Bo hamburger


Knowledge
 Share

Recommended Posts

Men enig med Squatfather her... alle hr. Damsgaards udtalelser er ikke nødvendigvis sagt i ADD-regi, hvorfor de jo ikke er at finde på ADD's hjemmeside.

Damgaard har ikke utalt sig om Hamburger specifikt. Det holder jeg mig til indtil i finder en reference der viser noget andet. ;)

Link to comment
Share on other sites

Den tidligere dopingdømte Jesper Worre, kunne man tilføje :devil:

At Worre i sin egen aktive karriere er dømt for doping gør ikke at jeg ser negativt på ham som leder. Både ham og Pedersen gør et stort stykke arbejde for dansk cykelsport, det er udelukkende deres håndtering af sagerne omkring Møller og Hamburger jeg ikke finder tilfredsstillende.

>Hessel

Jeg snakker om udtalelser som Damsgaard er kommet med efter han forlod ADD. :)

Link to comment
Share on other sites

Den tidligere dopingdømte Jesper Worre, kunne man tilføje  :devil:

At Worre i sin egen aktive karriere er dømt for doping gør ikke at jeg ser negativt på ham som leder. Både ham og Pedersen gør et stort stykke arbejde for dansk cykelsport, det er udelukkende deres håndtering af sagerne omkring Møller og Hamburger jeg ikke finder tilfredsstillende.

Deri er jeg såmænd helt enig. Men netop Worres håndtering af Hamburger-sagen forekommer et eller andet sted lidt mere absurd netop med den baggrund Worre har, da det jo er en 'moralsk' diskussion.

Men det skal selvfølgelig i retfærdighedens navn sige, at Worre blev 'fanget' pga. en ændring af dopinglisten. Da han indtog stoffet (kan ikke huske hvad det var for et) var det tilladt, men da han blev testet for det var det kommet på listen. Ret uheldigt må man sige :lol:

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Deri er jeg såmænd helt enig. Men netop Worres håndtering af Hamburger-sagen forekommer et eller andet sted lidt mere absurd netop med den baggrund Worre har, da det jo er en 'moralsk' diskussion.

Men det skal selvfølgelig i retfærdighedens navn sige, at Worre blev 'fanget' pga. en ændring af dopinglisten. Da han indtog stoffet (kan ikke huske hvad det var for et) var det tilladt, men da han blev testet for det var det kommet på listen. Ret uheldigt må man sige :lol:

Worre har jo heller aldrig lagt skjul på, at han havde indtaget stoffet som iøvrigt ikke længere er på dopinglisten.

Link to comment
Share on other sites

Sputnik har helt ret:

"Bare for en god ordens skyld er det jo ikke hæmatokritværdien de måler på, men på størrelsen af epo-molekylerne.

En normal hæmatokrit værdi er i nærheden af 42% for kvinder og 45% for mænd. I cykelsporten bliver man udelukket af hensyn til eget helbred, hvis hæmatokritværdien er over 50%"

En hæmatokritværdi på 78 kan man sku' ik' overleve - så er ens blod jo tykkere en budding :blink: :lol:

Hele problemet ligger altså i at Bo under VM i Canada sidste efterår blev testet - og havde abnormalt høje EPO-værdier - men LIGE under den tilladte grænse.

En eller anden (idrætslæge eller hvad ved jeg) har så udtalt at der er indlagt SÅ stor en sikkerhedsmargen i disse tests - at BO's blodprøver reelt viser at han er dopet - DEN ÅD DCU RÅT!

Så ja, manden er ikke testet positiv for brug af EPO, og man kan vælge at mene hvad man vil om hans blodværdier - men det er et faktum at DCU udelukker ham fra OL uden at have konkrete beviser, men kun en række indicier - DET KAN MAN SKU IKKE!

Link to comment
Share on other sites

DIF har i dag udtaget Rasmussen, Høj og Hamburger til OL. Samtidig har de bedt DCU sende en ny indstilling vedrørende hvilke to ryttere der skal deltage udover de øvrige kvalificerede.

Hvad angår Bo Hamburgers OL-udtagelse skal DIF’s bestyrelse bemærke følgende:

Formålet med de aftalte danske OL-krav er, at de aktive skal kunne påregne at blive udtaget til OL, hvis de klarer de aftalte krav. Der kan dog opstå situationer, hvor en kvalificeret udøver ikke opnår udtagelse. Det kan f.eks. være på grund af skader, sygdom, kraftig formnedgang eller disciplinære forhold, som har en sportslig effekt. Dertil kommer de af DIF’s bestyrelse vedtagne retningslinier for dopingdømtes muligheder for at deltage i OL.

