Ville du deltage i en SL-konkurrence....


incognito
 Share

Recommended Posts

  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har lige et par spørgsmål...

uden udstyr efter flg. regler;
Bænk

Kan udføres i undertrøje, stramtsiddende bomulds-T-shirt eller tricot uden ærmer. Udføres med fuld pause og kontakt mellem balderne og bænken. Man må først løfte stangen ud på kommando. Ingen krav om symmetrisk lockout eller nedadgående bevægelse. Bælte ikke tilladt.

- Fuld pause er hvort lang tid?

- Skal pausen afsluttes af dommeren eller afgøres det efter løftet :o

- Er der lige en der gider forklare mig hva en/et tricot er :unsure:

- Hvad med fødderne?

Squat/benbøj

Skal udføres i tights, men tricot ikke tilladt. Squatsko er tilladt, men ikke bælte. Godkendt dybde er den samme som i almindelig styrkeløft. Man må først løfte stangen ud på kommando, men der skal ikke afventes kommando for at lægge den ind. Ingen krav om symmetrisk bevægelse eller nedadgående bevægelse.

- Skal der afventes kommando på vandret?
Dødløft

Man må ikke løfte i tricot, men ellers er det enste krav, at man skal kunne se kropsposituren, så ingen vinterjakker. Squatsko er tilladt, men ikke bælte. Man må først løfte stangen på kommando. Ingen krav om symmetrisk bevægelse eller nedadgående bevægelse.

- Hvad med sænkning af stangen, må den smides?

Øvrige sprørgsmål:

- Hvilke vægtklasser er der?

Det i skriver jer på til er i første omgang at vi prøver at lave et træf hvor vi sætter en konkurrence op efter ovenstående regler. Hvis det bliver en succes er ideen at forsøge at stifte et forbund for RAW løft.
uafhængigt af de svar der kommer på mine ? så kunne et rigtig konkurrence stævne da være fedt B)
Hele tricket her er at det skal være en mere afslappet form end det officielle forbund med licenser, ekstraudstyr osv. Menningen her er at alle, også helt "grønne" løftere kan stille op, og prøve deres kræfter an uden nødvendigvis at skulle træne meget focuseret op til et stævne.

Det er det vi vil ha :)

Link to comment
Share on other sites

Det eneste det for mig at se drejer sig om er at det kunne være fedt at have mulighed for at deltage i nogen konkurrencer uden at man behøver at finde frem til en styrkeløftklub og opnå licens osv. Det gider jeg i hvert fald ikke selv pt. Måske på et senere tidspunkt.

Og omkring definitionen så er jeg da fløjtende ligeglad om vi kalder det et forbund, en forening eller en dansetrup. Tag en mariekiks og tør øjnene, hvad vi kalder det er ikke vigtigt.

Men jeg ser overhovedet ikke hvad problemet er. Hvis nogen har lyst til at være med til at stille lidt konkurrencer op efter de foreslåede regler, så skriver de sig på listen. Hvis ikke så sker der ikke mere der. Længere er den ikke.

Men hvordan vil I så håndtere doping?

BINGO! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det eneste det for mig at se drejer sig om er at det kunne være fedt at have mulighed for at deltage i nogen konkurrencer uden at man behøver at finde frem til en styrkeløftklub og opnå licens osv. Det gider jeg i hvert fald ikke selv pt. Måske på et senere tidspunkt.

Og omkring definitionen så er jeg da fløjtende ligeglad om vi kalder det et forbund, en forening eller en dansetrup. Tag en mariekiks og tør øjnene, hvad vi kalder det er ikke vigtigt.

Men jeg ser overhovedet ikke hvad problemet er. Hvis nogen har lyst til at være med til at stille lidt konkurrencer op efter de foreslåede regler, så skriver de sig på listen. Hvis ikke så sker der ikke mere der. Længere er den ikke.

Men hvordan vil I så håndtere doping?

BINGO! :lol:

Hvorfor er det sjovt?! ;)

Men det er jo noget der skal tages stilling og findes en løsning til :) håber der dukker en op...

