14 dages ferie i træk.


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Om X antal måneder skal jeg 14 dage til Frankrig. Chancen for at jeg kan finde et trænings center der, er desværre nok minimal.

Jeg har tidligere været 2-3 uger afsted i USA. Men problemet er aldrig så stort da jeg kan træne når jeg er der.

Men hvad gør i når i er sådanne steder.

Når man nu endelig har fået trænet sig op til en rimelig eksplosiv fart, og god styrke. Så føles 2 uger totalt spolerende.

hvad gør i?

Sidste gang eksperimenterede jeg i Nevø og niece squat. Lige ledes i niece bænkpres, og armbøjninger med nevø og niece.

Men jeg ved ikke helt hvor holdbart dette er når vi taler om to uger.

Link to comment
Share on other sites

Cilius nu ved jeg ikke lige hvilken del af det du har misforstået.

Men jeg vil gerne tydlig gøre det. Når man kører et par tusind km selv med hele den pukkel ryggede til Provance , og skal være der 2 uger , med søskende, og deres koner/mænd, børn osv, og man ikke taler 2 ord fransk, og ikke har mulighed for at køre rundt, så bliver trænings mulighederne stærkt begrænsede.

Man kan altid lave arm bøjninger ja. Og mave bøjninger, og måske ophævninger, osv.

Men det var ikke det spørgsmålet gik på.

Nu er det sikkert andre end mig i verden der har været i samme situation. Så kunne det være cool hvis folk havde nogle forslag, og erfaring med hvordan man kan minimere "tabet"

Tak

I øvrigt tvang jeg dig da ikke til at læse tråden

Link to comment
Share on other sites

En rigtig god ting for dit bænkpres ville være armbøjninger med klap. Altså, at du accelerer maksimalt igennem på hver rep, så du har muligheden for at klappe i luften.

Vægten vil nok være en anelse for lav, men du kan helt sikkert opretholde langt størstedelen af din eksplosive bænkpresstyrke på den måde. Det er værre med topstyrken. Men der må du få den fede onkel Mont-flýté til at sætte sig på ryggen.

Ryg/biceps skulle ikke være noget problem, du kan bare hive dig op i ting og sager. Hvilket du jo også selv skriver.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Men så er der selvfølgelig også squat styrken. Hvis du er rigtig badass så hopper du ud fra 2 meters højder eller lign.

På den måde vil du virkelig udvikle ngoet kraft, i form af de store krafter der skal til for at afbøde springet. Jeg mener det var Dr.Squat der skrev noget om at russerne vist havde eksperimeret med det.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor banker du ikke nogle rigtig onde træningspas af i ugerne op til din ferie og holder så 2 ugers velfortjent dekonditionering :)

Hvis man træner efter styrke, så er dekonditionering et fy-ord. Problemet er at det første man mister er den eksplosive styrke, der er alfa og omega for en der gerne vil være stærk.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor banker du ikke nogle rigtig onde træningspas af i ugerne op til din ferie og holder så 2 ugers velfortjent dekonditionering :)

Hvis man træner efter styrke, så er dekonditionering et fy-ord. Problemet er at det første man mister er den eksplosive styrke, der er alfa og omega for en der gerne vil være stærk.

Sorry det vidste jeg ikke., Jeg er BB'er ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor banker du ikke nogle rigtig onde træningspas af i ugerne op til din ferie og holder så 2 ugers velfortjent dekonditionering :)

Hvis man træner efter styrke, så er dekonditionering et fy-ord. Problemet er at det første man mister er den eksplosive styrke, der er alfa og omega for en der gerne vil være stærk.

Sorry det vidste jeg ikke., Jeg er BB'er ;)

Hehe, den havde jeg såmænd luret. ;) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Søgefunktionen virker som sædvanlig ikke, men jeg fandt da en af dem.

Jo den gør altså, hvis man ved hvilke knapper man skal trykke på :tongue:

link

jeg har også store problemer med den søgefunktion, error osv. osv. , kan ikke forstå hvorfor den skal være så besværlig :D

Det er kun hvis man lige har en heldig at den vil søge, ellers skal man til at rode med indstillinger ect. ect. og så syntes det alligevel ikke at virke :(

Så jeg er ved at blive fast bruger af simpel mode , works for me, sådan da...

Lav et-bens squat (evt med støtte hvis du ikke har balancen til at lave dem frit)

som nævnt kropshævninger hvor man nu kan finde muligheder til det,

eksplosive pushups

1-arms pushups

håndstand pushups

Enig.

God Ferie, husk at nyd den :)

Link to comment
Share on other sites

Men så er der selvfølgelig også squat styrken. Hvis du er rigtig badass så hopper du ud fra 2 meters højder eller lign.

På den måde vil du virkelig udvikle ngoet kraft, i form af de store krafter der skal til for at afbøde springet. Jeg mener det var Dr.Squat der skrev noget om at russerne vist havde eksperimeret med det.

Hmm ja generelt er det jo "peak" vægten jeg er bekymret for. Feks bænk, squat, dødløft. Meget svært at gengive et øde sted i Frankrig.

Men man må jo gøre sit bedste og eksperimentere lidt. Og så tage det tab der følger med.

jeg har også store problemer med den søgefunktion, error osv. osv. , kan ikke forstå hvorfor den skal være så besværlig

Det er kun hvis man lige har en heldig at den vil søge, ellers skal man til at rode med indstillinger ect. ect. og så syntes det alligevel ikke at virke

Så jeg er ved at blive fast bruger af simpel mode , works for me, sådan da...

Jeg kan heller ikke få det til at virke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share