Lateral sideraises uden håndvægt


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Er der nogle af jer der kører sideraises uden håndvægte ? isåfald, hvad bruger i ?

Grunden til jeg spørger er at jeg idag kørte med en skive i hver hånd (bare for at prøve), og den sad virkelig - desværre var det uhåndterlig hvis jeg skulle køre m 15 kg skiver.

Er der nogle af jer der kører variationer med andre remedier end lige håndvægte og skiver ?

Overvejde lidt at binde en snor i skiverne, og køre dem på den måde.

Link to comment
Share on other sites

hmmmm cable-cross går ikke.

Skal væk fra det greb jeg har i håndvægtene, jeg prøvede med en sten, og det var ligeså godt.

Det skal siges, det er nok måske bare lige variationen der har gjort det til en succesoplevelse, men det føltes lidt anderledes mere naturligt end sideraises normalt gør.

Link to comment
Share on other sites

det var ikke min egen undren, jeg ville give udtryk for i øvrigt, jeg refererer bare til, hvad (jeg tror) teddy mente. Jeg har selv kørt den ind imellem, dog kun med håndvægte, men den keder mig lidt, og progression er næsten umuligt fordi springet mellem håndvægtene er for stort.

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

det var ikke min egen undren, jeg ville give udtryk for i øvrigt, jeg refererer bare til, hvad (jeg tror) teddy mente. Jeg har selv kørt den ind imellem, dog kun med håndvægte, men den keder mig lidt, og progression er næsten umuligt fordi springet mellem håndvægtene er for stort.

Microloading. Køb eller lav nogle skiver at sætte på. Du kan også bruge skiverne til rear lateral raise, rotator cuff og mange andre øvelser.

Fitts: du må kunne bruge et par bæreposer fyldt med vægt ;)

En anden variant:

Jeg er sikker på Clorius ville kunne forklare det bedre end mig. Men here goes: Hvis vi går udfra man binder vægtskiven fast til albuen i stedet for at holde en håndvægt i hånden - vil du opnå en langt mere jævn modstand under hele bevægelsen. Det er fordi når modstanden påføres albuen så kommer vægten ikke så langt væk fra kroppen når skulderen/armen er i vandret position som hvis du havde holdt en håndvægt.

Af samme årsager er maskin laterals eminente og giver tilmed god isolation - hvilket ellers kan volde de fleste vanskeligheder når formen hurtigt aftager ved bruge af håndvægte.

Du kan også for variation og specielt styrkelse af de skulderstabiliserende muskler lave laterals side-liggende på en skrå bænk/bold/whatever, det styrker skulderen rigtigt godt og får sandsynligt god afsmittende effekt på styrken i de andre former for laterals. Deb kender du sikkert i forvejen.

Fordi det er en øvelse der holder max.

Det er en øvelse der kan give vældig gode resultater hvis man kører den seriøst uden at overgøre den. Jeg synes dog den gængse stående variant med håndvægte er den mindst gode af de muligheder der er: maskinelaterals, liggende/skrå laterals, kabellaterals (prøv forresten også at lave kabellaterals hvor i ikke placerer jer mellem de to kabeltårne men hvor i står "uden for" således at når armen er vandret er den næsten parallel med vægtstakken. En anden måske lidt bedre variant: start med hånden/grebet ned langs siden som vender ind mod den nærmeste kabelstak - sørg for at hånden/grebet ikke rammer kabelstakken ved vandret.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Sas og Maxpower (rigtig god artikel fra TMAG der) :a-okhand: :a-okhand:

Blanco:

Jeg har selv kørt den ind imellem, dog kun med håndvægte, men den keder mig lidt, og progression er næsten umuligt fordi springet mellem håndvægtene er for stort.

Det er synd, for det er en vigtig øvelse hvis der skal kanonkugler på.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Sas og Maxpower (rigtig god artikel fra TMAG der) :a-okhand: :a-okhand:
Blanco:

Jeg har selv kørt den ind imellem, dog kun med håndvægte, men den keder mig lidt, og progression er næsten umuligt fordi springet mellem håndvægtene er for stort.

Det er synd, for det er en vigtig øvelse hvis der skal kanonkugler på.

jeg ville til enhver tid hellere holde på pres øvelser som langt vigtigere

Link to comment
Share on other sites

Sas og Maxpower  (rigtig god artikel fra TMAG der) :a-okhand:  :a-okhand:
Blanco:

Jeg har selv kørt den ind imellem, dog kun med håndvægte, men den keder mig lidt, og progression er næsten umuligt fordi springet mellem håndvægtene er for stort.