DIF’s bestyrelse finder ikke, at der er forhold i Bo Hamburgers sag, som kan berettige, at der ikke sker en udtagelse, selv om OL-kravet er opfyldt. Bo Hamburger er således ikke dømt for brug af doping, og DIF’s bestyrelse finder, at det er uholdbart, hvis aftalte OL-krav skal fraviges alene på grund af mistanker og indicier. DCU har efter DIF’s opfattelse heller ikke angivet en tilstrækkelig sportslig begrundelse for, at Hamburger ikke skal udtages.

Link to comment
Share on other sites

Så ja, manden er ikke testet positiv for brug af EPO, og man kan vælge at mene hvad man vil om hans blodværdier - men det er et faktum at DCU udelukker ham fra OL uden at have konkrete beviser, men kun en række indicier - DET KAN MAN SKU IKKE!

Enig. Nogle gange føler jeg mig pinligt berørt over at være medlem af en klub under DCU. Det er både uforståeligt og dybt godnat, at DCU-toppen bliver ved med at køre den personhetz. Hamburger har ikke kunnet dømmes for noget som helst, og alligevel insisterer man på at fortsætte korstoget, der i dag har udviklet sig til en farce med DIFs afgørelse til fordel for Hamburger. Der er overhovedet ingen, der har gavn af DCUs teater. De gør sig (igen) til grin i offentligheden og udstiller en pinlig mangel på evner til at holde tungen lige i munden i ikke særlig komplicerede sager. I guder, hvor DCU trænger til nyt blod i toppen :angry:

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hejsa

Nu vil jeg lige korrigere. Rasmus Damsgaard (RD) har ganske rigtigt udtalt sig om ting han burde holde for sig selv, men der har ALDRIG blevet hængt ryttere ud, med navns nævelse på min side, som er ProCycling.dk. At man måske kan læse mellem linierne er noget andet.

Jeg giver flere af de andre herinde helt ret i at RD burde lukke kæften, og ikke hænge folk ud, som IKKE er dømt for noget, at der efter RD`s mening er tale om så høje tal, at Bo Hambruger (BH) har været dopet, må jo stå for hans egen regning.

Det der skete i denne sag var at hele samtalen med RD var båndet, og er blevet udleveret til BH selv, med det resultat at de "høje" herrer inde i DCU nu er rimepissed på mig, og min side. Nu kom BH heldigvis afsted til Athen, og havde DIF ikke udtaget ham havde dansk cykelsport slet ingen fået med, sådan forstod jeg i hvert fald en sammtale jeg havde med Jesper Frigast lige før udtagelsen.

Så kan man jo så spørge sig selv om dansk cykelsport kan være tjent med to så dobbelt moralske mennesker som Peder Pedersen og Jesper Worre. Jeg mener det ikke, efter flere samtaler med Worre kunne jeg forstå på ham at hans formål med livet mere eller mindre var/er at gøre livet surt for BH.

At det Worre blev dømt som dopingsynder for ikke mere er på listen, frikender ham jo ikke, da det dengang var forbudt, ligesom det nok heller ikke frikender mig at sælge svampe der var lovlige i 60èrne, men ulovlige i dag.

RD er nu gået i gang med noget virkeligt interressant forsker arbejde på Panum, hvor han tester om ryttere der har haft testikel kræft har en fordel frem for andre ryttere. Af kendte ryttere med tidligere testikel kræft er Armstrong, Matt Wilson (Australsk mester i år),og en ikke navngiven Belgier. Alle har det til fælles at de efter deres sygdom, (som de heldigvis blev kureret for) alle kører stærkere nu. RD mener at det kan hænge sammen med indtagelsen af testoron (nok stavet forkert) som alle tidligere testikel kræft patienter åbenbart for. (Ved det kun fra RD) Hvis det skulle vise sig at holde stik, hvad stiller man så op, forbyder dem at deltage ? Det kan man vel ikke, straffe en mand fordi han har været syg, det ville virke helt hen i vejret. RD fortæller at han støder på mange vasnkeligheder i sin forskning i dette emne, og er der en grund til det. ? Ved det ikke, men synes umiddelbart det virker underligt at man forsøger at stoppe hans forskning i plusser, minusser ved kræft behandlinger.

Mvh

Yetièn

post-26-1089652230.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share