Cutte Vs. omgangskreds


JEC
 Share

Recommended Posts

Jeg er nu igang med at cutte på min anden uge, hvilket går over al forventning. Men lidt overraskende viser det sig nu at den største udfordring er min omgangskreds! <_<

Forstået på den måde, at når jeg fortæller dem at jeg er på diæt, (hvis jeg siger at jeg er igang med at cutte, ligner størstedelen et spørgsmålstegn :blink: ) "kigger" mange på mig som om jeg er helt ved siden af, og med et blik i stil med "det er da kun kvinder der er på skrump".... :angry: ! - Sådan er det absolut ikke i min verdenm, og så er det jeg vil høre jer andre - støder i også på dette "problem", og i så fald, hvordan takler i det?? Nu er det ikke sådan at det på nogle måder hæmmer mig , men det er da irreterende at folk reagerer sådan, når nu jeg mener det er mig der er på rette spor mht. træning, kost mm. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tja, har ikke oplevet hvad du beskriver der. Men konstant, om jeg bulker eller cutter så får jeg tit kommentare om at ja det her kan du jo ikke æde og sådan. Hele familien prikker til mig til fødselsdage og sådan. Det eneste der er trættende, er at fortælle dem hvordan det hænger sammen... igen og igen <_<

Mne må nok sige at min klasse har været værst. Grundet mit tun, er jeg blevet døbt Tunas ( istedet for Jonas ) Og på busturen til Tyskland fik jeg latterlige blikke fordi jeg havde taget en kæmpe pose med som madpakke, jeg skulle lade være med at spise, og drikke mig lam istedet, Yeharh :blink: 8 timer uden mad, imens man bulker, tiltaler mig bare ikke :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er begreberne bulke/cutte, og ikke mindst hvad de egentlig indebærer, svære at forstå for folk der ikke har kendskab til BB/vægttræning.

Man er nok bare nødt til at lære at leve med det, for hvis man ikke er "bidt" af træningen, kan det godt virke komplet åndsvagt, og selvfølgelig vil man få nogle kommentarer !!!

Men bliv ved med at forklar folk hvorfor du gør som du gør, og så tag det andet med et smil :-)

Link to comment
Share on other sites

Tunas :lol: :lol: ej ok sorry...

Jeg lader helt være med at snakke om min kost foran andre end indviede og interreseret. Det hænder da at jeg kommenterer folks helt uacceptable madpakke, men for at undgå at virke alt for fanatisk - selvom de fleste ved jeg er rimeligt seriøs - snakker jeg ikke om min kostplan eller noget. Tit får man mærkelige blikke fra piger hvis man står og foklarer en ung pode fra parrallelklassen hvordan man bulker og tæller kalorier, så det må foregå i det skjulte.

Det betyder også at man har et lidt andet syn på at bare at gå ned og drikke 10 bajere uden særlig grund, som de fleste slet ikke skal have anledning til. Og jeg orker ikke at stå og sige; "det bliver jeg tyk af". Så må man have nogen historier parat.

Altså: folk fatter alligevel ingenting, så lad vær med at indvi dem mere end højst nødvendigt og giv dem nogen røverhistorier hvis de vil have grunde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også et problem der ligner det lidt jeg har noget fedt patier siddende på mig og når jeg siger at jeg gerne vil ned i fedt % så siger folk bare du har da ikke mere fedt på dig end os andre selv om man kan se det.

Lidt iriterende men det må man vel leve med. ;)

JPC

Link to comment
Share on other sites

Tja, har ikke oplevet hvad du beskriver der. Men konstant,

Mne må nok sige at min klasse har været værst. Grundet mit tun, er jeg blevet døbt Tunas ( istedet for Jonas ) Og på busturen til Tyskland fik jeg latterlige blikke fordi jeg havde taget en kæmpe pose med som madpakke, jeg skulle lade være med at spise, og drikke mig lam istedet, Yeharh :blink: 8 timer uden mad, imens man bulker, tiltaler mig bare ikke :unsure:

Hvem har sagt at du ikke kan spise og drikke bajere? Bajere er da gode til bulk (ja de er faktisk generelt gode ;)).

Få nu anskaffet dig noget proteinpulver. Så kan du blande en ordentlig shake som du kan sidde og drikke samtidig med bajerne.

Du kan selvfølgelig også lave en protein/sprut kombo:

Kakaomælk

Proteipulver (chokolade)

Cuba karamel

Det smager fantastisk og giver TOTAL VIKINGE POWER!

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Du kan selvfølgelig også lave en protein/sprut kombo:

Kakaomælk

Proteipulver (chokolade)

Cuba karamel

Det smager fantastisk og giver TOTAL VIKINGE POWER!

