Gerimax ginseng instant energi


Ice eye
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er ved at være træt af kaffe... eller te... jeg er træt af at være træt.

Kaffe ødelægger maven, tænderne og giver gusten ånde :lol: Te virker ikke <_<

Så jeg så igår disse små 30 ml fætter 'instant energy'. Jeg synes de virker og de er ikke aggresive imod maven.

Er der nogle der har erfaring med dem ? Jeg er lidt i tvivl om, om det er godt at tage 1-2 stykker om dagen i længden !

:) :) :) :beatup:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det bare er i små perioder du mangler et lille boost kan du stadig godt bruge ginsing, det virker i hvert fald fint på mig, jeg skal bare ikke have taget det i en lille måned forinden, så kan jeg helt klart mærke en effekt... :)

Link to comment
Share on other sites

Det er på grund af indholdet af guarana. Guarana indeholder koffein, og 30 ml. Gerimax Instant Energy indeholder 1000 mg guarana, der svarer til 100 mg. koffein. Da der er fastsat en øvre grænse for indtaget af koffein, betyder det, at den anbefalede dosis på max. 3 x 30 mg Gerimax Instant Energy i døgnet skal overholdes.

Fandt lige lidt info om produktet. Det der ginsing er noget der skal opbygges i kroppen over en længere periode. Og jeg tror ikke du bliver sprællemands-frisk af det heller. Det der er "instant" er guaranen i produktet. I en stor kop kaffe er der vist noget der ligner 70-100 mg koffein. Så bundlinien skulle være at hvis du tager dette produkt, i 2 doser, så skulle det svare til 2 store kopper kaffe.

Er det kun mig der synes, det virker lidt misvisende, at det virker som om, at det er Ginsingen der skulle være "instant" opkvikkende?

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Yup - jeg troede faktisk selv på at det var gensingen der gav den opkvikkende fornemmelse!

Jammen det gør den skam også. Det indeholder dog også østrogenlignende stoffer, som hæmmer din testosteron produktion så det...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Rats that received 5% ginseng experienced a significant increase in blood testosterone level

Influence of ginseng on mating behavior of male rats.

GINSENG

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Yup - jeg troede faktisk selv på at det var gensingen der gav den opkvikkende fornemmelse!

Jammen det gør den skam også. Det indeholder dog også østrogenlignende stoffer, som hæmmer din testosteron produktion så det...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Rats that received 5% ginseng experienced a significant increase in blood testosterone level

Influence of ginseng on mating behavior of male rats.

GINSENG

'Pyt

SHADER RI, GREENBLATT DJ. Bees, Ginseng and MAOIs revisited. J Clin Psychopharmacol 1988 8:235.

Du linkede selv til den...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Kan du se noget i det link, jeg ikke kan se? :unsure:

'Pyt

Ups :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Linkede til en forkert artikel. Sorry :bblush:

PUNNONEN R, LUKOLA A. Oestrogen-like effect of ginseng. BMJ 1980 281:1110.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Ups :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Linkede til en forkert artikel. Sorry :bblush:

PUNNONEN R, LUKOLA A. Oestrogen-like effect of ginseng. BMJ 1980 281:1110.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Det er ok. :)

Der står ikke noget i abstract'en ud over overskriften, undersøgelsen er, hvis jeg ikke husker helt galt, ældre end de to jeg linkede til. Det eneste jeg ellers har været i stand til at finde (via google) omkring ginseng og østrogenlignende påståede påvirkninger, er på kvinder - forhøjet risiko for brystkræft og påvirkning af menopause. :)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share