Jeg vil lave flere chins! Hvordan?


angel
 Share

Recommended Posts

Hvordan skal jeg bygge min styrke op til at kunne lave flere chins?

Jeg vil gerne op over 20 stk - lige nu ligger jeg på 10 stk udført med korrekt stil. Det er først inden for de sidste par måneder at jeg er begyndt at træne chins. Jeg prøver at optræne min udholdenhed ved at lave chins hver dag efter min cardio om morgenen, hvilket også har givet mig et lille skub til at komme op på de ti stk - men jeg vil gerne videre endnu og er blevet lidt i tvivl, om det er gavnligt at lave dem hver dag, eller om jeg bør benytte mig af en anden tilgangsmåde. Jeg træner tungt ryg en gang om ugen og er herudover ved at smide nogle kiloer og forventer derfor også at min formindskelse i vægt vil kunne give et par reps ekstra over de næste par måneder.

Link to comment
Share on other sites

Angel, er du mand eller kvinde? (seriøst ment). 10 chins er overdrevet godt for en hun og godt for en han.

Hvis du ikke lige har mod på et ladder projekt, kan jeg anbefale dig at smække lidt vægt på. Start med 5/10 kg. Det giver også noget på toppen i udholdenhed.

Yderligere inspiration til chins kan du finde her:

http://www.testosterone.net/html/100back.html

(undskyld hvis jeg har anbefalet det link før)

Ja, getbig debatten er total smadret af chat hoveder. Den var i top engang :-( Bare det ikke sker her!

Link to comment
Share on other sites

Angel er en hun.

Hmm Michael det ved jeg nu ikke om jeg vil sige. Altså at 10 er godt for en fyr. Til vores klub mesterskab var der en gut der tog 23. Det er jo den rigtige stil.

Der er også meget forskel på Pullups og på Chins. Jeg kan nok lave 15 pull ups tror jeg. Men nok kun 8 chins.

Link to comment
Share on other sites

Vent med at hænge vægte i bæltet når du laver chins Angel.

Koncentrér dig om at nå dit mål på 20 perfekte chins med kropsvægt.

Hold hellere en dag eller 2´s pause mellem dine træningspas og beslut dig for at tage 1 gentagelse mere hver gang du træner!

Slut evt. din chintræning af med nogle negative gentagelser eller statiske hold.

Link to comment
Share on other sites

Yep. Det var nu også det jeg mente. Chins, ryd ryggen ud af, mod mig, og pull ups håndryggen væk fra mig, mod muren.

Jeg kan tage flest pull ups uden tvivl.

jeg ved ikke om gruden til at jeg er så svag i chins er at jeg laver dødløft, og bendover samme dag. Det kunne godt have noget med det at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share