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

jeg er klar på noget raw.....syntes sgu det lyder som en god ide :bigsmile:

til alle jer der spørger "hvad med doping" så vidt jeg har forstået, er det jo ikke meningen at det skal være en konkurrent dsf, så hvis folk er så dårlige nogle tabere at de ikke kan mødes og løfte noget jern, udelukkende for sjov/hyggens skyld uden at dope sig, så er det sgu da deres eget problem....

Link to comment
Share on other sites

så hvis folk er så dårlige nogle tabere at de ikke kan mødes og løfte noget jern, udelukkende for sjov/hyggens skyld uden at dope sig, så er det sgu da deres eget problem....

Du undervurderer stærkt folks evne til at snyde. Hvis det er på de præmisser der stilles op, så gyser jeg for fremtiden ved sådant et forbund. :cry:

Tilid er godt, KONTROL er bedre.

Link to comment
Share on other sites

Helt basalt er det tåbeligt, at man er nødt til at investere flere tusinde kroner for at stille op i en sport, som kunne være næsten gratis.. Alt andet er udenomssnak. Man anskaffer sig den bedste trøje for at få en fordel i konkurrencen, og så er den ikke længere.

Prøv nu at finde en løsning, hvor alle kan være med :)

Link to comment
Share on other sites

Helt basalt er det tåbeligt, at man er nødt til at investere flere tusinde kroner for at stille op i en sport, som kunne være næsten gratis.. Alt andet er udenomssnak. Man anskaffer sig den bedste trøje for at få en fordel i konkurrencen, og så er den ikke længere.

Prøv nu at finde en løsning, hvor alle kan være med :)

Ja? Det bedste udstyr er at foretrække uanset hvilken sport der er tale om.

Som udstyrsløfter har jeg ikke noget imod at der oprettes en seperat RAW-division i DSF. Det tror jeg ikke hellere de fleste af de andre udstyrsløftere har noget imod. :)

Hvis folk vil noget med det her, så må de selv tage affære, ellers ender det som altid kun ved snakken.

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt ser jeg absolut ingen problemer i at deltage i begge forbund hvis man vil det. Det er sgu da op til en selv. Jeg er ikke ude på at starte en konkurrent op til DSF. Vil bare lave et tilbud til dem som er lidt mindre seriøse.

Den holdning er jeg helt sikker på at DSF ikke deler. Kunkurrence i et andet forbund vil helt sikkert betyde karentæne for en DSF-atlet.

Link to comment
Share on other sites

Ja? Det bedste udstyr er at foretrække uanset hvilken sport der er tale om.
Problemet er igen ikke om man skal investere i det bedste udstyr, men om præstationsfremmende udstyr skal være tilladt, når det strengt taget overhovedet ikke er nødvendigt. Hvor er det ærgerligt for sporten at trøjefabrikanterne fik deres fedtede fingre med i reglerne..
Hvis folk vil noget med det her, så må de selv tage affære, ellers ender det som altid kun ved snakken.

Og sådan er der helt sikkert mange som allerede har investeret i det dyre udstyr som mener, og derved bliver det jo så.

Link to comment
Share on other sites

Den holdning er jeg helt sikker på at DSF ikke deler. Kunkurrence i et andet forbund vil helt sikkert betyde karentæne for en DSF-atlet.

Det er sgu da noget fis. Hvis du spiller fodbold i 1. division bliver du sgu da heller ikke smidt ud fordi du stiller op til kampe sammen med vennerne i baghaven.

Hvis du ikke kan finde noget bedre at kommentere på skulle du måske finde en anden tråd at blande dig i.

Hvis DSF virkelig er så pivede så er der da først for alvor behov for at starte et rigtig forbund op. - Et mande forbund, hvor man ikke piver over småting. Så kan DSF sidde tilbage og lege bar-numse-leg med hinanden.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er igen ikke om man skal investere i det bedste udstyr, men om præstationsfremmende udstyr skal være tilladt, når det strengt taget overhovedet ikke er nødvendigt. Hvor er det ærgerligt for sporten at trøjefabrikanterne fik deres fedtede fingre med i reglerne..

Jamen det har du da ret i, men det derfor er det stadig sjovt at konkurrere. :bigsmile: hvilket er det primære for mig.

Og sådan er der helt sikkert mange som allerede har investeret i det dyre udstyr som mener, og derved bliver det jo så.

