Hvad synes I egentlig om mit program?


JPetersen
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne høre om I synes dette program er for langt/kort og om der at blive træne nogle forskellige ting (f.eks. ryg, skulder......)

Her er det:

1) 20 armbøjninger (bryst)

2) 20 laterals med 1,5 liters colaflasker i hver hånd. (skulder)

3) 30 rygbøjninger. (ryg)

4) 50 mavebøjninger lige med benene oppe. (mave)

5) 20 armbøjninger (bryst)

6) 20 squats uden vægt (ben)

7) 20 armbøjninger (arme)

8) 50 sakse  (mave)

9) 20 armbøjninger (arme)

10) 30 rygbøjninger. (ryg)

11) 20 laterals med 1,5 liters colaflasker i hver hånd, hvor man er foroverbøjet. (skulder)

12) 50 mavebøjninger til venstre.  (mave)

13) 50 mavebøjninger til højre. (mave)

14) 20 squats uden vægt (ben)

15) 50 sakse (mave)

16) 20 laterals med 1,5 liters colaflasker i hver hånd. (skulder)

17) 20 squats uden vægt (ben)

18) 6x3 chin-ups (ryg/arme)

19) 6x3 chin-ups close grip

Så nogen idéer til noget, eller skal jeg beholde det som det er nu?

Takker

Link to comment
Share on other sites

kører du dips mellem stole?

Kører du armbøjninger mellem stole?

Hvorfor kører du squats uden vægt?

Hvad er ideen i at skifte øvelse hele tiden. Istedet for feks at kør 3 sæt sqaut i træk?

Laver du bord ophævninger. Som udføres ved at ligge sig under et bord og trække sig op under det?

Du kan lave skulder pres med de der cola flasker.

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg kører ikke dips...det kunne måske være en god idé.

Armbøjninger mellem stole: Har prøvet, men ved ikke helt hvorfor, men jeg synes ikke det var så godt som almindelige. Måske skulle jeg prøve igen....

Nu kører jeg faktisk Squats med 1,5 liter cola. (ingen griner)

Jeg gør det mest bare for at lade som om det er en vægt.

Og ja, jeg synes squats hjælper selv uden noget belastning af betydning, hvis man bare går langt nok ned.

Grunden til at jeg skifter øvelse hele tiden er, at jeg ikke behøver helt så mange pauser, fordi den øvelse jeg skal til at lave er klar igen. Er det dumt?

"Laver du bord ophævninger. Som udføres ved at ligge sig under et bord og trække sig op under det?"

Har desværre ikke et godt sted til det. I skolen kan jeg og gør det også nogen gange, men det er lidt besværligt når jeg ikke kan gøre det hjemme.

"Du kan lave skulder pres med de der cola flasker"

Det må du lige forklare.

Tak..venter svar :)

Link to comment
Share on other sites

jooooooooooooooo...det er det egentlig. Jeg har da også nogle vægte (på ikke forfærdelig mange kg), som jeg vil begynde med, men jeg har IKKE fået talt med sundhedsplejersken. Dumme mig. :)

Men jeg glæder mig da helt sikkert til vægtene. Helt sikkert. Så tror jeg også resultaterne er hurtigere og mere synlige (ikke at vægte kan løse alt). ;)

Men jo Xax det burde jeg faktisk. Jeg vil tale med sundhedsplejersken en af de her dage. Hun er HELT sikkert ikke meget for det... :(

Link to comment
Share on other sites

Joergen du kunne jo evt. lave squats med en rygsæk som du så putter den vægt i du vil træne med (sand/bly/honningkager/flodheste) eller hvad du nu kan få stoppet i sækken :). Nok ikke det mest optimale, men stadig bedre end uden belastning.

Du skal nok heller ikke stoppe FOR meget vægt i, så ender du sikkert bare som en skildpadde der ligger på ryggen og ikke kan komme op igen :)

Link to comment
Share on other sites

Ja det har jeg også spurgt om et par gange. Måske en meget dygtig og kompetent sygeplejeske i har.

Jeg vil lige som El kay anbefale Squat med en rygsæk med flodheste i. Du skal ikke bilde mig ind at du ikke har en skole taske, og du har garanteret også både Engelsk, dansk og tysk ordbøger, godt så. I med dem, så tager du samtlige bøger mapper og hele pivtøjet og stopper ned i den.

Og som xax siger, så ville jeg stadig overveje de vægte.

Men kan du så komme igang med dips og armbøjninger mellem stole, de skal langt ud, og du skal helt ned mellem dem.

