Hvad er det bedste ved træningen?


Jan D.
 Share

Hvad synes du der er det bedste ved selve træningen?  

126 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Sad lige at tænkte på hvorfor jeg egentligt træner<_<

Ja, ja vi kender jo godt alle de legitime begrundelser - komme i bedre form, tabe sig osv. osv. Men hvad er så det bedste ved træningen nå I træner.

Kriteriet for at deltage i afstemningen er et ærligt svar?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stemt at det er pga. et større fysisk overskud. Det er sjovt at lege med sin kondition, men jeg har en grund mere tila t træne 4½ time om ugen: Og det er at endorfinerne holder min årlige vinter-depression fra døren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan desværre ikke svare i Poll'en, da mit svar er to-delt. Men jeg kan godt give et ærligt svar, som du efterlyser.

Jeg træner for det første p.g.a. det sociale samvær med en masse flinke og behagelige mennesker. Det er specielt vigtigt, når man har et arbejde, som betyder, at man arbejder alene hele dagen.

Den anden grund er, at jeg har en eller anden åndsvag tvangstanke om, at jeg er en svagelig lille splejs. Og derfor er nødt til at træne for engang at få normal størrelse og styrke. Den idé er et par årtier gammel, fra dengang hvor jeg faktisk var en svagelig lille splejs. Det er jeg efter sigende ikke længere, men hvordan skaffer man sig lige af med noget, som har boret sig fast igennem flere årtier? ;)

Link to comment
Share on other sites

Har svaret endorfinkick.

Jeg bliver totalt høj af at fyre den af til fx en spinningtime... var i en periode nærmest direkte afhængig af at spinne. Nærmest en trancelignende tilstand, når musikken pumpede derudaf og man pressede sig selv til grænsen :devil:

Men også det at mærke at man kommer i bedre form og får mere overskud tæller helt klart. Jeg har langt mere energi om aftenen, når jeg kommer hjem efter træning (hvadenten det så er på cykel eller med tunge vægte), end hvis jeg havde siddet og stenet tv i 3 timer :4goodtv: :thumb_down::thumb_down:

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Har svaret : "Endofinerne giver mig et psyke-kick"

Dette er helt klart det allerbedste ved træningen, jeg kan være nok så flad, uoplagt og kvæstet, dårligt humør etc. - 30 minutter inde i træningen begynder det hele at løsne op, og man får det der kick, og så er det lige en time+ i rushhour-land. Den efterfølgende virkning er jo heller ikke at kimse af, når man er blid som et lam.

Men det sociale er også vigtigt, og ofte kigger jeg lige forbi selvom jeg ikke skal træne, bare lige få en sludder og en kop kaffe eller en vand.

Det fysiske overskud oplever jeg så ikke så meget af, da jeg hele tiden lider under gårsdagens træning mere eller mindre - men det giver mig derimod et psykisk overskud.

Link to comment
Share on other sites

Flere ting vil jeg sige. Det at komme ind i et træningscenter glemme alt, og virkelig give sig fuldt ud, og føle man virkelig bruger hver en muskel i kroppen. Og at mærke "the pump", er en fantastisk følelse.

Link to comment
Share on other sites

Vil næsten bare bruge følgende spørgsmål som svar:

Hvad er ikke godt ved træning?

Jeg nyder hvert træningspas, stemningen omkring det og følelsen før, under og efter. Elsker at give mig selv så meget som muligt, og droppe min ellers generelle "Jeg skal se lidt smart ud" attitude :lol:

Her er jeg væk fra omverdenen, og centeret er også et af de få steder jeg ikke har min mobil med ind. Her er det mig og træningen der nyder øjeblikket. Mine muskler vs. så meget vægt som muligt :devil:

Desuden træner jeg altid med en ven, ofte flere, så træningen giver mig også et skud kvalitetstid med vennerne, sammen om noget vi alle elsker og dyrker, på hvert vores plan dog.

Desuden er det fantastisk til at afreagere, og til at gøre en dårlig dag go :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver nok også selv nødt til at krybe til korset når jeg nu har startet denne pol.