Det jeg mente med den lille provokation var sådan set at alle dem som sidder derude og gerne ville stille op RAW, men endnu ikke er medlem af DSF, må så bare stifte deres eget forbund eller melde sig ind i DSF og så arbejde på at få en RAW-division.

Og hvis den såkaldte anden forening/forbund/whatever de vil kalde det skal anderkendes på nogen måde(og derved få økonomisk støtte) så er man ihvertfald nødt til at håndtere dopingproblematikken.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke kan finde noget bedre at kommentere på skulle du måske finde en anden tråd at blande dig i.

Hvis DSF virkelig er så pivede så er der da først for alvor behov for at starte et rigtig forbund op. - Et mande forbund, hvor man ikke piver over småting. Så kan DSF sidde tilbage og lege bar-numse-leg med hinanden.

Du burde jo nok liuge sætte dig lidt ind i hvordan reglerne er indenfor de forskelige specialforbund under DIF. ;)

Følgende er taget fra DSF´s hjemmeside.

§ 5. Eksklusion og karantæne

Bestyrelsen kan ekskludere en forening eller et medlem af en forening, når særlige forhold giver anledning hertil. Bestyrelsens beslutning herom kræver dog, at mindst 4 ud af 6 bestyrelsesmedlemmer stemmer for eksklusionen.. Den pågældende forening eller person skal, inden bestyrelsen træffer sin afgørelse, have haft lejlighed til at fremføre sit forsvar. Bestyrelsens beslutning om eksklusion kan ankes til D.S.F.'s Ordens- og amatørudvalg. Ankefristen er 14 dage, fra bestyrelsens beslutning er meddelt den pågældende forening eller person.

Såfremt en eksklusion skal behandles på et repræsentantskabsmøde, har den pågældende krav på at få meddelelse derom senest 14 dage før mødets afholdelse, ligesom vedkommende har ret til at deltage i mødet og forsvare sig. Spørgsmål om eksklusion skal optages som et særligt punkt på dagsordenen. Repræsentantskabsmødet beslutning om eksklusion kræver, at mindst 2/3 af de fremmødte skal stemme for eksklusionen.

En forening eller person, som er ekskluderet, kan kun optages igen, hvis en anmodning herom stilet til forbundet godkendes på et repræsentantskabsmøde.

Tilsvarende fremgangsmåde anvendes ved idømmelse af karantæne (Jvnf. dog reglerne for karantæne i dopingsager samt nedennævnte forhold).

En løfter/official må ikke deltage i konkurrencer i henhold til IPF-regler, hvis:

1. vedkommende har midlertidig karantæne eller er udelukket på livstid;

2. vedkommende konkurrerer i styrkeløft mod løftere, som har fået karantæne af, eller er udelukket af IPF/EPF, DIF eller D.S.F.

3. vedkommende konkurrerer i styrkeløftkonkurrencer afholdt af forbund, som ikke er tilsluttet og

og dermed godkendt af IPF.

Ved overtrædelse af ovennævnte regler gives der karantæne i 2 år gældende fra sidste gang en overtrædelse af disse regler fandt sted.

Karantæne, som følge af dopingdomme, afgives på baggrund af D.I.-F.'s regelsæt.

Link to comment
Share on other sites

Den holdning er jeg helt sikker på at DSF ikke deler. Kunkurrence i et andet forbund vil helt sikkert betyde karentæne for en DSF-atlet.

Det er sgu da noget fis. Hvis du spiller fodbold i 1. division bliver du sgu da heller ikke smidt ud fordi du stiller op til kampe sammen med vennerne i baghaven.

Hvis du ikke kan finde noget bedre at kommentere på skulle du måske finde en anden tråd at blande dig i.

Hvis DSF virkelig er så pivede så er der da først for alvor behov for at starte et rigtig forbund op. - Et mande forbund, hvor man ikke piver over småting. Så kan DSF sidde tilbage og lege bar-numse-leg med hinanden.

Din sammenligning er ved siden af. Nej, man bliver ikke udelukket ved at løfte i baghaven med sine venner i uofficielt forbund bestående af nogle bekendte, men forestil dig lige hvordan det ville håndteres i Superligaen hvis der blev stiftet et alternativt forbund på ligefod med denne. Det samme sker f.eks. ved konkurrence i forskellige bb/fitness forbund, hvor man får karantære ved at stille op i et andet forbund.

