Sundeste madolie...


Morten D
 Share

Recommended Posts

Baardi: det eneste "supermarkeds" olie jeg tør spise er extra jomfru olivenolie.... alt det andet er højst sandsynligt blevet spoleret. Det er muligt Matas eller anden helsekost butik har noget ordentligt olie, det ved jeg ikke.

Det eneste jeg får er hørfrø og olivenolie, plus jeg spiser en hel del fede fisk... faktisk får jeg næsten hver dag enten makrel eller laks....... :tongue:

når jeg engang kommer til flere mønter, står den på perfect balance/Udo's choice det er helt sikkert - no more savsmuld :puke2:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Baby builder ->

Hvis ikke det er en koldpresset uraffineret solsikkeolie kan du være ret sikker på at den ikke er velegnet til indtagelse. Hvis det er af den gode slags, så står det helt sikkert på den, og den vil være dyrere end tilsvarende solsikkeolier.

Rent økonomisk optimalt, og den sikreste måde at garantere at man får uspoleret omega-6, er at købe økologiske solsikkefrø, og spise dem. Så slipper du for at overveje hvilken olie der skal vælges, og de koster absolut ikke en formue, og behøver ikke nedkøling.

Det samme gælder for omega-3 med hørfrø, som dog skal kværnes før indtagelse.

Under alle omstændigheder synes jeg du skal fortsætte med dine fiskeoliekapsler.

Link to comment
Share on other sites

Men ehhhh, jeg overvejer stadig kraftig om jeg ikke kan finde råd til noget Perfect Balance, den fra getbig! Er der andre steder jeg kan få den fra?

Du kan købe den i helsekost's forretninger eller hos materialister (Nogle matas'er fører dem) ellers prøv de butikker der hedder Helsam, det grønne hjørne osv. De har lige udgivet en reklame med posten for en uge's tid siden, hvor de reklamerede for forskellige olier (se ovennævnte). ;)Helsam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share