Nu er der desværre ikke så mange slid til cykling (de seje cykler sammen istedet), så det må da berolige min familiemæssige modpart. Desuden elsker jeg træning, så endofinerne et nærliggende valg, men måske har jeg glemt hvordan det er uden og det helt store trip får jeg ikke længere (selv om jeg bliver raskløs ved flere dage uden træning).

Som det også er andre der har stemt er det jo en dejlig fornemmelse at kunne se man er bedre end andre og at overhale andre eller sætte dem af på cyklen (måske skulle jeg køre lidt oftere i myldretiden) <_< .

Desuden er træningen for mig helt klart afstressende, men den med undskyldningerne fra de huslige pligter bliver desværre ikke godtaget hjemme, men den er tilsyneladende heller ikke et hit. I skarp konkurrence bliver mit valg derfor "større fysisk overskud" selv om det også er dejligt med en tur på sofaen.

Link to comment
Share on other sites

Der gik sgu koks i den næstsidste svarmulighed - skulle være opdelt i 2, men jeg ved ikke lige hvordan man retter en poll (hjælp).

Ellers må I tage den mulighed som en fælles katagori.

Jeg har rettet den :)

Link to comment
Share on other sites

Glemmer problemer fik min stemme, selvom der var flere af mulighederne som var lige så rigtige.

Men efter en rigtig stressende dag, hvor man er klar til at skyde chefen, rive kollegerne midt over, bombe skattevæsenet og punktere alle Swiss-balls, er det utroligt hvor fed meditation det er at samle al sin irritation i en god gang bænkpres. - Ren Buddah :-)

På almindelige dage træner man måske mere for at snakke lidt med vennerne, kigge på de søde piger, vise svæklingene hvem der er den stærkeste, frigive endofriner, forlænge livsforsikringen ovs.

Synes som nævnt selv min motivation er en blanding af det hele, og fra gang til gang kan den godt ændre sig.

- Far bliver ikke vred, far bliver skuffet når der ikke er søde piger dernede :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg manglede muligheden for at stemme på "deltage i konkurrence". Man kan selvf. bare krydse af i "vise jeg er bedre end de andre", men hvis man nu ikke er det, og dyrker konk. alligevel? :lol: ;)

Allerup som ikke får trænet en meter for tiden

Link to comment
Share on other sites

Allerup som ikke får trænet en meter for tiden

Øhh Allerup. Hvorfor nu det.

Har du ikke fået mere tid til træning, nu da du overdrager cyclenet.dk til anden side. Hvordan ville du kunne stemme "deltage i konkurrence", hvis du ikke træner.

Er det et ny raffineret trick og konkurrenceforberedelse. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ganske i overensstemmelse med titlen på min log har jeg stemt på endorfinerne. Jeg kan ganske enkelt ikke lade være med at træne. I dag har jeg holdt træningsfri pga. sociale forpligtelser og jeg har det ikke godt med det - hverken fysisk eller psykisk. Indbildning? - ja, sikkert, men det føles altså sådan!

Egentlig ville jeg gerne svare, at det giver mig et større fysisk overskud, men jeg aner ikke, om det passer! Hvorfor ikke? - fordi jeg har trænet minimum 3 gange om ugen de sidste 35 år, og jeg aner ikke, hvilket fysisk overskud jeg ville have, hvis jeg ikke trænede! Jeg kan kun sige, at jeg som 1957'er endnu ikke har været ude for, at min fysik har været en begrænsning i dagligdagen. ( :wub: ) Jovist kan jeg ikke løbe 10 km så hurtigt, som jeg kunne for 20 år siden, men overskuddet i dagligdagen var og er upåklageligt - og det er motivation nok for at træne videre.

Link to comment
Share on other sites

Stemte også på endofinerne.

Føler også afhængighed af træning, dog mest om vinteren.

Om sommeren kan jeg bedre erstatte det med andre

aktiviteter.

Alt er meget lettere om sommeren også træning, men også

at undvære træningen.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

3 af svarene passer godt på mig:

Endofinerne giver mig et psyke-kick

Jeg glemmer mine problemer (arbejde, familie mv.)

Får mulighed for at vise andre at jeg er bedre

Det er dog klart endorfin kicket der driver mig mest. Det er også derfor at det for mig er et must at opstille et træningsprogram der tillader mig at træne til failure og til tider lave en god gang psykoreps :devil:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share