Tager i sol??


hotgym
 Share

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det skal lige siges at hvis man er DANSKER, dvs. blåøjet og lys hud, så har man 3-4 gange større risiko for at få hudkræft senere hen, ift. sydlanske typer (brune øjne og brunt hår).

En lille smule sol er altid pænt, men der alt for mange der bare går i den totalt anden grøft, og ligner et eller andet der lige er trådt ud af en bageovn.

Link to comment
Share on other sites

Tog en overgang en del sol, men stoppede fordi jeg ikke vil riste mine testikler så meget at jeg ikke kan få børn...

Er ganske sikker på at solarier ikke skader dine chancer for at få børn - så er en dåse tun meget værre :) ... testiklerne er desuden ret godt pakket ind hvis jeg husker rigtig, omkring 9 forskellige lag "hud" :smile:

Link to comment
Share on other sites

Brun uden sol.

Jeg har taget meget sol tidligere, men er holdt op. Man skal være lidt tykpandet hvis man ikke lytter til alle de advarsler der kommer både fra Kræftens Bekæmpelse og Sundhedsstyrelsen :dry:

Synes det er grimt at ligne en "Gravballemand-møder-lædersofa" i hovedet, men det er pænt at være lidt gylden. Jeg bruger selvbruner en gang om ugen og får en farve der faktisk er flottere end den jeg får i den rigtige sol.

Har hørt om mænd der også har prøvet, men hvis man som mand har en del hår på arme og ben, kan det vist godt komme til at se lidt klattet ud, da det er svært at fordele cremen pænt. Men hvis du barberer dig kan det altså se rigtig fint ud.

Man skal investerer i en ordenlig selvbruner. De kan godt være lidt kostbare, men det koster jo også penge at ta' sol. Jeg køber dem med spray, så kan man nemlig også komme til ryggen. Skal det være rigtig pænt, gi'r man lige huden en skrubbetur med en hamphandske først, så man kommer af med de døde hudceller, og gi'r tørrer områder som albuer, hæle og knæ en go' creme, så kommer der ingen farveforskelle.

Hvis du er i tvivl om hvor meget hammer du vil ha' på farven, så prøv dig lidt frem. Brug et tyndt lag, så kan du altid gi' et lag mere næste dag.

Og HUSK HUSK HUSK at vaske hænder grundigt bagefter, ellers har du gulerodsfarvede håndflader 8 timer efter. :gal:

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Det skal lige siges at hvis man er DANSKER, dvs. blåøjet og lys hud, så har man 3-4 gange større risiko for at få hudkræft senere hen, ift. sydlanske typer (brune øjne og brunt hår).

En lille smule sol er altid pænt, men der alt for mange der bare går i den totalt anden grøft, og ligner et eller andet der lige er trådt ud af en bageovn.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er mørkhåret, brune øjne og har sart hud, men har fået "trænet" den, således jeg kan tåle lidt sol.. tager i sol 2-3 gange om ugen i ca 10 min...

Link to comment
Share on other sites

da jeg tog sol var det 30 minutter, basta. i de sidste 5 minutter var min roev naesten ved at futte af pga. de varme roer. at snuppe sol 5 gange om ugen var intet problem (dette var i de gode gamle Form & Figur dage).

jeg har ikke roert et solarie siden 95 eller 96.

heldigt nok har jeg en gylden undertone i min hud, saa jeg ser aldrig lig-bleg ud - men har dog blaa oejne samt moerke blondt haar.

Link to comment
Share on other sites

TÆNK PÅ: At hver evig eneste gang man bare får en lille smule farve - vi taler ikke brændt - blot farve - så har man skadet sin hud!!!!

Al sol er skadelig, og når man ved hvor farligt det er, så synes jeg næsten, at jeg efterhånden heller ikke synes det er pænt! Det er et modefænomen, og det er farligt, og på sigt bliver man simpelthen så ulækker af se på! ! Så frem med det blege look, det er ikke så slemt endda - bare en vane - og det holder i det lange løb :wink:

Link to comment
Share on other sites

TÆNK PÅ: At hver evig eneste gang man bare får en lille smule farve - vi taler ikke brændt - blot farve - så har man skadet sin hud!!!!

Al sol er skadelig, og når man ved hvor farligt det er, så synes jeg næsten, at jeg efterhånden heller ikke synes det er pænt! Det er et modefænomen, og det er farligt, og på sigt bliver man simpelthen så ulækker af se på! ! Så frem med det blege look, det er ikke så slemt endda - bare en vane - og det holder i det lange løb  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

du har totalt ret!

det blege look er ret sexy :4thumbup:

jeg ved ikke hvorledes det er i DK, men herovre er det blege look ret hot.

men som jeg tideligere sagde, saa er der en forskel paa at vaere bleg og se godt ud samt vaere bleg og ligne en traet prut.

Edited by exercisemadness
Link to comment
Share on other sites

TÆNK PÅ: At hver evig eneste gang man bare får en lille smule farve - vi taler ikke brændt - blot farve - så har man skadet sin hud!!!!

Al sol er skadelig, og når man ved hvor farligt det er, så synes jeg næsten, at jeg efterhånden heller ikke synes det er pænt! Det er et modefænomen, og det er farligt, og på sigt bliver man simpelthen så ulækker af se på! ! Så frem med det blege look, det er ikke så slemt endda - bare en vane - og det holder i det lange løb  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Så så... gør det nu heller ikke slemmerer end det er. Jeg er personligt ikke bleg for at gå i sol en enkelt gang om ugen

Fik i den.... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share