Alpe Huez


Tube
 Share

Hvem vinder Alpe Huez etapen?  

71 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja som spørgsmålet lyder hvem mon vinder etapen, der er sikkert mange flere muligheder men det var altså dem jeg kunne koge det ned til. Folk savner måske nogen men så må de jo sige til.

Armstrong

Ja, han behøver ikke nogle præsentation. Han skal formentligt ud at forsvare den gule trøje som han med pæn sandsynlighed har fravristet Voeckler på 15. etape

Basso

Har vist stærk kørsel opad og jeg er ikke sikker på at vi har set hans sidste gear. I modsætning til Armstrong der flere gange har vist sin max acceleration uden det var nok til at hægte Basso

Sastre

Sastre virker umiddelbart svagere end Basso, men på den anden side har de jo heller ikke kørt 200 km i forvejen hvilket nok er til Sastres fordel

Rasmussen

Har de seneste dage vist at han nok også er mere end danmarks bedste bjergrytter glæder mig til at se hvad han kan gøre på den etape.

Mayo

Kæmpede sig igennem dagens etape. Jeg tror han vil prøve at få oprejsning på enkeltstarten. De har fået en enkelt hviledag, og jeg tror Mayo vil komme stærkt ud af den efter lige og have tænkt tingene igennem. Tror bestemt ikke man skal afskrive ham selvom de seneste dages kørsel ikke har været noget at prale af.

Ullrich

Ullrich tror jeg ligesom mayo har brug for en dag til at tænke over det. Og så muligvis bruge bjergenkeltstarten til at vise at han stadig er stærk. Han har ikke de samme accelerationer som de små bjergrytter. Tilgengæld kan han køre hurtigt - længe.

Mancebo

5 i klassementen, spansk mester, har vist rigtig god kørsel de seneste dage. Ham bør man regne med!

Simoni

Har i al ubemærkethed kørt ganske fint de sidste dage, måske han også vil have en etape sejr med hjem.

Klöden

Har efterhånden taget kaptajn rollen hos T-Mobile, efter i to omgange at have kørt bedre en ullrich. 3. sammenlagt - Ham bør man også se noget til.

Heras

Heras, igen en der har noget at revancere. Desværre virker det bare ikke til at han har styrken.

Jeg er selv i tvivl men tror jeg lander på Sastre eller Mancebo

Link to comment
Share on other sites

Squatfather -> Vil da gern vide hvilke du savner - det er vel ikke ulovligt at komme med flere gode bud...

Specielt Chaucchioli og Scarponi, men også Pereiro tror jeg vil kører stærkt på Alpen. Men Totschnig og Leipheimer absolut også navne der skal nævnes i den sammenhæng. :)

Link to comment
Share on other sites

Top 3 i dag bliver Armstrong, Ullrich og Basso. Rækkefølgen tør jeg ikke spå om. :)

Armstrong kan i tilfælde af sejr komme med i den lille eksklusive klub der har vundet to gange på Alpe d'Huez. Zoetemelk, Kuiper, Winnen, Bugno og Pantani er jo heller ikke dårlige folk at komme i selskab med. Når man kigger på sejrslisten fra Alpe d'Huez ser man tydeligt, hvorfor det kaldes "hollænderbjerget". Ud af de 23 gange der er kørt TdF på bjerget har vinderen de 8 gange været fra Holland. Senest i 89 ved Gert-Jan Theunisse. :)

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Synes dog ikke Basso var den eneste der skuffede.. host Mancebo Host

Ja fy for putgarten det var da lidt sørgeligt med mancebo. Nu ved jeg ikke hvordan slutningen præcis ser ud. Men basso blev trodsalt overhalet af dagens absolut hurtigste mand hvor imod Mancebo blev taget af klöden

Edit: foresten fedt lille stunt mcewen lavede :lol:

Edited by Tube
Link to comment
Share on other sites

Trist, men ufatteligt stærkt kørt af Armstrong..

Synes dog ikke Basso var den eneste der skuffede.. host Mancebo Host

At Mancebo taber 3.41 kommer ikke som nogen overraskelse, da det er typisk for hans niveau på ITT. Derimod skuffer Leipheimer og Pereiro fælt i dag, de har begge deres force på ITT og er samtidig ryttere der kan kører opad. Dagens helt store overraskelse var Vladimir Karpets fra Illers Belares som kom i mål som nr. 7, 2.15 efter Armstrong. Han er nu kun 3.33 efter Voeckler i ungdomskonkurrencen og må dermed betegnes som favorit til denne.

Link to comment
Share on other sites

Ja - han kørte uhyggeligt stærkt op ad det bjerg...

Tror at hvis der ikke have været 1.000.000 mennesker - men kun de sædvanlige 600.000 stykker at han ville havde fået rekorden.... vildt så mange mennesker der var :blink:

Det må være en utrolig surrealistisk oplevelse at kører igennem sådan et mylder skrigende og hujende mennesker...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share