Jeg ville ikke skifte øvelse hele tiden hvis jeg var dig, jeg mener at det er mest intenst hvis du kører alle tre sæt.

Det bliver meget hårdere.

Og skulderpres. Fyld et par colaflasker op, gerne med sand, eller beton, et eller andet tungt. Så laver du skulder pres med dem. Lige som med et par håndvægte.

Link to comment
Share on other sites

Undskyld jeg spørger, men hvad fanden ved en sundhedsplejerske om det ?? Der er altså ikke nogen undersøgelser som direkte viser at det er skadeligt for en ung teenager at træne med vægte.

Nej, ved det. Jeg er da også meget i tvivl. Men hvis hun siger det er dumt at begynde at træne med vægte, men det er fint at træne kropstræning, og man går så meget op i sundheden som jeg jo gør det, så er det jo mest sikkert at træne uden vægte. Men hvis jeg får tid spørger jeg i morgen (og hvis hun har åben).

Link to comment
Share on other sites

Joergen du kunne jo evt. lave squats med en rygsæk som du så putter den vægt i du vil træne med (sand/bly/honningkager/flodheste) eller hvad du nu kan få stoppet i sækken :). Nok ikke det mest optimale, men stadig bedre end uden belastning.

Du skal nok heller ikke stoppe FOR meget vægt i, så ender du sikkert bare som en skildpadde der ligger på ryggen og ikke kan komme op igen :)

Jeg prøver det med skoletasken og ordbøgerne i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke skifte øvelse hele tiden hvis jeg var dig, jeg mener at det er mest intenst hvis du kører alle tre sæt.

Det bliver meget hårdere.

Jamen er det godt at det bliver hårdere. Er det: Jo hårdere øvelser - desto stærkere bliver du?

Jeg prøver at lave først arme så skulder......i stedet for skiftevis. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer selv at blande øvelserne for at spare lidt tid, men ikke 10 forskellige øvelser, som du gør – normalt 2 eller 3. Fx lægger jeg maveøvelser ind i pauserne når jeg kører bænkpres for at bruge min dyrebare tid til noget fornuftigt samtidig med at jeg bliver klar til næste sæt :D

Jeg har jo vinterferie og god tid og det hele – så jeg tænkte at jeg ville prøve at lave et forslag til et nyt program (hvis du vil ha’ det :p) ud fra hvad de store drenge har sagt – og så må de jo kommentere alt hvad de vil bagefter :D

Jeg gider ikke skrive alle øvelserne 3 x (går ud fra at 3 sæt vil være passende?), så jeg skriver bare 3 x foran de 2-3 øvelser jeg har sat sammen. Det betyder altså, at du laver de 2-3 øvelser efter hinanden – og så forfra igen – 3 gange i alt.

3 x    20 laterals med 1,5 liters colaflasker i hver hånd

        15-20 squats m. skoletaske eller hvad du nu kan finde på :p

3 x    30 rygbøjninger

        30 mavebøjninger lige med benene oppe

        20 armbøjninger mellem stole

3 x    30 mavebøjninger til venstre

        30 mavebøjninger til højre

        20 laterals med 1,5 liters colaflasker i hver hånd, hvor man er foroverbøjet

3 x    50 sakse

        20 armbøjninger

3 x    20 dips

        20(?) skulderpres med flasker (se MOLs artikel)

- og så er der jo lige den lille finte med, at du skal ud i haven:

3 x    6 chin-ups

        6 chin-ups close grip

- så må vi jo se hvad de store drenge siger til det… :bounce:

Men hvis du har super-meget tid kan du jo lave 3 sæt i hver øvelse ad gangen som der foreslås.

Til sidst vil jeg også sige, at jeg også synes at du skulle til at i gang med de vægte – i så fald skal du jo have et helt nyt program – men det er der sikkert også mange der er villige til at hjælpe dig med!!! :D

Hvad med en elastik til at træne de skuldre, som du er så optaget af? :D

Og jeg kan kun erklære mig enig i, at du er ALT for autoritetstro – det er da ikke sikkert at sundhedsplejersken ved mere end folk herinde. Slet ikke. Tænk på at hun måske bliver fyret hvis hun giver et forkert råd. Der er al mulig grund til at hun er forsigtig :p

Link to comment
Share on other sites

Jamen er det godt at det bliver hårdere. Er det: Jo hårdere øvelser - desto stærkere bliver du?

Det bliver hårdere, og intensiteten bliver højere. Og ja det er bedre. Det er selvfølgelig også meget fint at lave andre øvelser mellem sætne, men kører du feks tung dødløft, eller bænkpres, har du ikke lyst til at bruge noget som helst energi mellem repsne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share