Det er synd, for det er en vigtig øvelse hvis der skal kanonkugler på.

jeg ville til enhver tid hellere holde på pres øvelser som langt vigtigere

men behøver man undvære nogen af delene? ;)

Link to comment
Share on other sites

Sas og Maxpower  (rigtig god artikel fra TMAG der) :a-okhand:  :a-okhand:
Blanco:

Jeg har selv kørt den ind imellem, dog kun med håndvægte, men den keder mig lidt, og progression er næsten umuligt fordi springet mellem håndvægtene er for stort.

Det er synd, for det er en vigtig øvelse hvis der skal kanonkugler på.

jeg ville til enhver tid hellere holde på pres øvelser som langt vigtigere

men behøver man undvære nogen af delene? ;)

ikk hvis man har tid nok under træning

Link to comment
Share on other sites

Tak for forslaget sas, men det er desværre ikke muligt (tror jeg i hvert fald ikke) at påmontere ekstra vægt på håndvægtene, da skiver vist er støbt fast, men jeg prøver lige at undersøge det næste gang, jeg er der.

Desuden har jeg ind imellem eksperimenteret lidt med rear laterals til bagskulderen, da jeg har forstået det sådan, at sideskulderen bliver nogenlunde ramt af OH presøvelser

Link to comment
Share on other sites

Teddy:

jeg ville til enhver tid hellere holde på pres øvelser som langt vigtigere

Vigtig i forhold til hvad emnet er side-laterals ? er der et eller andet du gider uddybe istedet for dine sætninger som folk skal sidde og gætte sig til ?
Teddy:

ikk hvis man har tid nok under træning

Ok, og det har du så ikke ? tjae hvis det er det gode gamle fullbody-argument-kompromis, så er det altså den forkerte du er gået til - jeg tror ikke på de kompromiser. Derudover har jeg altså har masser af tid til side laterals.

Maxpower:

men behøver man undvære nogen af delene?

Netop :)

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Teddy << Du bruger storset ikke dine side delts i presse øvelser.

Men hvis du er interesseret i at være smal-skuldret resten af livet, så bevar mig vel om du ikke skal have lov til det :lol:

Link to comment
Share on other sites

Teddy << Du bruger storset ikke dine side delts i presse øvelser.

Men hvis du er interesseret i at være smal-skuldret resten af livet, så bevar mig vel om du ikke skal have lov til det :lol:

du blivere sgu ikk bred af at køre side laterals, der skal altså tunge øvelser til og det er de færeste der betegner den som dette

Link to comment
Share on other sites

Playboy:

Teddy << Du bruger storset ikke dine side delts i presse øvelser.

Njae det er vel ikke helt rigtigt ;)
teddy:

du blivere sgu ikk bred af at køre side laterals, der skal altså tunge øvelser til og det er de færeste der betegner den som dette

Kan du uddybe noget her, eller er det bare din egen personlige mening ?

Link to comment
Share on other sites

Playboy:

Teddy << Du bruger storset ikke dine side delts i presse øvelser.

Njae det er vel ikke helt rigtigt ;)

teddy:

du blivere sgu ikk bred af at køre side laterals, der skal altså tunge øvelser til og det er de færeste der betegner den som dette

Kan du uddybe noget her, eller er det bare din egen personlige mening ?

det er bare min egen erfaring + hvad jeg har hørt/læst rundt omkring, men vi er jo alle forskellige så kan da godt være nogle bliver brede af at køre iso øvelser

Link to comment
Share on other sites

Teddy:

det er bare min egen erfaring + hvad jeg har hørt/læst rundt omkring, men vi er jo alle forskellige så kan da godt være nogle bliver brede af at køre iso øvelser

Det svarer nogenlunde til at sige at det godt kan være der er nogle der får store biceps af at køre curls, men fair nok ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt få fuld skuldertræning af håndvægtspres, specielt med en blanding af tunge pres, efterfuldt af lettere vægte i back off sæt. Og i mine mere puritanske perioder er det da også dagsordenen.

Men det er jo ikke det det handlede om. Hvis du vil have variation kunne du også prøve denne:

http://t-mag.com/html/body_68poetr.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share