Fra 133kg - under 90, hvad nu??


ap1983
 Share

Recommended Posts

Hej der.

Jeg hedder Allan og er næsten 21.

For 8måneder siden vejede jeg 133kg, og det har jeg vel vejet de sidste 3-4 år.

For 8måneder indså jeg har jeg havde et stort vægtproblem, så jeg prøvede forskellige slankekure, så som salatkure, sultekure, æggekure, intet virkede. Indtil jeg fik et visikort fra en diætist, så hende tog jeg over til. Hun lavede et mad program og med det i hånden (og i baghovedet), kunne jeg tage hjem og se hvad der ville ske.

Nu sidder jeg har 8måneder senere og er gået fra 133 til 88kg, så jeg må sige at det er noget der hjælper. ( min diætist mener ikke at jeg skal tabe mig mere da jeg er 1,85meter høj og er kræftig bygget)

Men som I sikker kan se er problemet at 133 - 88 er et vægttab på 45kg og på kun 8måneder. Min mave og min overkrop har ikke rigtig kunne følge med og nu har jeg en "lille pølse" på maven som jeg på ingen måde kan forbrænde/træne væk, tro mig har prøvet!! Og jeg har lidt "hænge patter", jeg går i motionscenter men jeg kan overhovedet ikke få det trænet væk.

Det min diætist har snakket om er "Hudopstramning" eller en lille "Fedtsugning" da hun mener at man ikke selv kan få det fedt/løse hud væk, så det jeg vil høre om er, hvad er jeres holdninger til sådan en operation??

Har du prøvet, kender nogle der har prøvet eller hørt om nogle der har prøvet sådan en operation vil jeg MEGET gerne høre om det.

Har du lyst til at høre mere om mit vægttab så skriv endelig til mig på min mail, jeg vil også meget gerne svare på spørgsmål hvis der er andre der har problemer med overvægt, eller andre ting vedr. slankekure, hvad må man, hvad må man ikke!! :)

Venlig Hilsen

Allan Pedersen

ps. vedlægger lige mit før, efter billed!! Billedet r 2måneder gammelt!!

post-11-1082646037.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med det store vægttab, har også selv lige smidt 25 kg - så kender lidt til den følelse *G* :-)

Hvad angår dit overskudshud - så er det jo op til dig selv hvad du er til. Den hurtige er en fedtsugning, koster dog penge som det off. ikke betaler :-) ;Men hvis det kun er hud du har i overskud, så er det jo ikke en decideret fedtsugning du skal have, bare have skåret overskudshuden væk :-)

Undersøg priserne grundigt inden du går igang, og husk at tjekke sverige - der er som regl mange penge at spare på den anden side af sundet.

Den langsomme er....øhm....at leve med det. Så vidt jeg er orienteret så er slap hud....slap hud - og det kommer aldrig til at forsvinde af sig selv.

Jeg har så smidt mine 25 kg på 9 måneder - og min hud har fuldt med 100%, men er så oxo kun lidt over det halve af hvad du har tabt :-) Plus jeg så har trænet samtidigt :-)

Link to comment
Share on other sites

Den hurtige er en fedtsugning, koster dog penge som det off. ikke betaler

Jeg mener bestemt at have hørt at det offentlige betaler, hvis det ikke er af kosmetiske grunde. Dvs. hvis det går dig på psykisk. Det samme gælder for rettelse af flyveører osv.

Og det kan man vel altid overbevise lægen om for at spare et par tusind :tongue:

I øvrigt: super flot vægtab.

Min mening om at få fjernet overflødig hud: Jeg ville gøre det!

Det er det allersidste der mangler, før du ser ud som du sikkert kun kunne drømme om engang.

Pøj pøj med det.

Edited by lea
Link to comment
Share on other sites

Respekt Allan¸ det har sgu' krævet boller af messing det der!

Alt taget i betragtning¸ turde man så ikke forvente en lille periode (5-6 mdr.) hvor din hud får lov at 'vakuumpakke' dig. Det er trods alt gået rigtig hurtigt... Ellers vil jeg mene det på den moralske side af sagen er et af de tilfælde hvor en lille fedtsugning er på sin plads¸ du har jo ikke snydt.