Link to comment
Share on other sites

For helvede, er der da slet ingen som fatter hvad jeg prøver at sige. Synes efterhånden jeg har skåret det ude i pap.

Skulle vi starte et RAW forbund handler det ikke om andet end at få samlet nogen stykker som har lyst til at konkurrere for sjov.

At DSF så åbenbart er ved at pisse i bukserne af skræk for at andre måske kunne få lyst til noget andet end lige at tegne deres licenser og fise rundt i ballerina-trikoter det er sgu da ikke mit problem. Hvis de virkelig er så snævertsynede tror jeg sgu ikke at jeg ville fungere med dem aligevel.

Men tak for tilliden Henning, for du lyder jo ret overbevist om at det vil lykkes mig at starte et kæmpe forbund op, som virkelig bliver en trussel for DSF??? For ellers kan jeg ikke se hvad du snakker om.

Der er vidst en eller anden som meget pædagogisk bliver nødt til at skære det her ud i pap for mig. Hvad er problemet med at få sat nogen konkurrencer op for dem som har lyst til at løfte lidt for sjov, UDEN at man skal have licens, vente 3 mdr osv? - Og lad være med at komme med nogen doping argumenter, for jeg er 100% med på at et RAW forbund skulle sørge for at få en eller anden form for doping-certificering på plads.

Link to comment
Share on other sites

At DSF så åbenbart er ved at pisse i bukserne af skræk for at andre måske kunne få lyst til noget andet end lige at tegne deres licenser og fise rundt i ballerina-trikoter det er sgu da ikke mit problem. Hvis de virkelig er så snævertsynede tror jeg sgu ikke at jeg ville fungere med dem aligevel.
Igen, det er sådan det fungerer, ikke alene i DSF men også andre forbund, så jeg kan ikke se hvorfor DSF skal svines for det.
Men tak for tilliden Henning, for du lyder jo ret overbevist om at det vil lykkes mig at starte et kæmpe forbund op, som virkelig bliver en trussel for DSF??? For ellers kan jeg ikke se hvad du snakker om.

Heh, jeg vil da indrømme at jeg ikke helt tror på projektet sådan som du stiller det, men brug det som motivation og bevis at jeg tager fejl. ;)

Der er vidst en eller anden som meget pædagogisk bliver nødt til at skære det her ud i pap for mig. Hvad er problemet med at få sat nogen konkurrencer op for dem som har lyst til at løfte lidt for sjov, UDEN at man skal have licens, vente 3 mdr osv? - Og lad være med at komme med nogen doping argumenter, for jeg er 100% med på at et RAW forbund skulle sørge for at få en eller anden form for doping-certificering på plads.

Dopingprøver koster penge, hvor skal de midler komme fra? Adminstration og arrangement af stævner koster også penge. Hvor skal alt dette komme fra?

Link to comment
Share on other sites

jeg syntes det vil være fint med en raw afdelig.

så er det jo nemmer at rekuter nye udstyrs rytter:-)

Nu er der jo en meget stor forskel på at starte et forbund eller bare en hygge komsammen

Hvis det er et officielt forbund, der vil under dif og team danmark, er det jo noget der tager mange år. der er jo et hav af regler der skal på plads.

men jeg tror næppe, at de vil være med til mere end et forbund

men held og lykke med det

Link to comment
Share on other sites

Dopingprøver koster penge, hvor skal de midler komme fra? Adminstration og arrangement af stævner koster også penge. Hvor skal alt dette komme fra?

Jamen det er jo det sædvanlige problem. Vi skal have en masse problemer fordi nogen spader ikke kan lade være med at stikke sig.

Ok, jeg foreslår vi indfører Lolland-metoder.

Ved indgangen til stævnet stiller vi to kæmpestore bønder, og beder dem snuse til alle der går forbi. Hvis de mener at de er dopet trækker de dem ud bagved og giver dem en omgang med svensknøglen. Færdig.

Og kommer anti-doping-danmark forbi og beder om penge så bilder vi de 2 bondeknolde ind at de har kigget forkert på deres piger. - Tro mig, så ser vi ikke dem igen.

