alkymisterne, de har helt sikkert fat i den lange ende. :lol:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ja der er mange ting du ikke forstår.....måske du skulle bruge noget tid på makrobiotik! *G*

:lol: Måske du skulle være lidt kildekritisk. :lol: Makrobiotik adskiller sig jo ikke meget fra alt muligt andet hokus pokus - jeg tror jeg holder mig til alkymisterne, de har helt sikkert fat i den lange ende. :lol:

'Pyt

Der er ikke noget Hokus pokus i makrobiotik! Den er bla. baseret på Syre/base (Yin/Yang) balancen, som jo nok er temmelig dokumenteret! *S*

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget Hokus pokus i makrobiotik! Den er bla. baseret på Syre/base (Yin/Yang) balancen, som jo nok er temmelig dokumenteret! *S*

Jeg hæfter mig ved de to ord. :lol:

At påstå at makrobiotik, der udspringer af zenbuddhismen, er dokumenteret (selvfølgelig er det dokumenteret, zenbuddhisterne har beskrevet det i dokumenter :blink: ), svarer jo nok til at få Bibelen til at være dokumenteret af evolutionsteorien. :)

Kroppen er ikke PH neutral (harmonisk - yin/yang). ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Til madskulinus.

Pas lige paa med riven :thumb_down::devil:

Man skal passe paa med at bedoemme en person alene ud fra en artikel skrevet i en avis. Problemet med at skrive for medier der henvender sig til "folket" er jo ofte, at det skal goeres kort og kontant, samtidig med at ens artikler ofte redigeres af bladet. Saa det er altid en svaer balancegang.

Desuden er jeg temmelig traet af at hoere om "ernaeringseksperter" fra Suhr's, de selvsamme "eksperter" der i aarevis har praediket kulhydrater og ikke vaeret modtagelig over for kritiske indlaeg og som har en religion der siger at kosttilskud i form af protein etc. absolut er unoedvendige uden at have en eneste fornuftig begrundelse.

CM er bestemt hverken dum eller uvidende og det ville du vide hvis du havde talt med ham. Han er efter min mening en anelse fedtforskraekket, men OK paa det punkt er han jo ikke langt fra saa mange af de saakaldte "eksperter".

Saa begrund venligst kritik, mudderkastning er ukonstruktivt.

Link to comment
Share on other sites

--> Ivan

man skal passe paa med at bedoemme en person alene ud fra en artikel skrevet i en avis. Problemet med at skrive for medier der henvender sig til "folket" er jo ofte, at det skal goeres kort og kontant, samtidig med at ens artikler ofte redigeres af bladet. Saa det er altid en svaer balancegang.

Det er nu ingen undskyldning. Endvidere, hvis en artikel bliver redigeret af avisen, vil den altid blive sendt tilbage til godkendelse af forfatteren, medmindre det er et eller andet skodblad (og det er politiken jo ikke).

Bid venligst mærke i at jeg intet har i mod Mr. McD. Kender ikke rigtig manden. Har kun hørt historier om ham. Jeg kritisere bare hans artikel.

mvh

Oliver :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kritisere bare hans artikel.

mvh

Oliver :)

Din kritik har også været ganske konstruktiv, ligesom kritikken fra andre sidste gang en af hans artikler blev debateret her på MOL. :)

Uden at have læst mange af hans artikler, så bærer de præg af en smule forhastet (uigennemtænkt) arbejde. Det giver dog ikke anledning til at ville angribe ham personligt. ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Havergryn er godt. Fint at starte dagen på. Men det kan også være fint med lidt fructose (frugtsukker). Frugtsukker er optages middelhurtigt, og giver dermed en nogenlunde hurtig optagelse uden at blodsukker dog racer op og ned som den f.eks. gør ved alm sukker mm.

Angående vingummi og kartofler så går jeg ud fra, at det han mener, er, at såvel kartofler og vingummi overvejende består af stivelse (et kulhydrat).

Det er sådan set rigtigt. Men eftersom vingummi desuden indeholder er masse hurtigtomsættelige kulhydrater, det gør sammenligningen latterlig og absurd.

Kartofler er verdens bedste kulhydratkilde for en løbende energiomsætning. Vingummi er slik (omend et af de bedre af slagsen).

Hvad virkning har det at blodsukkeret raser op og ned hurtigt? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Der er ikke noget Hokus pokus i makrobiotik! Den er bla. baseret på Syre/base (Yin/Yang) balancen, som jo nok er temmelig dokumenteret! *S*

Jeg hæfter mig ved de to ord. :lol:

At påstå at makrobiotik, der udspringer af zenbuddhismen, er dokumenteret (selvfølgelig er det dokumenteret, zenbuddhisterne har beskrevet det i dokumenter :blink: ), svarer jo nok til at få Bibelen til at være dokumenteret af evolutionsteorien. :)

Kroppen er ikke PH neutral (harmonisk - yin/yang). ;)

'Pyt

*lol*

Hvis vi tager syre/base balancen alene, så er de sundhedsmæssige aspekter/fordele dokumenteret i stor omfang!

Måske synes du makrobiotik går over din forstand, men man skal jo osse bare gøre hvad man føler rigtig for en selv ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvis vi tager syre/base balancen alene, så er de sundhedsmæssige aspekter/fordele dokumenteret i stor omfang!

Du skulle vel aldrig ligge inde med et par gode, videnskabelige referencer? :)

*G*

Videnskabelige referencer.......nope ikke lige her! Men du kan da læse lidt her:

syre/base

Ellers må jeg henvise dig til "Michio Kushi" *G*

PS.

Hvad er en videnskabelig reference?? (er det en undersøgelse udført af en professor, som ikke er blevet sponsoreret?) (det bliver nok svært så)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share