En bred ryg.


Spinx
 Share

Recommended Posts

Hey jeg synes ikke rigtig der sker noget med ryggen mere... hvilket jeg synes er lidt træls da jeg som manga andre gerne vil ha en bred ryg.

Lige nu træner jeg ryggen med dette program.

Pulldown: 1x15 - opvarmning

Chin-ups: 4x6 kobineres evt. med 3x6 pulldown

Bend over row: 4x6

DL: 3x6-8

Hvad synes i??? hvad kan jeg gøre anderledes for at få mere muskelvækst ud af min ryg træning??? :(

Link to comment
Share on other sites

Lige p.t. står det lidt stille med fremgangen men har haft kanon fremgang mellem Januar i år og til marts/april månede, men jeg har et lille problem med at få mere masse på ryggen og skuldrene.

Ang. skuldrene, hvilke øvelser er de bedste????

hvordan skal jeg variere for at få gode resultater?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lidt samme problem, folk siger jeg ser normal ud men jeg syntes selv ryggen mangler noget bredde. Det går da langsomt fremad med bent over rows men jeg har lavet underhands chinups og der syntes jeg jeg kunne se noget allerede efter en gang. Har bare ikke mulighed for at lave den mere.

Træk til bryst er også god.

Edited by Salvia Divinorum
Link to comment
Share on other sites

Det der med at man bliver bred, jo bredere man holder er altså en myte

Yeps, og en sejlivet af slagsen :)

Ligegyldigt hvor gode øvelser man vælger, så skal man huske at man ikke bliver bred uden at spise. SÅ SPIS. Og spis endeligt MEGET.

Hvis du træner tungt og hårdt på det program du anvender nu, og samtidig propper dig med kalorie og protein, så skal du nok blive bred.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

prøv pulldowns (en hånd ud over skulder bredte), curl grip lat pulldown ( a la pull-ups bare i maskine, her skal du holde lidt mindre end skulder bredte), bent over rows ( enten under- eller overhåndsgreb) og til sidst træk til mave med lige stang ( grebet skal være lidt ud over skulder bredte).

Link to comment
Share on other sites

Apropos bend over rows synes jeg, der er en vild forskel på at køre over- og underhåndsgreb.

Personligt føler jeg, at underhåndsgreb går langt bedre i lats'ne, mens jeg har en tendens til at trække mere 'lodret' altså nærmest med traps'ne og bagskuldrene, når jeg kører overhåndsgreb.

Men det er måske bare min stil, der er rådden :4george:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share