COC-tip


jsc
 Share

Recommended Posts

Der er en meget god idé at lægge sin COC umiddelbart i røven af den almindelige træning for overkroppen.

Normalt plejer jeg at lave dem derhjemme og mine hænder tager ret lang tid om at blive ordentligt varme og det kan gøre ret ondt at træne med dem, hvilket I andre sikkert også har erfaret. Men efter træning er hænderne meget meget klar og man kan træne tungere og mere smertefrit.

Tip nummer to er de såkaldte Strap-holds. Tag en strap og hæng 1.25-2.5 kg i den og hold den så mellem en gripper, mens du squeeezer den hårdt. Det kræver meget mere at holde den inde end hvis man bare samler den og det hjælper med at bygge styrke i inderpositionen, hvor de fleste bare mangler lidt for at lukke den næste gripper.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder meget godt men mine hænder er altid helt opløste af sved når jeg er færdig med at træne så jeg er bange for at pille al huden af hænderne. <_< :chicken: Jeg har dog en af de almindelige grippere der bliver solgt i sportsforretninger, den pleje jeg at tage 100 med, med hver hånd, det er ok opvarmning.

Strap-holds lyder som noget jeg skal prøve.

Link to comment
Share on other sites

Enig med jsc. Mine korte erfaringer med COC-gripperne siger også, at det virker bedst at ligge dem til sidst i træningspassene. Så får underarmen også lov til at restituere sideløbende med resten af kroppen og under samme betingelser, hvilket den ikke gør, hvis man eks. træner tung dødløft og chins dag 1, og så COC dag 2, hvorefter grebet skal være klar til et pas identisk med dag 1, dagen efter. I fald det er full body vognen man er på altså. Og det er man jo ;)

Samtidigt er det en balancegang, fordi man selvfølgelig også vil være en smule hæmmet i sin grebstræning efter tung død.

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share