Personlig Instruktør


Watts
 Share

Recommended Posts

Jeg er næstformand i sportsklubben på det kollegie jeg bor. Vi har overvejet muligheden for at få en teknisk dygtig og bevidst instruktør ud som kan instruere nogle stykker af os som træner regelmæssigt. Med henblik på at vi så kan holde en ugentlig træningstime for de andre kollegianere. Således at dem der egentlig har tænkt sig at starte, men som ikke helt ved hvordan de skal håndtere vægtene og maskinerne kan komme og få en grundlæggende vejledning i teknik og udførsel.  

Hvor lejer man en instruktør? (KBH)

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Hahaha...så går den lige. Jeg har trimmet ned til 128 kg, så jeg må ikke have mange 1 kroner i lommen ;)

Men alvorligt talt, så ville du få mere ud af at investere i Supertraining af Mel C. Siff. Læs den, så er du istand til selv at vejlede dine homies. Instruktører er dyre, og i 9 ud af 10 tilfælde er de ikke pengene værd.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Watts

jeg vil give Thomas J ret i at du ikke kommer langt med en instruktør i KBH. området. Du skal virkelig lede længe for at finde kvalificerede trænere.

"Supertraining" er en genial bog, men jeg vil nok mene at den måske er lige lovlig "tung" for en nybegynder(no offense) som dig. Du skal have styr på dit engelsk og så kommer du til at lede længe i ordbogen efter mange forklaringer. Men stadig en genial bog, hvis du kan forstå bare halvdelen af den..hmm ved du hvad køb den! så skal jeg sgu nok være parat med forklaringer, hvis der er noget du ikke forstår. Jeg er sikker på at Thomas J også nok vil hjælpe, ud fra hans mange indlæg er det tydeligt at se at han i hvertfald har læst bogen et par gange(er det forkert?).

Udover "Supertraining" bør du læse følgende bøger:

"The Poliquin Principles" af Charles Poliquin

"Getting Stronger" af Bill Pearl

"Kinesiology of Exercise" af Michael Yessis

"Secrets of Soviet Sports Fitness and Training" af Michael Yessis

Disse 3 ved alle hvad de snakker om. Bøgerne er gode bøger at lægge ud med. "getting Stronger" og "Kinesiology of Exercise" er nok de nemmeste at komme igennem og de er meget udførlige med mange billeder af øvelser. "kinesiology of Exercise" er faktisk en bog, der gennemgår de fleste løft og forklarer hvilken indvirkning de har på kroppen.

De ovennævnte bøger er alle nogen som jeg mener man bør læse(læs: eje!). De vil give dig en god portion viden, så at du en dag vil være i stand til at skrive lige så konstruktive (og lange) indlæg som Thomas J...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share