Endnu engang respekt. Heffehurtig

:)

Link to comment
Share on other sites

heffehurtig

"snyd" det er lige det ord jeg er bange at folk vil sige hvis jeg får sådan en operation..

og hvad så?

Det er din krop og din beslutning.

Jeg kan i hvert fald godt forstå hvis det er et problem du vil have gjort noget ved, og det er næppe noget du selv kan gøre. Måske vil det blive mindre med tiden, det skal jeg ikke kunne sige, men det ville være pænt ærgeligt at være ked af det de næste fem år, for at finde ud af det alligevel skal opereres.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

well tak MaxPower.

Jeg ved godt at det er mit eget valg, derfor er det rart lige at høre hvad andre tænker og evt har oplevet.

Mange af min venner tror nemlig at det er en fedtsugning jeg vil have, derfor kan jeg tænke mig til at der måske også er andre der ikke ved hvad forskellen er på de 2ting. Og jeg kan da heller ikke selv sige 100% at jeg ved hvad det er jeg vil gå indtil.

Så jeg regner da med at få en aftale med min læge for at høre nærmere.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ik muligt ved almindeligt hypertrofi at få hunden strammet op?

Jeg ved godt den er langt ude, da det nok ville kræve mange hård styrketræning.

Jeg kunne forestille mig det mest er på maven huden er et problem, og det er jo ikke ligefrem der musklerne vokser mest ;)

Men andre steder kunne det da nok hjælpe lidt.

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg lige tilslutte mig alle andre - der er vist ingen tvivl om at det er et vægttab der vil frem i verden - Tillykke med det.

Jeg har, som LEA tidligere skrev, også hørt om at man kan få støtte/tilskud fra det offentlige til en sådan operation hvis det er noget der hæmmer en psykisk (det lyder alvorligt, men det er vel i bund og grund hvad det drejer sig om). Jeg har engang lidt voldsomt af acne, men efter en veloverstået A-viminsyrekur, er alt væk, undtagen en del ar på ryg/skuldre - dette har min læge snakket om at jeg kunne få lavet hvis jeg ikke selv mente jeg kunne "leve" med det. Så det syntes jeg er noget du skal undersøge, spørg evt. nogle andre end din egen læge da de har en dårlig vane med at afvise ting/projekter de ikke lige selv kender til :blink:

Link to comment
Share on other sites

heffehurtig

"snyd" det er lige det ord jeg er bange at folk vil sige hvis jeg får sådan en operation..

AP > Flot gået ! Det tager jeg hatten af for ;) :)

Jeg er enig med Maxpower ! Og hvad så... det er ligegyldigt hvad andre tænker, det er din krop og din drøm.

Hvis man altid skulle være som de andre gerne ville have at man var (sådan lidt mainstream for at sige det med et popsmart ord) , så var det sq godtnok kedeligt.

Jeg tror heller ikke, at det er muligt at træne væk idet det jo ikke er fedt med overskydende hud.

Jeg er også ved at tage mig sammen til at tabe mig. Jeg skal dog ikke tabe mig så meget; ca 10-12 kg. Jeg vil tage det i opløbet inden det bliver en belastning og et sundheds-problem.

Og HOLDT NU VÆGTEN VEN, ikke hvile på laurbærrene !

Edited by Ice eye
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med vægttabet!

Jeg synes ikke det er at snyde, men jeg kan godt se fornuften i at vente et halvt års tid og se om det bliver bedre. Hvis det ikke gør, så er det bare at få den operation lavet, hvis du har lyst.

Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Det er klart at en person på 21 år, hans hud vil unægtelig trække sig sammen lidt, i og med der stadig findes en del væske mv. i huden - også derfor den er så elastisk :-)

Men hvis det virkelig er noget der hænger og dasker - så går det nok aldrig helt væk af sig selv, eller ved træning.

Hvad angår betaling fra det offentlige - så syns jeg du skal klø på, hive alle de penge ud du kan få. Ved bare det kan være svært da det egentlig kræver man har seriøse psykiske men, så som kraftig depression, tvangstanker mv. Endvidere kan kravet oxo være at det forringer din livskvalitet i så stor grad at det gør dig fysisk syg, eller hæmmet.

