Pause mellem øvelser


Brian K
 Share

Recommended Posts

Hej

Efter at have læst diverse posts om HIT principppet er jeg efterhånden blevet interesseret til selv at starte ud med HIT.  Jeg har dog et spørgsmål.

Som det fremgår af navnet HIT er de vigtigste principper

i HIT-ideologien at træningen foregår med høj intensitet. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide hvor lang tid man skal slappe af før man gentager en øvelse i et sæt. Fx i bænkpres.

Som det er nu holder jeg en pause på 55 sekunder efter hver øvelse der involverer begge arme, og en pause på 35 sekunder til øvelser der kun involverer een arm.

Link to comment
Share on other sites

Med mindre man er decideret nybegynder, og træner med henblik på at opøve teknik, så gentager man normalt ikke den samme øvelse ifm. HIT. Sammen med den enormt høje intensitet, er det i høj grad netop princippet om ikke at gentage øvelser, man lige har udført, der definerer HIT. Ikke at der er en (natur-)lov imod flere sæt af samme øvelse, men der er normalt ikke belæg for at gentage noget, man lige har gjort. Hvis - vel at mærke - intensiteten er tilstrækkelig høj.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share