Status på Touren


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Uanset, hvordan det kommer til at gå med Ulrich så tager jeg hatten af. For pokker, hvor er det modigt og flot at turde gå alene i angreb mod Armstrong & Co. :bigsmile:

T-Mobiles taktik i dag rydder virkligt op i klassementet. Totschnig, Pereiro, Simoni, Chaucchioli og Mancebo er væk. Top 6 bliver en dyst imellem Armstrong, Basso, Kloden, Ullrich, Sastre og Leipheimer. Dejligt endeligt at se en rytter der tør angribe Armstrong på lang afstand. :)

Link to comment
Share on other sites

og tyndt af CSC - en gave til Armstrong - og vel at mærke en gave man ikke forstår. <_< Riiis dog. <_< <_<

Armstong viste jo ikke selv nogen form for svaghedstegn og havde stadig sin stærkeste hjælper Azevedo ved sin side. Desuden var slutningen af etapen ikke så svær, så et angreb på Armstrong ville højst kunne have givet få sekunder. Risikoen for CSC var derfor større end den mulige gevinst.

At man fik Voigt til at falde tilbage for at indhente Ullrich tror jeg var en klog disposition, da Ullrich tilsydenladen har formen og derfor vil være en trussel på den sidste ITT i Besançon.

Det mest intressante ved dagens etape er det faktum, at USP er til at ryste. Ullrich viste at opskriften er at presse dem på lang afstand. Denne erfaring tror jeg både T-Mobile og CSC vil benytte sig af på torsdagens etape, som er noget hårdere og derfor mere egnet til et knock-out forsøg på Armstrong.

Link to comment
Share on other sites

Det mest intressante ved dagens etape er det faktum, at USP er til at ryste. Ullrich viste at opskriften er at presse dem på lang afstand. Denne erfaring tror jeg både T-Mobile og CSC vil benytte sig af på torsdagens etape, som er noget hårdere og derfor mere egnet til et knock-out forsøg på Armstrong.

Jeg tror CSC bare sidder på hjul og ikke forsøger på noget seriøst. Håber T-Mobil tager bolden op og kommer med et godt angreb fra Klöden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med Squatfather, der var ikke rigtigt noget at vinde idag. Det var klogt af Riis, selvom jeg da også gerne havde set et frontalangreb af Basso på Armstrong. Torsdag bliver dagen hvor vi skal se, om Basso og Riis er tilfredse med andenpladsen og om Basso overhovedet KAN ryste Armstrong. Jeg tror Basso vil forsøge sig torsdag, men jeg tror desværre han kan magte det. :(

Link to comment
Share on other sites

Nu taler alle om torsdag... men jeg tror bestemt ikke man skal undervurdere dagen i morgen for den taktiske viden den kan give og den spænding der kan opstå!

Basso er ekstremt godt kørende - hvor stærkt har vi fået rigtigt lov til at se endnu.

Han har aldrig været specielt stærk på flade enkeltstarte - men det kan vi jo ikke kalde denne op ad Huez. Han har trænet som en sindssyg - også på det bjerg - han er klar og motivationen er i top.

Hvis han er så stærk som man (håber jeg) kan forvente - skal Armstrong måske ikke føle sig alt for sikker på en sejr i morgen.

:w00t: JA - jeg er begyndt her sidst på aftenen at tro på Basso som vinder - endda måske også som en klar vinder. Han har ikke det tempo skift der gør han kan vinde en spurt - men køre hurtigt op ad i fast (og elegant tempo) det kan han!

For mig er etapen i morgen meget mere spændende end torsdagens. For hvis det går som jeg sidder og håber - og Basso vinder over mr. armstærk - tror jeg torsdagen er MEGET mere åben - og at CSC endelige angreb på 1. pladsen vil blive sat ind.

Går det derimod som man kan forvente - og Basso taber 2. pladsen, vil det med større garanti blive det endelige resultat vi der for at se = 1. Lance 2. Ivan.

.............

Mht. etapen i dag kan jeg ikke rigtige blive med mig selv om Riis gjorde det rigtige... Det er selvfølgelig rigtigt at det havde været mere spændende hvis CSC ikke havde hentet Ulrich og i stedet angrebet. Men Armstrong var jo ikke svækket - han havde stadig Azevedo der vist sig knusende stærk - så hvis det med meget et lille odds for succes var lykkedes, havde de ikke givet mere end nogle sekunder og en etape sejr. Desuden hvis det var lykkedes for Ulrich - havde det været være for csc end us...

MEN en helt anden ting: Ulrich!!! Er han tilbage, eller var det de sidste adrenalin krampetrækninger som ser hos buk dødeligt skudt...

Jeg håber og tror (og beder til) at han er tilbage - ikke så stærk som Klöden (el. Knölden som aften tour valgte at oversætte hans navn til :lol: ) som det ser ud nu, men dog stærk! Og tror vi kan forvente en fantastisk enkeltstart fra ham i morgen!

I MORGEN BLIVER DAGEN - jeg kan mærke det :bigsmile:

Edited by Cervantes
Link to comment
Share on other sites

Æv, hvor er Riis en wanker.  :angry:

Jep, jeg har mistet al respekt for CSC. Jeg håber sgu at Basso går ned så Ulrich ihvertfald kan komme op på en 2.plads.

Og når du lukker sådan en gang bavl ud mister jeg al respekt for dig. ;)

Nu var TV-produktionen på etapen for en gang skyld ikke på det nivaeu som den plejer at være. Vi så kun billeder af gruppen med Virenque og Rassmussen, Ullrich, Armstrong gruppen, samt den store gruppe med Voeckler. Uden for kameradækningen lå en gruppe på mellemhånd, som var ved at nå op til Armstrong gruppen, da Landis førte an i jagten på Ullrich. Såfremt CSC ikke havde ladet Voigt falde tilbage for at øge tempoet havde denne gruppe højst sandsynligt fået kontakt. I gruppen sad folk som Pereiro, Mancebo, Totschnig, Simoni, Cauchiolli, samt Armstrongs hjælperytter Rubiera. Ergo havde CSC´s taktik to formål; 1) at hente Ullrich, da han er en rytter som man helst skal have en god afstand til inden lørdagens lange, flade ITT, 2) tage tid fra de førnævnte ryttere, da de endnu ligger rimligt godt til i klassementet.

Jeg mener, at det var et helt nødvendigt træk Riis foretog sig, alt andet havde været at spille hasard med Bassos placering i klassementet. Armstrong kunne derimod tillade sig, at give Ullrich lidt snor og være tilfreds med Landis´s tempo, idet han åbenbart stoler så meget på egne ITT-evner, at han ikke anså Ullrichs angreb som en trussel mod ham selv, men derimod som et angreb på de øvrige podiekandidater. :)

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share