Opløsning af Kreatin i vand


Kim Holmstrøm
 Share

Recommended Posts

Min erfaring er præcis den samme. Det er ikke meningen at kreatin skal opløse sig (det kan det vist ikke) men den mikroniserede kreatin (ligner coke) fordeler sig lettere i vandet.

Jeg fylder et stort glas med vand. Hælder 5-6 gram kreatin i, rører vildt rundt og hælder det direkte i løgneren. Skyller glasset efter med lidt mere vand for at få det sidste med. Det er iøvrig vigtigt at drikke meget vand når du tager kreatin.

Link to comment
Share on other sites

præcis som rønne.

Jeg plejede at losse den smule kreatin jeg skulle have i en shaker og fylde tilpas vand i. Bare rigelig gang i strålen så det bliver godt blandet, og så ellers bare ned i skakten. Hvis det var nødvendigt at knække den i to krævede det lige en hurtig snurretur for at få kreatinen op fra bunden igen. :)

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke en lille Reklame???

Jeg havde engang noget der var som sand. Umuligt at røre op og det knaste efter man havde drukket det. Købte et amdet mærke og der er meget findt og der er ingen problemer. Det skal bare drikkes hurtigt, ellers lægger det sig på bunden.

Diarré :angry: Det har jeg aldrig hørt om, det må være noget du har spist... "ikke kreatin"

Link to comment
Share on other sites

hmm samme erfaring med det mærke, begyndte bare at sluge det rent bagefter, er meget lettere men smager knap så godt..... er lige begyndt på en kur igen og der blandet jeg det op med appelsin juice, vil sige det er lidt opløseligt der, men hvis man putter meget i så ligger det sig self i bunden.....

Link to comment
Share on other sites

Mavegener har været et problem ved krystalliseret kreatin. Det er kendetegnet ved at være ret groft og svært at blande op. Som Rønne skriver opløses/fordeles mikroniseret kreatin lettere i vandet, så gå efter denne type når der skal købes kreatin. Det er ikke dyrere.

Link to comment
Share on other sites

Diarré :confused2: Får man diarré når man starter med kreatin ? Er det meget normalt eller gælder det kun nogle få uheldige.

VH Mette

Det er vistnok noget med, at hvis du ikke får nok vand til kreatinet, så trækker det venligst selv vædske ud i fordøjelsessystemet, hvilket kan give tendens til løs mave. Har dog ikke prøvet det selv med den sølle skefuld, jeg indtager om dagen. Du skal nok op på en solid dosis i kombination med stort set intet vand, før du får gener.

Jeg blander kreatinet op i lidt æblejuice, så smager det nam-nam og der er de anbefalede kulhydrater i mixturen. :pint:

Link to comment
Share on other sites

FDA skriver at der, ud og de mulige langtidsvirkninger, kan forekomme diaree, maveproblemer, hovedpine og muskelkramper ved indtagelse af kreatin.

Effekten af kreatin er forholdsvis lille:

Dvs.:

Uden kreatintilskud: 100 kg kan løftes 1 gang og 85 kg kan løftes 6 gange

Med kreatintilskud: 100 kg kan løftes 1 gang, men 85 kg kan løftes 7 gange

Link to comment
Share on other sites

Seminar om kreatin, nandrolongrænser og dopingstoffer i kosttilskud skriver de

Kreatin forefindes naturligt i kød - 5-7 gram pr. kg råt kød. Denne mængde reduceres med ca. 30 % ved tilberedning
.

Hvis, og jeg skriver hvis :), det er varmen som gør at mængden reduceres ved tilberedning, er det måske ikke så god en idé at opløse kreatinen i varme drikke såsom the... (?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share