Hjemmetræning.


LurifaX
 Share

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Haster det ?

Eller kan det vente til næste uge ?

Så kan jeg tage nogle billeder ?

Selvfølgelig kan jeg da vente, min kære DIFD broder :lol:

Så lykkedes det.

Troede jeg skulle ud for at save et stykke af en plade,

men fandt så denne hylde:

plade4.jpg

plade1.jpg

plade2.jpg

Det kan lade sig gøre, men pladen måtte godt have været længere.

2 stole + 2 håndvægte og en plade - så kan der trænes :)

Det kan være en løsning, hvis man ikke har plads til en bænk.

Tog lige 3 sæt 8 reps flyers da jeg var i gang.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Damn snedigt Henning  :w00t:

Ehh :cry: - men al respekt for Hennings "Anders And" løsning vil jeg kraftigt fraråde sådanne, medmindre man benytter ganske små vægte. Sådan noget spiller ganske enkelt ikke hvis man ligger og roder rundt med f.eks 30-40+ kg håndvægte - det er alt for risikabelt !

Man inviterer ganske enkelt ulykken indenfor ! - Kan muligvis bruges i starten, hvis man er i tvivl om det har interesse - derefter må man som et minimum anskaffe sig en bænk hvis man vil bænke eller alternativt finde andre øvelser, som kan udføres sikkert uden udstyr - dem er der jo et hav af.

Hjemmetræning er sjovt - men det skal også være sikkert IMO !

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

En anden god begynder øvelse er:

3 stole, en arm på hver, og benen på den sidste.

Tag en task på ryggen med nogle vægte i.

Så kan man komme helt ned med brystet, og stadig holde repsene relativt lavt. Det er ligeså godt som bænkpres (en hårdere form for armbøjninger).

Link to comment
Share on other sites

Damn snedigt Henning  :w00t:

Ehh :cry: - men al respekt for Hennings "Anders And" løsning vil jeg kraftigt fraråde sådanne, medmindre man benytter ganske små vægte. Sådan noget spiller ganske enkelt ikke hvis man ligger og roder rundt med f.eks 30-40+ kg håndvægte - det er alt for risikabelt !

Man inviterer ganske enkelt ulykken indefor ! - Kan muligvis bruges i starten, hvis man er i tvivl om det har interesse - derefter må man som et minimum anskaffe sig en bænk hvis man vil bænke eller alternativt finde andre øvelser, som kan udføres sikkert uden udstyr - dem er der jo et hav af.

Hjemmetræning er sjovt - men det skal også være sikkert IMO !

Kim S

Enig, og specielt med denne plade der kun lige kan nå,

så er det ikke sikkert nok, så jeg var heldig at jeg

klarede det :)

Og et råd til alle Jer der træner hjemme, pas på hvad I gør og

tænk på sikkerheden :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Enig, og specielt med denne plade der kun lige kan nå,

så er det ikke sikkert nok, så jeg var heldig at jeg

klarede det :)

Ja - jeg var nervøs for dig der Henning :lol: Din hjemmelavet bænk afbilledet længere tilbage i tråden ser nu væsentlig mere sikker ud !

Tilbage i starten af 90'erne lå jeg selv på en sponplade med nogle telefon bøger under på et hældende kældergulv og fedtede rundt med 30 kgs håndvægte :thumb_down: - heldigvis er man blevet klogere.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Tilbage i starten af 90'erne lå jeg selv på en sponplade med nogle telefon bøger under på et hældende kældergulv og fedtede rundt med 30 kgs håndvægte  :thumb_down: - heldigvis er man blevet klogere.

Kim S

...blevet klogere, og stærkere ?

Jeg mangler stadig prøve at kæmpe med 30 kg håndvægte.

Henning :pumpin:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

...blevet klogere, og stærkere ?

Jeg mangler stadig prøve at kæmpe med 30 kg håndvægte.

Henning :pumpin:

Det sidste kommer af sig selv - med tiden for man jo sniget nogle skiver på ;) - men jeg kan da sagtens mærke at jeg er 31 og ikke 21 hvor fremgangen kom væsentlig hurtigere - idag skal der kæmpes lidt mere for resultaterne. Naturligvis hænger det også lidt sammen med at vejen til 20kgs håndvægte jo unægteligt også er kortere en den fra f.eks 20kg til 40 kg.

Gad vide hvordan det ser ud når jeg er 41 ? :lol: :lol: :lol:

Mht. de 30kg skal det nok komme - bare forbered dig på at skulle opfinde alverdens teknikker for at få håndvægtene i position efterhånden som vægten stiger - det bliver efterhånden rent cirkus :lol:

Kim S

Link to comment
Share on other sites

vil lige skyde min mening ind.. jeg syntes altså sagtens man kan undvære en bænk helt, enten pga plads, penge eller simpelthen fordi man kan finde alternativer... Hvis man ser på mange af de rigtig gode gamle trænede de pres over hovedet i stedet for bænkpres og deres overkrops udvikling var da fin nok og ellers er der altid armstrækkere(på en arm selvfølgelig) B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share