rene linjer


jfk
 Share

Recommended Posts

lige en tanke...

er sporten ik så relativ "lille" at de fleste kender hinanden ?

klubberne er vel ik større end at folk der til daglig træner sammen,

os godt ved hvad de enkelte kan ?

og nok ville opdage det hvis der var nogen der plusli' gjorde markante fremskridt ?

jeg er da fx 100% overbevist om at der ik er nogen med licens i OBBC der er på kråådt :)

det er muligt jeg er naiv, men jeg tror da ikke at problemet er særlig stort ? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeg så da også gerne at der blev teste mere.

men det er jo også et spørgsmål om økonomi.

Men jeg tror nu også at de test der fortages til træning har en bedre effekt end stævne testen.

men vi er et at de mest testet forbund unde dif.

men klubberne er jo også i deres gode ret til at bestille en doping test på et medlem de har under mistanke.

Link to comment
Share on other sites

Ja det økonomiske har stor betydning, men så kunne en løsning være at ændre tingene lidt, hvis der fx kun er råd til 30 tests, så kunne man bare fordele dem, så der blev testet til hvert stævne.

Jeg vil da tro det er langt mere sandsynligt at fange en eventuel dopingsynder med uanmeldte test, end ved en stævnetest som løfterne VED er der, og derfor så vidt muligt kan tage højde for i deres dopingmisbrug. Der skal selvfølgelig også være mening i dem man tester, og det er da formentlig blandt de bedre løftere man finder dopingsynderne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da tro det er langt mere sandsynligt at fange en eventuel dopingsynder med uanmeldte test, end ved en stævnetest som løfterne VED er der, og derfor så vidt muligt kan tage højde for i deres dopingmisbrug.

Ja det vil jeg give dig ret, men den bedste løsning er nok at teste til både træning og stævner, hvilket det også bliver gjort nu, bare ikke i så stort et omfang, som man kunne ønske :)

Der blev fortaget 89 tests i 2003, hvoraf 2 var positive, men jeg vil dog gøre opmærksom på, at der var flere som var blevet testet flere gange.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share