Squat - hvad kan du ta?


Morfar
 Share

  

97 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg er en Tøs når det kommer til Squat. Det går frem, men jeg er ikke glad for øvelsen. jeg har kørt 5 sæt med 5 reps med 80kg. Så jeg aner ikke hvad mit max er, og jeg er ikke i nærheden af det endnu. Men jeg tør ikke løfte rigtig tungt i squat, da jeg har problemer i bunden, og har ikke et godt rack at "lande" på.

Link to comment
Share on other sites

Bemærk lige at Prehn sagde

Jeg kunne tage 130kg 10 gange, hvilket vel måtte resultere i et max på et sted mellem 160 og 170.

Ikke noget med at hans max egentlig lå der. Ret ok Squat faktisk.

Prehn, hvordan squatter du ordentligt hos os? Der er jo ikke nogen barstoppere af nogen art.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg tog mit første squat med 3x110 kg hvilket jeg synes var ret flot så mit max ligger vel omkring de 120-130 kg målet er 150-170 kg. Jeg skal nemlig til at træne 3 gange om ugen max OT i 10 uger. Fordi jeg regner med at jeg i de 10 uger vil øge mine øvelser en hel del. Bagefter skal jeg på et styrkeløft 3x3 system. Og med træning tre gange om ugen, når jeg nok de 200 kg i dødløft til den 1 august, håber kun.

Link to comment
Share on other sites

blackice<------- jeg tror ikke jeg gør det på andre måder end alle andre. Jeg tager bare stangen på ryggen og går ud og squatter, og går ind igen når jeg er færdig. De gange det er gået galt, har jeg enten ladet stangen falde ned bag ved mig, og en enkelt gang har jeg også måtte skubbe den fremover hovedet. Det var lige i starten, da jeg ikke havde så godt styr på teknikken, og var derfor ved at falde :biggrin:

Jeg ved ikke om det du ledte efter, altså hvad man gør når man, kører tæt på max. Ellers må du uddybe :)

Og jeg er enig idet med at der kun reelt er en måde at finde sit max på. Jeg bryder mig dog ikke om at maxe i squat.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke adgang til et squatrack (DET STINKER!!! :( ) Så jeg har lavet et incline bench press stativ om til et frontsquat rack. Jeg frontsquatter 6*70kg... :( Jeg kan dødløfte over dobbelt så meget, det er helt tosset!!!

Jeg skifter også center meget snart, problemet er at jeg har i forvejen en temmelig hektisk hverdag, og har derfro ikke tid til at køre så langt for at træne! Ellers ville jeg tage ud til City Fitness på Amager!!! YEAH BITCH! :D

Link to comment
Share on other sites

Infestedass => Hvor meget vejer du, og træner du styrkeløft i en klub??? Jeg må fanme sige at du har imponerende styrke for en 15 årige! Hvor dybt squatter du når du maxer?

DBM

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

DBM - Jeg træner i Morsø motioncenter på Mors, og så vidt jeg ved er jeg så isoleret på den skod ø, så der er ingen Styrkeløft klup. Suck`s shit! Men vi ses nok engang til en eller anden styrkeløft komkurrence, fordi jeg vil slå en Danmark`s rekord. Min vægt er ca 80,01 kg det vil sige at jeg er 10 gram overvægtigt, og vejer nok ca 72-75 kg hvis jeg var rippet.

Jeg squatter til det yderste af mine lår er synligts.

Link to comment
Share on other sites

Prehn> ja helt sikkert..og det er også derfor jeg savner LVK...der kan man sagtens smide en vægt ned uden at nogen kigger skævt til en...i F&F tror jeg der ville blive helt, hEEElt stille hvis jeg blev nødt til at smide den tilbage i squat...ydermere tvivler jeg på at deres pueny 25 mm barbells kan holde til det .....damn you F&F , damn you ....!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share