Danmark kan vi lave en 92'er?


Knowledge
 Share

Hvor langt når Danmark til EM 2004?  

93 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg tror på kvartfinalen, og så ikke længere.

Ta' den Bodo Ilgner :devil:

Med pis:

Hvis Rommedahl lærer at sparke indlæg så er vi klart EM mestre :tongue:

Uden pis:

Af en eller anden grund tror jeg at DK kunne ende i finalen, men vinde tror jeg ikke de gør...

devito

Link to comment
Share on other sites

Ta' den Bodo Ilgner 

:lol: ... ja okay, jeg aner ikke en dyt om fodbold så jeg må vel indrømme at det bare var et skud i tågen.

Den var nu ikke rettet til dig Fitt...

Var bare et quote fra kommentatorene dengang i 92' da Faxe for den tyske målmand Bodo Ilgner til at flyve halv tilbage igennem målet

Link to comment
Share on other sites

Vi har ikke helt de store i Danmark pt. Tror ikke på meget mere end videre fra gruppen, hvis vi altså er heldige. Der er så mange andre hold der har mange flere profiler end os og bedre sammenspil.

jeg syntes godt nok vi har godt nok spillet elendig i den sidste stykke tid. Men det betyder da ikke klaphatten ikke kommer på, og der bliver heppet for fulde gardiner for fædrelandet :4goodtv: :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Vi har ikke helt de store i Danmark pt. Tror ikke på meget mere end videre fra gruppen, hvis vi altså er heldige. Der er så mange andre hold der har mange flere profiler end os og bedre sammenspil.

Det skal så lige nævnes, at videre fra gruppen er lig kvartfinale :)

Tror selv på en semifinale :w00t:

Edited by Nissen
Link to comment
Share on other sites

Puljen som Danmark er i er meget svær. Alle 4 hold i gruppen er nogen vi kan tabe til.

Italien

Behøver ikke så meget introduktion. Italien er en af forhånds favoritterne, hvilket spillere som Totti, Del Piero, Vieri, Nesta o.s.v vidner om. Et meget stærkt hold som bør tage en af de to pladser i kvartfinalen ellers står den på prygl i hjemlandet. Hvad glæder jeg mig så til at se ved Italien? At se hvordan to af Europa's bedste offensive spillere Totti og Del Piero kommer til at klare den på dette hold.

Sverige:

Står for mig som en outsider til at vinde EM. De mest kendte spillere på holdet er vel Henrik Larsson (Celtic) og Ljungberg (Arsenal). Sverige har et godt mix af arbejdsmænd herunder et stærkt forsvar og gode teknikere, som kan gøre livet surt for de fleste hold. Kort sagt et komplet hold uden de store svagheder. Hvad glæder jeg mig så til at se ved Sverige? Deres angrebsduo med Ibrahimovic (Ajax) og Larsson (celtic) virker utrolig spændende.

Bulgarien:

Ikke særlig kendt af mange danske fans. Mange af deres spillere spiller i mindre og mellemstore klubber i Europa, hvor den mest kendte er angriberen Berbatov fra Bayer Leverkusen. Bulgarien overraskede lidt ved at vinde deres kvalifikationspulje foran Kroatien og Belgien og i Bulgarien snakker de om en ny vidunder generation. Den sidste var jo den der fik en 4. plads til VM i USA med Stoichkov, Balakov o.s.v. Hvad glæder jeg mig så til at se ved Bulgarien? For mig er Bulgarien lidt en ukendt faktor og jeg glæder mig til at se hvad dette unge talentfulde hold kan når det kommer til stykket.

Danmark står som jeg ser det foran tre svære kampe, jeg tror desværre kun det rækker til en tredieplads bagefter Italien og Sverige. Danmark har dog før overrasket mig ved at slå hold der er bedre på papiret ved en god holdindsats, så hvem ved man kan jo håbe.

Link to comment
Share on other sites

Sverige er gruppens joker. Fungerer holdet, kan de gå meget langt. Men det er set før, at Henrik Larsson og Co. ikke rigtig har fået det til at svinge, og så risikerer de at ryge ud allerede i indledende runde. Jeg tror dog, at svenskerne denne gang har et hold med en god rutine uden at være for mætte, så de vinder puljen.

Italien er nok det mest forudsigelige hold i Danmarks gruppe. Italienerne indleder altid vigtige turneringer med nogle elendige kampe, hvor de er på grænsen til at ryge ud allerede i den indledende runde. Men de får på mirakuløs vis fedtet sig igennem, og så bliver de bare bedre og bedre derfra. De store hold ved nemlig, at det handler om at holde gennem hele turneringen, og ikke bare brænde alt krudtet af i de første kampe.

Danmark er naturligvis det hold jeg helst så vinde puljen. Og hele turneringen så vi kan blive lige så ekstatiske som i 1992. Men desværre tror jeg ikke på det. Der er for mange arbejdsmænd og for få stjerner. Vi vil selvfølgelig gerne se vores egne som stjerner, men der er altså bare ingen Laudrup-brødre på holdet denne gang. Det bliver til en tredieplads.

Bulgarien har jeg ikke den store tillid til. Jeg kan ikke rigtig give nogen fornuftig begrundelse, for de har jo leveret gode resultater. Måske er det deres historie med interne personslagsmål, som gør dem utroværdige. Bulgarien åbner mod Sverige og med det forventede nederlag tror jeg, at de går i opløsning. Men det er bare en fornemmelse.

Hvis der skulle være nogen, som vil spille hos bookmakerne på EM, så kan jeg godt allerede nu afsløre resultaterne i Danmarks pulje:

Danmark - Italien 0-1

Sverige - Bulgarien 3-0

Bulgarien - Danmark 1-2

Italien - Sverige 0-0

Danmark - Sverige 1-2

Italien - Bulgarien 0-0

Slutstillingen:

1. Sverige 7p 5-1

2. Italien 5p 1-0

3. Danmark 3p 3-4

4. Bulgarien 1p 1-5

Link to comment
Share on other sites

Danmark er naturligvis det hold jeg helst så vinde puljen. Og hele turneringen så vi kan blive lige så ekstatiske som i 1992. Men desværre tror jeg ikke på det. Der er for mange arbejdsmænd og for få stjerner. Vi vil selvfølgelig gerne se vores egne som stjerner, men der er altså bare ingen Laudrup-brødre på holdet denne gang. Det bliver til en tredieplads.

Ingen Laudrup-brødre? I 92 var det skam også kun Finn´s yngste søn der var med. ;)

Men det danske hold anno 04 er for tyndt. Det er sgu for sølle, når det hele står og falder på en arbejdsmand som Graversens indsats.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share