Markering?!


pickles
 Share

Recommended Posts

1 gang for alle! Kan man træne ens muskler, så de bliver markeret?!

Min opfattelse er helt klart, at man ikke kan! Markering er kun opnåeligt med en lav fedt%, og store muller!

Dog påstår en af mine venner stadig, at det kan man godt! Og vores instruktører støtter ham i hans holdning! Noget med blodstrømmen osv.....Fatter det bare ikke?!

Er det mig der tager fejl? Ellers kom med nogle håndfaste argumenter jeg kan dræbe dem med! :devil:

Hjælp mig her! :cry:

Link to comment
Share on other sites

Om muskeldefinition skriver Pavel Tsatsouline i ”Power to the people” bl.a.:

”Increased muscle tone is not a physical transformation of your muscle. It is the result of nervous system being more alert. It keeps the muscles partially contracted all the time so you are more ready for wrestling bears, crushing rocks in a labor camp in Siberia, and doing other useful things for the glory of the party and the people. When a Russian paratrooper is braced for a kick in the gut from his drill sergeant, he has got the tone!”

Link to comment
Share on other sites

Dog påstår en af mine venner stadig, at det kan man godt! Og vores instruktører støtter ham i hans holdning! Noget med blodstrømmen osv.....

Mener de det midlertidige "pump" der kan opstå i musklerne lige efter træning?

Hvis ikke, så er det noget forfærdeligt vrøvl.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Dog påstår en af mine venner stadig, at det kan man godt! Og vores instruktører støtter ham i hans holdning! Noget med blodstrømmen osv.....

Mener de det midlertidige "pump" der kan opstå i musklerne lige efter træning?

Hvis ikke, så er det noget forfærdeligt vrøvl.

Rommel

Det kunne jeg forestille mig de gør!

Der er mange (inkl. instruktører), som er af den overbevisning, at for mere markerede muskler, skal der højere reps til - derved som regel et bedre pump og blodtilførsel i muskelen.

Men som du selv siger = Vrøvl! :sneaky:

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

JA.. Det ser godt ud ;)

Markeret = Meget lav fedtprocent 4-10% ca. hvilket giver tydelige og skårne muskler, og meget tydelige blodårer.

Hvorimod en højere fedtprocent 15-20 giver mere runde muskler at se på, og gør at det ikke kan lade sig gøre at have en ordentlig sixpack.

Link to comment
Share on other sites

Tsatsouline har skrevet nogle fornuftige ting, men han har også en underlig evne til at opdigte ting, der ikke har meget med virkeligheden at gøre, bare for at være anderledes.
Mener de det midlertidige "pump" der kan opstå i musklerne lige efter træning?

Hvis ikke, så er det noget forfærdeligt vrøvl

Det er vist lige lovligt nemt sluppet.

Hvis vi ser bort fra fra "høje reps for at få muskeldefinition" myten, så ville jeg tilslutte mig Morten Unger og hellere spørge om der egentlig er nogen der kan argumentere få at Pavel påstand ikke skulle holde?

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi ser bort fra fra "høje reps for at få muskeldefinition" myten, så ville jeg tilslutte mig Morten Unger og hellere spørge om der egentlig er nogen der kan argumentere få at Pavel påstand ikke skulle holde?

Jamen Pavel´s påstand holder da 100 %. Hvis hviletensionen i musklerne forøges via tung træning, så vil det da have en positiv effekt på musklernes fremtoning. Men det har jo intet med definition at gøre som sådan. For ligegyldigt hvor godt musklens potentiale for at "træde frem" er, så "træder" den altså ikke frem, hvis den er dækket af et tydeligt spæklag. Muskeldefinition er og bliver et resultat af ens subcutane fedtmasse. Jo mindre subcutant fedt man har, jo tydligere fremstår musklen. Når vi så er dernede hvor den subcutane fedtmængde ikke kan blive ret meget mindre, så kan vi begynde at snakke om muskeldensitet, hviletension osv. Før man er på det stade er alt det andet ikke relevant.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share