Kuglestød...


devito
 Share

Recommended Posts

Det kunne i hvert fald være vildt fedt, og jeg er synes han om nogen fortjener det -især de turneringsskuffelser, han har været igennem, taget i betragtning.

Nu er jeg ikke så kuglestødskyndig, men skulle der ikke være mulighed for at han kan gå hele vejen?

Han var i øvrigt på lokal tv for nogle uger siden, hvor han lavede ny 3reps PR i squat. 277 kg -endda efter at have lavet en femmer med 250 eller 255 kg. Så er spørgsmålet om hans PRs i vægtlokalet bliver overført til selvsamme i Athen? Jeg håber det i hvert fald :)

Link to comment
Share on other sites

Det kunne i hvert fald være vildt fedt, og jeg er synes han om nogen fortjener det -især de turneringsskuffelser, han har været igennem, taget i betragtning.

Nu er jeg ikke så kuglestødskyndig, men skulle der ikke være mulighed for at han kan gå hele vejen?

Han var i øvrigt på lokal tv for nogle uger siden, hvor han lavede ny 3reps PR i squat. 277 kg -endda efter at have lavet en femmer med 250 eller 255 kg. Så er spørgsmålet om hans PRs i vægtlokalet bliver overført til selvsamme i Athen? Jeg håber det i hvert fald :)

Jeg hart sgu heller ik lige styr på feltet, kunne være man sgu lave lidt research der ;)

Hans 21m giver ham en 7.plads på årsranglisten, og der er ingen der har været over 22m i år efter hvad jeg kan se....

VR er 23.12m

Jeg håber seriøst de dækker kastediciplinerne godt i tv denne gang...

Link to comment
Share on other sites

Følgende deltagere til OL er kandidater til medaljer:

Adam Nelson - Storfavorit. Kan forventes at støde 22 meter i Athen. Feltets bedste PR: 22,51 meter!

Janus Robberts - Kuglestødsdisciplinens største talent, juniorverdensrekordholder. Har måske 21,80+ i sig. (PR: 21,97)

Joachim B. Olsen - Har udtalt at målet er at støde 22 meter i Athen. Gør han det er en medalje næsten sikker. (PR 21,63)

John Godina - 32 år, og har tidligere vundet både bronze og sølv ved OL. Tredobbelt verdensmester, som altid er god for 21,30 i mesterskabssammenhæng. Finder han endnu mere frem er han endnu en kandidat til guldet. (PR:22,02)

Manuel Martinez - Joachim's onde ånd. Slog i 2002 Joachim indtil flere gange med ganske få centimeter. Har efter min mening ikke et 22 meter stød i sig, og er derfor ikke guldkandidat, men på en god dag kan han tage medalje. (PR: 21,47) (NB: PR i bænkpres 300 KG!)

Reese Hoffa - Sidste år kendt som "the unknown shotputter" konkurrerede ved et stævne iført wrestlingmaske og kappe. En farlig herre, man ikke rigtigt ved hvor man har. Kan støde alt fra 19,50 til 21,80 og kan derfor også vinde medalje. (PR: 21,67)

Det er de primære favoritter. Det er umiddelbart dem man skal holde øje med, men de sidste tre OL har vist at man ikke altid kan regne med favoritterne.

1992:

Verdensrekordholderen Randy Barnes er storfavorit til guldet sammen med den schweiziske dobbelte (året efter tredobbelte) verdensmester Werner Günthör.

Resultat: Mike Stulce fra USA kommer indenom, sætter PR og vinder guld med 21,58 meter!

1996:

Verdensmesteren John Godina fra USA er favorit. Randy Barnes vender tilbage efter to års udelukkelse og snupper guldet i sidste forsøg. 21,62!

2000:

Igen er John Godina mellem de store favoritter sammen med de to andre amerikanere, Adam Nelson, der vandt udtagelseskonkurrencen og Andy Bloom, der normalt altid er god for 21 meter. Ud af ingenting kommer finnen Arsi Harju og snupper guldet med 21,29!

Konklusion: Til OL er det ikke altid den største favorit, der vinder. Derfor har Joachim B. Olsen efter min mening ganske gode chancer.

DR viser kvalifikationen kl. 9.05 d. 18 august.

TV2 viser finalen kl. 16.30 samme dag.

Konkurrencen foregår på det antikke olympiske stadion, hvor ingen har konkurreret i 1500 år. Det bliver et af OL's højdepunkter og bliver vist i fjernsynet i sin egen udsendelse. Ingen indledende heat på 5.000 meter eller kapgang til at ødelægge det denne gang!

SE DET!!!

Edited by ShotPut2008
Link to comment
Share on other sites

Følgende deltagere til OL er kandidater til medaljer:

Adam Nelson - Storfavorit. Kan forventes at støde 22 meter i Athen. Feltets bedste PR: 22,51 meter!

Janus Robberts - Kuglestødsdisciplinens største talent, juniorverdensrekordholder. Har måske 21,80+ i sig. (PR: 21,97)

Joachim B. Olsen - Har udtalt at målet er at støde 22 meter i Athen. Gør han det er en medalje næsten sikker. (PR 21,63)

John Godina - 32 år, og har tidligere vundet både bronze og sølv ved OL. Tredobbelt verdensmester, som altid er god for 21,30 i mesterskabssammenhæng. Finder han endnu mere frem er han endnu en kandidat til guldet. (PR:22,02)

Manuel Martinez - Joachim's onde ånd. Slog i 2002 Joachim indtil flere gange med ganske få centimeter. Har efter min mening ikke et 22 meter stød i sig, og er derfor ikke guldkandidat, men på en god dag kan han tage medalje. (PR: 21,47) (NB: PR i bænkpres 300 KG!)