Skal der ikke også nogle giftige svampe i det ;)

Men ellers vil jeg også holde på at man skal undlade at prøve at forklare det til folk medmindre det er nogen der virkelig er interesseret. Dette gælder specielt når man er en mand.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke de store problemer, da de fleste i min omgangskreds forstår ting gørste gang man forklarer dem. Til gengæld bliver jeg halvofte moppet for sjov hvis chancen byder sig.

F.eks. den anden dag da vi havde grillaften og bænken knækkede lige der hvor jeg sad så vi lå 3 mand på græsset ... der blev de andre enige om at jeg havde bulket nok hehe. Men det var altså pga. en knast i bænken, i swear! :bigsmile:

I øvrigt mener den ene pige at bulk er ulækkert fordi det lyder som en der brækker sig når man siger det???!? Men samme pige ville også have et nyt musikanlæg og eneste krav var at det ikke måtte være firkantet :lol: piger!! 4 kogeplader, 4 hjerneceller - kan godt forstå der ikke er så meget andet de kan finde ud af :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mange af mine venner ved det og acceptere det og ser det som en helt naturlig ting for mig, idet jeg tager min træning så seriøst... Men værst at nu min familie! de laver grin med mig når jeg vejer mit mad for at kunne regne ud hvor mange kcal jeg indtager om dagen. Min mor og far syntes jeg overdriver og de er trætte af det... er træt af de ikke kan forstå mig :angry: men på den anden side så er jeg os lidt ligeglad med deres mening, bare jeg kunne slippe for de dumme kommentarer de fyrer af nogen gange...

Link to comment
Share on other sites

APOCALYPSE:

F.eks. den anden dag da vi havde grillaften og bænken knækkede lige der hvor jeg sad så vi lå 3 mand på græsset ... der blev de andre enige om at jeg havde bulket nok hehe. Men det var altså pga. en knast i bænken, i swear!

:blink: :lol: :lol: :tongue:

fik I ikke totalt grineren på????

Link to comment
Share on other sites

hmmm lider ikke rigtig af problemer mht. træning og specielle diæter - hele min famillie og venner ved hvad det er jeg har gang i osv - De har sådan set været med siden jeg for 1år og 3 måneder siden startede med at smide 25 kg :-)

Nu når de inviterer på middag osv - spørger de faktisk "kan du spise det ? - skal vi lave noget andet til dig" osv osv - det syns jeg er totalt fedt :-)

Dog er min Far som forældre nu engang skal være - "sig mig engang søn, er du ikke ved at blive for tynd nu ? " Så for han bare et reelt svar og en forklaring "Nej da - min fedtprocent er på 18-19 og jeg skal ned på ca. 15 i hvert fald før jeg er sådan pæn" - ved ikke om han forstår det, men han siger okie, det lyder da fornuftigt.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hahahahaha, Tunas :lol: :lol: :lol: - Der var jeg nok lige flad af grin :D

Well, jeg gider ikke indvie folk i min træning overhovedet, med mindre de er interesseret i det.. For det første fatter folk ikke en dart af hvad man siger, og for det andet keder det folk af røven til, hvis de ikke selv træner.

Generelt er det heller ikke fedt at blive kaldt træningsfreak eller andet.. En anden fra min klasse træner også en del, og vi har tit diskuteret træning, mens andre har overhørt samtalen.. Derfor synes flere at vi er lade, fordi vi går op i vores krops udseende :blink:, og nogle af pigerne har spurgt hvorfor vi tog hormoner osv, for det troede de åbentbart :w00t: :lol:

Derfor, hvis jeg skal snakke om træning, bliver det alene i selvskab med folk det interesserer.. Ellers får andre folk sgu for meget af det hurtigt, og det er ikke fedt.

Mht. til tun eller hvad fanden man ellers har med i madpakke, er jeg bare begyndt at sige det er fordi jeg godt kan lide det, og fordi jeg godt kan lide at spise sundt.

Hvis folk så spørger eks: "Tun er da ikke sundt?" så svarer jeg bare "Jo, det er det.." istedet for at uddybe hvorfor jeg æder det, som jeg gjorde før i tiden..

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplever også at folk kommenterer min mad m.m., fx var der en fra mit kursus der sagde "du er da godt nok vild med tun hva?". Jeg svarede, at jeg havde brug for proteinerne fordi jeg styrketræner - hun kiggede bare sådan på mig :blink: . Så nu siger jeg bare, at jeg godt kan lide at leve sundt. Heldigvis er der et par stykker mere fra kurset, som spiser lidt a la hvad jeg gør, så der bliver ikke snakket så meget om det der.

Jeg er helt holdt op med at snakke træning, mad osv. med mine veninder (hvis jeg kan undgå det), da de ellers kommenterer at jeg er fanatisk, jo er så tynd at jeg kan spise hvad jeg vil osv. Det har MEGET tit givet anledning til en dårlig stemning, da én af mine veninder gerne vil tabe sig, men ikke kan få sig taget sammen til at komme i gang - og mine råd er jo bare irriterende så.

