Max Booty!


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Ja, nu er det ikke mig personligt som spørger. I min funktion af instruktør, træffer jeg ofte spørgsmålet: Hvilken øvelse får jeg bedst en større r.. af?

Jeg ved jo at dyb squat, stiff legged dødløft og lunges er udmærkede.

Men når det drejer sig om spinkle 15 årige piger, er jeg ikke sikker på at disse øvelser bliver vel modtaget. (Jeg er måske også lidt bekymret for udførslen - de må jo helst ikke få skader)

Hvilken øvelse regner i for den bedste - er det squat, DL, lunges - eller en helt tredje? :)

Link to comment
Share on other sites

Lunges er da en helt sikker vinder vil jeg mene af de tre, også fordi det nok er den nemmeste øvelse at få inkorporeret i de elever's program ?

Lunges kan jo køres på mange måder, kan de ikke køre ned en stang på nakken kan de jo eks. køre øvelsen med håndvægte.

De to andre - især squat giver røv, men de er tilgengæld også noget sværere teknisk.

Link to comment
Share on other sites

Først og frememst vil jeg gerne takke dig for dit engagement i den gode sags tjeneste :w00t::tongue:

Min egen erfaring i røv-doms, er helt klart lav box-squat... Men den får du nok ikke ret mange til at køre... Ellers vil jeg tro at benpres med lang vandring samt nogle lunges, som du selv siger, vil gøre tricket, ja :)

Link to comment
Share on other sites

I April nummeret 2003 af Workout & Fitness er der en artikel om balle træning. Der anbefales squat i smith stativ, lunges og steps-ups med vægtstang på nakken. Så hvis du kan finde det nr. i din samling (eller andres) kan du da lige læse den. Det er i øvrigt også det nr. hvor Cilius har en stor artikel om HST's fortræffeligheder med.

Checkede lige på deres hjemmeside og den artikel var tilfældigvis lagt ud:

Faste baller til sommer

Sjovt som kvinder går op i deres numse...

Her er en ældre artikel, dog med samme model (i mindre brun udgave) og en del af de samme øvelser ;)

Gør din bagdel, til din fordel

Edited by Mr.Freeze
Link to comment
Share on other sites

Goodmornings ejer også MAX som gluteblaster :)

Læste engang på t-mag at gluteus primært var aktiv under acceleration.

Dvs, retningsændringen og max acceleration koncentrisk skulle virke optimalt.

Det kunne måske forklare hvorfor lunges er en af de ultimative bootymax øvelser :)

Link to comment
Share on other sites

Min personlige favorit ville være step-ups UDEN vægt, men på en så høj ting, at det bagerste ben ikke rører jorden. Får man bygget sig op til at kunne lave dem, får man det største stræk af ballen, man kan få sikkert i nogenm øvelse, ville jeg mene. INGEN anden øvelse har givet mig så ondt i røven B)

Og den er ret ufarlig og kræver ikke konstant opsyn af de 15-årige numser, hvilket jo ville være en trælsom ting, for at sige det mildt ;)

Link to comment
Share on other sites

http://www.exrx.net/WeightExercises/HipAbd...pAbduction.html

Med strakte ben og tærene pegende ud i hver sin retning kan faktisk også få det til at syre til i gluteus. For at give mere syre kan man holde yderpositionerne i et sekund.

Øvelsen simmulerer faktisk et ballet stance. Hvis man står oprejst med tærene vinkelret på kroppen i hver sin retning og løfter det ene ben udad til siden, kan man mærke effekten.

Denne øvelse ville nok bedre egne sig til de 15 årige spinkle nybegynderpiger der snakkes om som måske ikke lige er klar til squat :)

Link to comment
Share on other sites

Og den er ret ufarlig og kræver ikke konstant opsyn af de 15-årige numser, hvilket jo ville være en trælsom ting, for at sige det mildt ;)

Jeg kedede mig bravt da jeg spottede, og derfor bad jeg dem også om at vende tilbage om en måned, så kan det være at jeg er mere klar til spotteriet. Især når de nu er så useriøse, at stille op til træning i dybt nedringede trøjer! :bblush:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share