Reese Hoffa - Sidste år kendt som "the unknown shotputter" konkurrerede ved et stævne iført wrestlingmaske og kappe. En farlig herre, man ikke rigtigt ved hvor man har. Kan støde alt fra 19,50 til 21,80 og kan derfor også vinde medalje. (PR: 21,67)

Det er de primære favoritter. Det er umiddelbart dem man skal holde øje med, men de sidste tre OL har vist at man ikke altid kan regne med favoritterne.

1992:

Verdensrekordholderen Randy Barnes er storfavorit til guldet sammen med den schweiziske dobbelte (året efter tredobbelte) verdensmester Werner Günthör.

Resultat: Mike Stulce fra USA kommer indenom, sætter PR og vinder guld med 21,58 meter!

1996:

Verdensmesteren John Godina fra USA er favorit. Randy Barnes vender tilbage efter to års udelukkelse og snupper guldet i sidste forsøg. 21,62!

2000:

Igen er John Godina mellem de store favoritter sammen med de to andre amerikanere, Adam Nelson, der vandt udtagelseskonkurrencen og Andy Bloom, der normalt altid er god for 21 meter. Ud af ingenting kommer finnen Arsi Harju og snupper guldet med 21,29!

Konklusion: Til OL er det ikke altid den største favorit, der vinder. Derfor har Joachim B. Olsen efter min mening ganske gode chancer.

DR viser kvalifikationen kl. 9.05 d. 18 august.

TV2 viser finalen kl. 16.30 samme dag.

Konkurrencen foregår på det antikke olympiske stadion, hvor ingen har konkurreret i 1500 år. Det bliver et af OL's højdepunkter og bliver vist i fjernsynet i sin egen udsendelse. Ingen indledende heat på 5.000 meter eller kapgang til at ødelægge det denne gang!

SE DET!!!

Så kom der en fagmand på ;)

Fíndland, woops :lol: mit ti-fingersystem er lidt freaky nogen gange :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Her lidt odds fra expekt.com. Der er desværre ingen odds på 1. 2. 3. pladsen (endnu)

Nelson A - Godina J 1.65 2.10

Hoffa R - Mikhnevich A 1.95 1.75

Olsen J - Martinez M 2.30 1.55

JBO til 2.30 igen, mon ik man skulle smide en skilling på ham :devil:

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er blot om PR fra Olsen er nok til en medalje?

Det håber jeg fandeme. Jeg synes JBO er en dygtig og sympatisk atlet.

Helt sikkert. Men han kunne jo ende i en situation, hvor 22 meter ikke vil være nok.

Mon ikke det ville være ret usandsynligt. Jeg kan ikke forestille mig at der skal over 21,50m til bronze (jeg tippede i den anden tråd at Joakim fik sølv med 21,30m).

Link to comment
Share on other sites

20.78 i første forsøg til J. Olsen SÅDAN - det bliver spændende i eftermiddag!

:partycrowd: Var det lige blæret eller hvad, hehe B)

Synes der er rigtig mange dårlige stød imellem, de store drenge kan nok ik klare varmen :lol:

MEn f... :w00t: hvor er de grande....

FEdt at se en med glide over de 20.40m ;)

Link to comment
Share on other sites

20.78 i første forsøg til J. Olsen SÅDAN - det bliver spændende i eftermiddag!

Hvad rækker det til? :)

HAn virkede godt nok cool, han tager da ihvertfald en supersize portion selvtillid med til i eftermiddag...

Mon ik der er en meter mere i danskeren :devil:

Det må være mit bud til i efter middag 21,78m

Link to comment
Share on other sites

Fra TV2

Joachim B. Olsen sikkert videre

Kuglestøderen Joachim B. Olsen behøve­de kun at være i ringen en gang på det historiske stadion i Olympia for at sikre sig videre adgang til eftermidda­gens finale, der transmitteres direkte på TV 2 klokken 16.30.

Olsen stødte 20,78 meter, det på det tidspunkt bedste resultat i kvalifika­tionen. Senere viste det sig at være næstbedst.

"Jeg har grundet nerver ikke sovet i to dage, og det første jeg gjorde i morges var at brække mig" sagde Olsen til TV 2 SPORTEN efter præstationen.

"Det er drønvarmt her i Olympia, så nu skal jeg i skyggen de næste timer. Det drejer sig om at få intensiv hvile, samtidig med, jeg skal indtage litervis af væske."

"Så håber jeg, jeg kan gøre mig gældende i finalen."

Han fik da vist skruet pokerface på i ringen B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan levende forestille mig hvor presset han må have følt sig. Man får immervæk kun sølle 3 stød til at klare finalekravene, og der skal ikke meget uro i nerverne førend det hele går galt, og så er der 4 år til næste gang. I Sydney kvajede han sig jo og det har formodentlig været svært ikke at have hængende i baghovedet.

Men han så da total cool ud, og virkede fuldstændig ovenpå.

Skal vi ikke håbe det bare var startnerver og at han er 100% a ok nu.

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er blot om PR fra Olsen er nok til en medalje?

Det håber jeg fandeme. Jeg synes JBO er en dygtig og sympatisk atlet.

Jeg tipper en bronze til DK i kuglestød :)

B)

Men pyha...sikke et drama.

Jeg havde nu regnet med de havde stødt lidt længere, men top underholdning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share