Jeg vil slet ikke nævne ordet diæt, for folk fatter simpelthen ikke, hvad det indebærer - de tror at jeg er på slankekur...og det har jeg jo ikke brug for! At forklare dem, at jeg godt vil have en lavere fedtprocent - ja det er sort snak for dem.

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Hvis folk så spørger eks: "Tun er da ikke sundt?" så svarer jeg bare "Jo, det er det.." istedet for at uddybe hvorfor jeg æder det, som jeg gjorde før i tiden..

..... Lyder meget fornuftigt, og rimeligt ligetil, men det der for mig kan være så frustrerende er at mange omkring mig (venner, bekendte, arbejdskollegaer mm.) snakker sundhed, og når man så "blander" sig syntes de bare man er ekstrem og fanatisk :blink: Mit postulat er dog at når man, som jeg har gjort, skal smide en del kg. (38 til dato), så er der ikke andre veje end den lige - dermed sagt at man BLIVER nødt til at være rimelig konsekvent med sin træning, kost mm. - men det behøver jeg jo ikke fortælle jer... :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt hvorfor I tager tun med på madpakken. Der er da ikke noget mere klamt end en varm mad med tun. Det skulle da lige være en varm mad med makrel. :puke2:

Mine madpakker består som regel af krydderboller eller nogle flutes med pålæg og salat. Det indeholder selvfølgelig ikke nok protein. Derfor medbringer jeg ALTID en lille bøtte med proteinpulver en drikkedunk til at blande det i (En tømt kreatinbøtte og en tømt Culturaflaske er perfekte til formålet).

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Ak ja, jeg har som mange andre også forsøgt mig med at forklare familiemedlemmer hvorfor jeg tager udo's osv.

"Jamen det er ikke sundt med alt det fedt"

"Hvorfor tager du fedt når du skal tabe dig? Det må man ikke"

Eller den evige diskussion om nødder, hvor jeg gang på gang får en forklaring om, at der er en masse fedt i nødder og at de derfor er MEGET usunde.

Jeg har droppet at give en forklaring, for mange folk har alligevel dannet deres egen mening og den mening er det KUN læger/forskere som kan rykke ved.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt hvorfor I tager tun med på madpakken. Der er da ikke noget mere klamt end en varm mad med tun. Det skulle da lige være en varm mad med makrel.  :puke2:

Hvorfor er det klamt? Jeg har salat med og en dåse tun med ved siden af, som jeg åbner på arbejdet/kursus...det er da lige så lækkert, som at spise det derhjemme :blink:

Desuden findes der i dag jo også madkasser med indbygget køleelement, som holder maden ekstrem kold...

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

jeg har også opgivet at snakke om træning, kost osv med mine venner... De fatter det alligevel ikke.. kun hvis de viser stor interesse gider jeg bruge tid på at sætte dem ind i det... Jeg hader familie komsamner, for hver FUCKING eneste gang, får man at vide, jamen du er da tynd nok! Du behøves da ikke passe på hvad du spiser osv... De kan så ikke fatte at man vil ned i feks fedtprocent, eller at man for eksempel gainer, at man ikke gider æde flødekage med mere.... fuck det er useless... holder bare min kæft og æder det jeg skal...

Link to comment
Share on other sites

hahah... jeg kan kende det hele fra mig selv! prøver så vidt muligt at undgå det emne der hedder træning, specielt ved de berømte familie-kom-sammen-træf! Min træning og mad er noget jeg selv går op i og kan li det! .. og sådan er det bare!

Link to comment
Share on other sites

Hvis man vil forklare de "uvidende" om hvad der er man laver, og hvorfor man spiser som man gør (når de altså spørger)... så er der kun en mulighed!

Ligegyldig hvad du gør vil de ikke fatte det!

Ligegyldig hvor meget du end prøver, vil det ikke virke!

Som Johnny Brasco ville sige: Forget about it!!

De fleste som ikke har "set lyset" er kun ude på at gøre dig utilpas, når de spørger hvorfor du spiser sådan. De fatter simpelthen minus! De venter næsten bare på, at give dig et blik som siger "fuck du er mærkelig". Til gengæld ville de ønske de var i samme form, men det forstår de ikke!

Det er ligesom dem der går og whiner 24/7, over at de ikke kan tabe sig. Hvis man så vil være hjælpsom, og give dem indblik i hvordan man taber sig, vha. en simpel videnskabelig forklaring som handler om ligevægtsindtag vs det kan spiser, er det som at snakke til en dør :blink:

De vil meget hellere læse alt det smarte, som står i de kulørte ugeblade. Feks tab dig efter dit stjernetegn :blink:

Men sådan er det nu engang! Jeg ved ikke hvor mange gange, jeg har spildt min tid på ignoranter. Som Playboy siger, er det meget nemmere at droppe forklaringerne og bare sige, at man spiser det fordi man kan lide det.

Edited by typen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share