Stangen glider ud af hænderne i dødløft


the-box
 Share

Recommended Posts

Hvis ikke du bruger mixed grip, altså folder højre og venstre hånd hver sin vej om stangen, så er der også en del kilo at hente der. Men hvis det er under alm. træning og ikke kun ind imellem ved tungere vægte, så brug hellere stropper eller magnesium, da mixed grip ikke belaster lige meget i begge sider. Så kan man self. vende hænderne hver anden gang...

Men både stropper og magnesium er glimrende løsninger på problemet - men husk kun at bruge det når det kniber med grebet, så vil dit greb også blive bedre. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Der vil jeg så godt modsige dig lidt, ABS. Jeg synes, mit greb bliver markant ringere af at bruge pads osv. (som jeg dog har stor glæde af, når stangen hviler i hånden under presseøvelser).

Men OK, det skader ikke at forsøge. Man kan jo ha haft andre oplevelser end jeg. :)

Link to comment
Share on other sites

Det problem klarer magnesiumcarbonat, og det kan du købe i Matas.

Er du sikker?

Jeg har spurgt i 3-4 matas-butikker i området og de siger alle at de har haft det, men at det udgik fra deres sortiment for cirka et års tid siden.

Ellers så prøv at kontakte en VL-klub. De har det som regel i store mængder og vil nok gerne sælge lidt af det.

Link to comment
Share on other sites

Det problem klarer magnesiumcarbonat, og det kan du købe i Matas.

Er du sikker?

Jeg har spurgt i 3-4 matas-butikker i området og de siger alle at de har haft det, men at det udgik fra deres sortiment for cirka et års tid siden.

Ellers så prøv at kontakte en VL-klub. De har det som regel i store mængder og vil nok gerne sælge lidt af det.

VL-klubberne må vel også købe det et sted fra, men hvor? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde samme problem i en periode, men efter jeg begyndte at træne chin-ups med vægt, så er min grebsstyrke blevet markant bedre, og nu er der ingen problemer.

apropos magnesium, så har jeg en lille sjøw histoire. Jeg er ikke vægtløfter og ved stort set inget om sporten, men jeg havde også tænkt mig at købe noget "pulver" til mit greb alligevel. Da jeg spurgte nede i Matas var svaret, at man brugte talkum, så jeg købte en dåse. Nu fandt jeg så ud af, at talkum gør alting glat og meget værre, hvorfor vægten faldt ud af hænderne på mig *endnu* hurtigere end før plus jeg fik svinet min dørribbe til. Tak Matas :(

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Det problem klarer magnesiumcarbonat, og det kan du købe i Matas.

Er du sikker?

Jeg har spurgt i 3-4 matas-butikker i området og de siger alle at de har haft det, men at det udgik fra deres sortiment for cirka et års tid siden.

Ellers så prøv at kontakte en VL-klub. De har det som regel i store mængder og vil nok gerne sælge lidt af det.

VL-klubberne må vel også købe det et sted fra, men hvor? :unsure:

De køber gennem deres forbund, som køber det gennem? :confused2:

Jeg var selv ude og hente noget i den lokale VL-klub i Odense, endda gratis og en ordentlig mængde. Desuden så synes at konsistensen er lidt anderledes og bedre end det man kunne få i Matas, men det om det havde noget på sig....?!

Link to comment
Share on other sites

da mixed grip ikke belaster lige meget i begge sider.

det er jo rigtig god MOL-viden, men tillader mig altså at være lidt skeptisk.

Bruger man bare hænderne som kroge, der statisk skal låse stangen, så kan jeg virkelig ikke se hvorledes man belaster kroppen anderledes, om man holder hænderne den ene eller anden vej.

Edited by JesperT
Link to comment
Share on other sites

Man kan også gå ned i den lokale friluftsforretning og købe en blanding af sprit og magnesium, som de ellers sælger tíl klatrere. Det smører man ind i hænderne og og lader tørre. Spritten hjælper ved at fjerne fugten ved fordampningen. Det er langt det bedste jeg har prøvet.

Når du nu træner for muskelvækst, som jeg selv vil jeg dog gerne slå et slag for stropper. Ved over 3 gentagelser synes jeg de er uundværlige. De bedste kan købes fra Ironmind.com. De KAN ikke slides op og så undgår man at de springer hvert ½ år oder so. Det er meget irreterende (og lidt farligt) da det jo selvf. altid sker i sidste sæt med topvægten.. <_< ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share