Fitnescenter guide


Watts
 Share

Recommended Posts

Prøv lige at læse om den fitness klub der er på D´Angleterre.....

Spa & Fitness Club i Hotel D´Angleterre er ikke noget helt almindeligt fitnesscenter. Kropstempel er mere ordet, der ligger lige for, når du ved indgangen får udleveret en snehvid badekåbe, håndklæde og varme slippers.

Du kan begynde at slide i det ved en af de italienske styrketræningsmaskiner. Dernæst kan du tage en tur på en af de mange kondicykler eller trappemaskiner, for til sidst at hænge i luften og spjætte med arme og ben som en langrendsløber i den specielle "Skywalker". Og når så alle strabadserne er forbi, begynder eventyret. Nu kan du plaske rundt i den 10x12 meter opvarmede pool, omgivet af hvide marmorsøjler i bedste romerske stil. Eller vælge at lade dit legeme sænke ned i det tyrkiske bad eller en gang brusende jacuzzi, inden turen går til saunaen og solariet. Og efter en dejlig gang løsnende massage, lægger du vejen forbi skønhedssalonen til en ansigtbehandling og en let aftenmakeup. Et voila. Et nyt menneske er født.

Ann Thomsen

Jeg ville IKKE gå der, om det så var gratis.........Folk der "træner" der, trænger til en ordentlig omgang tæsk med en vægtstang, efterfulgt af et par sæt 20 rep breathing squat.....efter min mening :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm skal alle vi MOLLER`ere ikke dukke op, i hardcore trænings tøj, sætte alle deres italienske trænings masiner på maks, så så træne livet af dem, plaske vildt i poolen, og stå og skrige hinanden i hovedet mens vi laver 218 reps i en Pizza bryst maskine. hehe

Link to comment
Share on other sites

Det er sådan noget der giver en lyst til at blive brandstifter, og nedbrænde hvert eneste af de snobbede træningscentre landet over...

Magen til arrogant og forskruet syn på træning... Grrr! - Hvornår fatter folk at træning ikke skal være "behageligt" - det skal gøre ONDT!

Link to comment
Share on other sites

OL-stangen er også tyndere og med nogle specielle kuglelejere, har jeg engang fået af vide...

Grunden til at den er tyndere, er at den skal kunne whippe..  Det bruger man i bunden af vend/træk, samt inden man laver opstødet i stød-øvelsen...  Men de er vistnok designet til at kunne holde til lige så meget(ifølge ironmind mener jeg det var)

Link to comment
Share on other sites

Okay, men hvordan kan man kende forskel på dem i centret? Tror vi har nogle af begge typer, da der er en DEL styrkeløftere ude ved os.

Vi har fornyligt fået et par nye Eleiko stænger, og jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, om det er OL eller SL stænger.

Link to comment
Share on other sites

Okay... tænke tænke!

Jo, for det første OL-stangen er tyndere end SL-stangen...

Roulleteringen på OL-stangen er mindre og knap så dyb som på SL-stangen...

OL-stangen har bredere nav(hvor skiverne ligger imod) end SL-stangen...

Og den sidste er jeg ikke helt sikker på, men jeg mener at skiverne går strammere på en OL_stang end på SL'eren.  Noget med at skiverne ikke må kunne give sig ved de meget dynamiske løft. Det er også derfor at der er andre(bedre?) kuglelejer i nav'et...

Der er nok flere ting, men dem kan jeg ikke lige "se" lige nu...  Håber at det hjalp dig lidt

Link to comment
Share on other sites

Ved faktisk heller ikke hvad vores er. Alle stængerne er Eliko stænger. Men jeg tror vi har 15 eller sådan noget. Der er en i hver af bænkene. Så er der en i squat racket. Så er der to i hver af OL løfte platformene, så hænger der 5 på vægen, og så hænger der vel også 5 forskellige EZ stænger, plus de to som altid er i brug.

Men jeg vil tro at alle de store er OL stænger. Men jeg ved det da ikke. Alle skiverne er stort set Eliko "gummi" skiver, i Grønne 10kg, gule 15kg, Blå 20kg og røde 25kg . og der er MASSERE af dem.

Link to comment
Share on other sites

Damn, det lyder til at være et veludstyret sted...  Der hvor jeg træner, er indrettet i et stort baglokale til en danseskole(tror jeg nok.. )

Vi har da noget okay udstyr, men det er ved at være slidt og der er ikke specielt meget af det. Heldigvis er vores OL-platforme(to træplader) inde i et halvlukket rum for sig selv, og her er der næsten aldrig nogle folk..  Kun lige os, og nogle enkelte styrkeløftere der godt kan lide at køre tungt dødløft derinde.

Link to comment
Share on other sites

Ja der er hvad der skal være. Også derfor jeg er helt vildt glad for at jeg kom ind alligevel. OL platformene hos os er belagt med sådan noget Gummi gulv, så nå de kaster stængerne hopper de faktisk 1½ meter op i luften igen. Ser lidt farligt ud.

Vi har 3 steder man kan køre chins , et dip stativ, et Smith stativ, et barbell curl rack, en preacher bænk, 4 skrå bænke til feks dumbell curls, så har vi en bænk til normal bænkpres, et powerrack til feks in og decline bænkpres, en T-Bar, 5 meter med vægte til 55kg tror jeg. Altså håndvægte. Så har vi tre normale kabel tårne, og en Kabel bro, hvor de kan lave feks Cabel cros, så er der en bryst maskine, tre stativer til squat, de to af dem er OL stativerne, maskine til Ben pres, en læg pres, en Techno gym mave maskine, to Concept to reergometer maskiner, tre forskellige tehcno gym maskiner, og oven på er der så 4 eller 5 forskellige cykler fra Techno gym. så er der også 5 ribber, og to rigtige skråbænke, om KUN kan være skrå.

Det er vidst det hele. Så der er hvad der skal være.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share