Patten


Polunda
 Share

Recommended Posts

syntes jeg har haft rigtig god fremgang all around lige bortset fra bryst og triceps. PT kører jeg HST hvor jeg kører følgende 2 bryst øvelser BP og Incline dumbell BP, til triceps tager jeg Dips(går vel også lidt i bryst)...

Men brystet vil bare ikke følge med resten....

Giver det mening at klaske endnu en bryst øvelse ind i programmet?

PS: måske er det også bare mig der syntes brystet halter, hvis i har problemer med at skabe jer et billede af problemet må i lige sige til, så må jeg se om jeg har nogle billeder på lager.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser dit program ellers ud? alle andre øvelser, samt reps og kg? split, fullbody? volumen?

Hvor lang tid har du trænet? hvor høj er din træningsfrekvens? ofte failuretræning? hvor meget restitution i gældende muskelgrupper?

Det er umiddelbart svært, at sige om du skal give den mere gas, med en øvelse mere. Det kan være du giver den for meget gas?

Jeg ville sige, du bare skal vente tiden lidt an og se om de ikke følger trop på et tidspunkt.

Hvis du uddyber din træning noget mere, vil det give et meget bedre grundlag for, hvad dit problem er. Jeg tror ikke, at et billede hjælper.. Eller jo måske, for så kan vi se om det overhovedet er et problem?

Men nogle mennesker, er jo mindre dispnonible for vækst nogle steder på kroppen i forhold til andre..

Sagt på en pænere måde, nogle af dine muskler kan have nemmere ved, at vokse end andre. Mine arme og forreste skulder vokser en hel del nemmer end mine stikkelsbær-ben f.eks.

hyg..

Link to comment
Share on other sites

tja startede da jeg var 15 er 19 nu, men det var til dels noget skidt discopump.... gik så virkelig til den her til December med kost og alt der hører til. PT kører jeg HST for netop at se om det måske kunne hjælpe. Inden jeg startede med HST kørte jeg 2 split program, 4 gange træning om ugen.

noget i denne her stil:

Mandag:

Squat 5x5

leg-curls 3x8

bent overrows 5x5

dødløft 5x5

chin up 5x5

bicep-curls 3x10

calf-raises 3x10

Tirsdag:

BP 5x5

Incline DB BP 3x10

military 5x5

laterals 3x10

french press 3x10

pushdowns 3x10

ab crunches

så en dag fri, torsdag programmat fra om mandagen og fredag det fra tirsdag... Ved ikke om jeg fik alle øvelserne med og om rækkefølgen så sådan ud men noget i den stil var det. Som sagt har jeg haft fine resultater med programmet lige bortset fra bryst :blink: men lige for tiden kører jeg som sagt et typisk HST program med BP og incline BP...

Link to comment
Share on other sites

hehe så ekstrem er det ikke helt :)

Gunzne måler spændt 38cm

maven hvor den er mindst 79cm

og brystet 95cm (men den er jo lidt dumt da man også måler lats og det med)

ved sgu ikke om symetrien passer...

er 185 høj ca og vejer 83kg aner ikke om det kan bruges til noget hehe BF på omkring 16-17%

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg kørt Bænk, Skrå Bænk, dertil nogle flyers eller lign. men det varierer meget kommer også an på hvor mange sæt du tager hvordan du løfter i bænk osv.

Hvis det er prøv med et breddere greb i bænk og se om du ikke kan mærke det mere i patterne, har igen selv haft god fremgang med de 3 øvelser men herinde mener mange at det er for meget.

du kunne også prøve at give dit bryst en lille pause. eller variere øvelserne mere evt. smide nogle dips ind.

Link to comment
Share on other sites

På dine billeder kan jeg godt se, hvad du mener, men samtidig synes jeg ikke at du har noget at være flov over overhovedet. Tværtimod. Hvis ikke det hjælper at skifte program/metode/intensitet mm. så KAN det jo være at dit genetiske grundlag ikke er lagt ud for et stort bryst. Jeg har f.eks. svært ved at få mine overarme til at fylde noget. Det er selvfølgelig ingen trøst for dig.

Mit bud: hvis dit maks er 80 kg, så prøv at gå efter mere styrke i 1-2 måneder (flere sæt med få rep og med tung vægt) og derefter igen f.eks. HST (få sæt med mange rep. og med let vægt).

Jeg selv er lidt splejset (69 kg - 176 cm) men bænker maks 95 kg. Regner med at det vil hjælpe mig til lidt mere masse til efterår/vinter at jeg kan køre relativ tung HST.

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Ud fra dine billeder vil jeg sige at du nok ik kan forvente større bryst med den overall masse du har. Dit bryst ser rimelig vel proportioneret ud i forhold til resten af dig. Hvis du gernelt voksede i masse over all vil dit bryst også vokse. Jeg har først fået noget masse på brystet efter jeg generelt har gainet. Plus at efter jeg er kommet op og løfte over 100kg i bænk er der sket noget mere.

Det kommer stille og roligt. Det ser slet ik tosset ud. Keep up the good work. Jeg synes ikke det er et problem der kræver særskildt behandling.

Link to comment
Share on other sites

Kører lidt samme show som polunda, håber ikke du har noget imod jeg hærger din tråd ;) ... men jeg ville også gerne at der kom lidt mere vækst til patten, jeg har dog kun trænet ca 5 måneder... men her er så et billede, så kan i jo selv komme med udtalelser...

Hygge...

post-10-1082927099.jpg

Link to comment
Share on other sites

Synes altid folk har problemer med patten?! Er denne muskelgruppe ganske simpelt sværere at få til at vokse, sværere at træne eller hva?!

Jeg har nemlig selv samme problem.... har altid kun kørt 1 biceps-øvelse, hvilket var rigeligt til at vokse! Men 2-4 øvelser for patten har aldrig været nok :blink:

Forstår ikke min egen krop efterhånden :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share