Der har tidligere været programmer i tv, hvor nettop dette emne har været oppe, og det er skide svært at få det off. til at betale. Men mener, at man godt kan få et tilskud mv. så det kan gøres billigere end ved 100% egenbetalting. Såfremt man self. kan opvise en livsforringelse eller lignende. Ellers kan man sq altid fake en, bare man sir de rigtige ting :-)

Har selv undersøgt priser på fedtsugning på¨brystet - det koster 18.00kr i dk ca. men i sverige kan man få det for ca. 10-12 K :-)

Giv din krop et par måneder til at stabiliserer sig, og så tag til efterretning hvad det er du vil :-) Hvis det hænger på maven, så syns jeg helt klart du skal få det fjernet - livskvalitet skal plejes fremfor alt - man lader jo heller ikke sin bil ruste op - der skifter man da skærmene mv. :-)

Desuden vil det oxo blive lidt surt i længden, hvis du træner og træner og der intet sker i maveregionen, det går sq ud over motivationen hos de fleste :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Allan.

Jeg syntes det er enormt flot at du har tabt dig så meget på kort tid. :bigsmile: Personligt syntes jeg du skal være lidt mere tålmodig med hensyn til at tænke på en mulig operation. Du er kun 21 år og har masser af overskud til at træne m.m. Det jeg mener er at nu har du ikke vægten at spekulere på mere men kan udelukkende fokusere på at træne din krop. Jeg tror ikke det er en umulig opgave da du ikke har været overvægtig i mange år.

Jeg er selv gået fra 149 kg ned til 88 kg på halvandet år. Jeg er 39 år og 189 cm høj. Jeg har fået at vide at det tager mindst 3 år inden kroppen er færdig med at vende sig til sin nye vægt. Du har "kun" været i gang i 8 måneder så væben dig med tålmodighed.

Hilsen Per Kyneb :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kyneb:

Jeg er selv gået fra 149 kg ned til 88 kg på halvandet år. Jeg er 39 år og 189 cm høj. Jeg har fået at vide at det tager mindst 3 år inden kroppen er færdig med at vende sig til sin nye vægt.

Hvordan "vænne" sig til sin nye vægt ? betyder at den kan stramme op, hvis nu som jeg må formode at hud og sådan er blevet lidt løs i det efter så stort et vægttab ?

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mener med at kroppen skal vænne sig til en ny kropsvægt er helt klart træningen jeg tænker på. Det er helt klart at man træne anderledes når man har tabt sig så meget som

ap1983 har. Personligt kan jeg mærke at jeg bliver strammet mere og mere op som tiden går. Jeg syntes det er en fornuftig beslutning du har taget med at se tiden an. :bigsmile:

:bigsmile: Per :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes simplethen er det er kanon sejt med et vægttab er den størrelse du har afstedkommet..... evil vægttab :devil: ..... Især når jeg ser flere i min omgangskreds der burde have givet sig i kast med samme projekt, men hele tiden finder på undskyldninger for hvorfor det "bare ikke kan lade sig gøre" .... *rygklapper og enorm anerkendelse*

Link to comment
Share on other sites

XXXXX et flot vægttab!!!!!

Hvis jeg var dig, ville jeg undersøge om der er tilskud at hente ved at blive medlem af "Danmark".

Hvis der er det, kunne du melde dig ind nu, se tiden an i det år det tager at "optjene" ret til tilskud og så kradse alt hvad du kan til dig af disse samt af tilskud fra det offentlige, hvis problemet stadig er så stort, at en operation er nødvendig.

Og hvis det stadig er et problem, så ignorer dem, der ser skævt til det. Det er DIN krop, DIT selvværd og DIT problem, så hvis de ikke har noget konstruktivt at komme med, så er de ikke værd at lytte til.

Hilsen Krede

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hejsa Allan kan også kun sige tillykke, er sgu dejligt at høre når det lykkedes for folk.

Keep up the good work :w00t:

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share