En korrekt rygbøjning...?


Cheat-freak
 Share

Recommended Posts

Ja okay... Problemet for et svag newbie som mig er at jeg kommer til at bruge armene når de ligger under min hage... Dette gør at jeg bøjer nakken i en forkert bevægelse så jeg får smerter, som ikke er så behagelige... Jeg prøvede at lade være med at bruge armene, og det gik udemærket, men jeg kan mærke at mine rygmuskler virkelig trænger til træning...

Sjovt nok har jeg aldrig haft problemer med at lave 10 Chin-ups men det har nok mere at gøre med min vægt end mine rygmuskler...

Anyway, tak!

Link to comment
Share on other sites

Prøv at lægge dig med armene ned langs siden, og lad oversiden af hænderne hvile på gulvet. Foretag rygbøjningen, som hvis du havde hænderne under panden. Hold hovedet i normal stilling (kig ned - ikke frem) Løft ikke hoved og skuldre for højt, da du ikke skal svaje for meget i ryggen. Denne metode giver lidt mindre belastning, end hvis du også havde hænderne under hovedet med mere løftet vægt til følge. Men så må du jo bare tage lidt flere.

Hvis du vil være helt sikker på at udføre denne (og andre øvelser korrekt) - konsulter en fysioterapeut. De har ofte et lille motionscenter tilknyttet, og vil kunne vise dig en korrekt udførelse af de fleste øvelser på en times tid. Pengene kan være givet godt ud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share