Running Man


Søren W
 Share

Recommended Posts

Artiklen har været oppe og vende før, men nu bringer jeg den lige på bane igen. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at komme i bedre kondi, samtidig med at jeg dyrker styrkeløft og ikke kunne tænke mig at ofre dette på bekostning af kondien. Derfor har jeg tænkt på hvilken indflydelse et program som dette har på min styrke. Jeg har som alternativ tænkt på kun at løbe 400 metrene, da det efter min overbevisning er den del af løberiet der vil belaste min styrketræning mindst.

Link to comment
Share on other sites

Ja man kunne sikkert godt finde på noget i den retning, men så skal jeg ud og købe alt muligt, jeg bor jo på et lille værelse inde midt i Århus, der har vi altså ikke lige paller til rådighed. Desuden tænkte jeg mere specifikt på den linkede artikel og ikke sled dragging, selvom det absolut er et godt alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Hej Søren.

Jeg har brugt programmet til de spillere jeg har hjulpet med at komme i form til basketball sæsonen sidste år. De har både benyttet sig af 400 meter og interval løbene. Alle spillerne, både kvinder og mænd, træner samtidig styrketræning og de olympiske løft og jeg har ikke hørt nogle af dem klage over nedgang i styrke. Jeg kan heller ikke se hvorfor disse form for løb skulle kunne have en negativ effekt på styrken. Jeg ville tværtimod sige at et par 400 meters træningspas ville hjælpe på benstyrken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede at løbe sådanne interval-ture på 400 meter 3 gange om ugen - om morgenen i efteråret 2003. Jeg syntes ikke det havde nogen negativ effekt på min styrke og/eller træning.

Det er dog bare forbistret hårdt, at tage sig sammen til at løbe de 400m gange x antal ture. Jeg gav op efter et stykke tid. Syntes simpelthen det var for hårdt. :chicken:

JEg vil slet ikke anbefale at gøre det i en kalorieunderskudsperiode. Men prøv dog - et lille stykke tid.. hvis du mister en smule styrke på det, går verden jo heller ikke under af den grund.

Link to comment
Share on other sites

JEg vil slet ikke anbefale at gøre det i en kalorieunderskudsperiode. Men prøv dog - et lille stykke tid.. hvis du mister en smule styrke på det, går verden jo heller ikke under af den grund.

Det er det tætteste jeg kommer på verdens undergang.

Link to comment
Share on other sites

Daws Søren. Jeg læste om en fyr på det der T-mag under det forum¸ der hedder Photos (jeg er desværre lidt for computerudfordret til at lave flotte links). Nå men han havde trænet sig op til et maraton og mente ikke¸ det havde påvirket hans styrke i den gale retning. Dog var han nødt til at indtage massive 6000 cal. pr dag for ikke at miste masse/styrke. Han startede stille og roligt ud med en mile om dagen tre dage om ugen indtil han var oppe og løbe lange distancer.

Jeg går nemlig selv og lurer lidt på at komme op i bedre løbeform. Man kan efter min mening ikke kalde sig sportsmand¸ hvis man ikke kan knalde en femmer af rimeligt ubesværet. :chicken:

Interval er måske osse det der vil tiltale mig mest. ligner lidt vægte¸ eksplosivt og syrebad og sådan.

Heffehurtig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

JEg vil slet ikke anbefale at gøre det i en kalorieunderskudsperiode. Men prøv dog - et lille stykke tid.. hvis du mister en smule styrke på det, går verden jo heller ikke under af den grund.

Det er det tætteste jeg kommer på verdens undergang.

Hvis du ikke kan tage en lille måned ud af skemaet til at eksperimentere lidt.. Hvad så?

Du kan vel relativt hurtigt mærke om du mister styrke, hvilket du hurtigt kan rette op på.

Det er så en hel del sværere, at sige om du ville kunne stige mere, i de perioder,hvor du evt. løb, end hvis du ikke gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share