Og her kommer det godt. Bønder har lader, og der er masser af tunge ting i laderne vi kan løfte + de skal normalt bare have en kasse øl for at stille det til rådighed.

Ok, for at være lidt mere seriøs, så har jeg lige sendt en mail til doping.dk for lige at høre hvad reglerne er. Det kunne jo være der fandtes en eller anden doping-bekæmpelses-pulje som var interesseret i det.

Og i øvrigt smider jeg lige 5-respekt-svin i jfk´s retning. Han har fattet karakteren af det her RAW-forbund. -Hygge-komsammen. Jeg så et eller andet sted at der havde været et MOL-træf for noget tid siden. Hvis det er noget som er en fast tradition kunne det jo måske få en RAW konkurrence som en fast bestanddel? Jeg ved ikke hvor tit de der MOL træf er, eller om det bare var en engangsforestilling, men hvis det var noget man lavede et par gange om året tror jeg nu rigeligt min lyst til konkurrencer kunne blive dækket af det.

Som sagt ved jeg ikke helt hvad de gik ud på, men det kunne vel være en mulighed?

Link to comment
Share on other sites

Hvis det bare er hygge-løfte-komsammen, hvad skal i så med et forbund?

Som jeg ser det vil det være langt nemmere at opnå det jeg tror i vil ved at melde jer ind i DSF og arbejde for flere raw-stævner, i stedet for at skulle starte fra ground zero. ;)

Mol træf 4 har lige været afholdt, og de er vist faldet med cirka 3/4 år imellem hver. Der var 3-kamp (med frit udstyrsvalg) til mol-træf-3 og muligvis også ved 1 og 2 (der deltog jeg ikke). Til mol træf 4 var der andre konkurrencer.

Til mol-3 var 3-kampen efter min opfattelse en stor succes, der var bare lige et problem. Dem som var dommer lavede stort set ikke andet den dag, og generelt tog den rimelig meget tid ift resten.

Link to comment
Share on other sites

Baloo

Nå nå, er det nu blevet et RAW-forbund?! :tongue:

Som sagt, hvis du blot vil konkurrere lidt på hyggeplan med nogle bekendte uden dopingprøver og den slags, så kræves der ikke det helt store. Du kunne passende starte med at arrangere et stævne for dem du kender på MOL. Dem kender du da lidt bedre end hvis du blot inviterede alt og alle fra divs. centre rundt omkring i Danmark. Så mangler I bare en klub som vil ligge lokaler til jeres stævner. :)

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Baloo

Nå nå, er det nu blevet et RAW-forbund?! :tongue:

Nu du siger det kan vi lige så godt tage hele skridtet og kalde os RAW-syndikatet :-)

Men i øvrigt kender jeg nu ikke særlig mange herinde, så det ville sgu nok være et ret tyndt rekrutteringsgrundlag.

Link to comment
Share on other sites

Hvis folk nu bare startede med at støtte op om Nordland Cup

Hvor finder man info om den?

Jeg rodede lige rundt på styrke.dk men sys ik rigtig jeg fandt noget om den :unsure:

JEg er nada inde i de forbunds info så jeg spørg lige lidt :blink:

- Hvordan bliver man medlem :unsure: igennem klubberne eller hvordan :o

Hvad koster det at være medlem af DSF og hvordan bliver man medlem?

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

JEg er nada inde i de forbunds info så jeg spørg lige lidt :blink:

- Hvordan bliver man medlem :unsure: igennem klubberne eller hvordan :o

Hvad koster det at være medlem af DSF og hvordan bliver man medlem?

Du opnår licens ved at melde dig ind i en styrkløftklub, samt at udfylde en ansøgning om licens. :)

Det eneste det koster er dit kontigent i klubben. :)

Du skal have heft licens i 3 måneder for at kunne stille op til stævner.

Link to comment
Share on other sites

Fedt nok, men jeg er i forvejen medlem i et fitnesscenter, og min kontrakt løber i 9 måneder mere før jeg kan sige den op.

Så medmindre jeg vil til at betale for at være medlem af 2 klubber samtidig betyder det jo så jeg er ude.

Endnu et point til RAW-syndikatet, her koster det nada. Scoren står vel efterhånden 11-0 eller sådan noget ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share